2019-03-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Ah. Missuppfattade det där med Komplett. Då stiger ju det i graderna. Dock brukar jag sätta in några kronor i tillgodohavande på kreditkortet så att krediten ej nyttjas - någon aning vad som sker då?

Tack för tipsen om Curve och Revolut förresten (ej hört talas om dem förr); behöver ju ett kort till utlandet också, kanske blir något av dem.

Vet ej vad som händer då. Men worst case får du väl när du samlat på dig mycket poäng se till att använda krediten en månad så du får en faktura och då använda poängen för att minska den fakturan.
Citera
2019-03-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Ah. Missuppfattade det där med Komplett. Då stiger ju det i graderna. Dock brukar jag sätta in några kronor i tillgodohavande på kreditkortet så att krediten ej nyttjas - någon aning vad som sker då?

Tack för tipsen om Curve och Revolut förresten (ej hört talas om dem förr); behöver ju ett kort till utlandet också, kanske blir något av dem.
Titta på PFC som är svenskt "Revolut". Lite sämre kurs , men inget påslag, inga begränsningar med veckodagar (vilket är nackdel med Revolut) och högre uttagsgränsen
Citera
2019-03-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Se inläggen ovan angående kompletts kort. Poängen kan användas till att minska fakturan, dvs är det rena pengar man får tillbaka. Helt klart det bästa kortet att använda i Sverige just nu.

Själv kör jag Curve och Revolut utomlands. Anledningen till att jag använder båda är att de bara har en limit på 2000 kr/mån i gratis FX-växling vid uttag. Båda korten är gratis om du blir inbjuden och det tas ingen kreditupplysning, så ser ingen anledning att inte skaffa korten.

2000p/år gör fortfarande Komplett-kortet värdelöst.
Citera
2019-03-04, 01:12
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
2000p/år gör fortfarande Komplett-kortet värdelöst.
Med vilket kort får du bättre bonus? Och med tanke på att det är gratis så kan du även ha ett re:member eller Norwegian kort som du använder efter att du maxat kompletts kort.
Men det skulle vara kul att få höra vilket kort du tycker är bra?
Citera
2019-03-04, 22:24
Medlem
soinivassens avatar
Kompletts Mastercard skulle ju kunna vara ett bra komplement när man handlar online för det är inte många kort som ger bonus där.
Frågan är hur många sidor som är e-handel enligt Mastercard ?
Citera
2019-03-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Med vilket kort får du bättre bonus? Och med tanke på att det är gratis så kan du även ha ett re:member eller Norwegian kort som du använder efter att du maxat kompletts kort.
Men det skulle vara kul att få höra vilket kort du tycker är bra?

Det beror ju helt på vad man har för spend.
Men 11-12 i månaden är inte mycket och det räcker för att komma upp i taket hos Komplett.

Själv har jag kvar remember more, men skulle nog ta everyday i dags läget.
Citera
2019-03-05, 04:25
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soinivassen
Kompletts Mastercard skulle ju kunna vara ett bra komplement när man handlar online för det är inte många kort som ger bonus där.
Frågan är hur många sidor som är e-handel enligt Mastercard ?
Fick kortet idag så jag har inte hunnit testa det, jag är en dålig kapitalist 🤔
Men som jag har förstått det så är det sidor som har mastercard eller secure mastercard logga på siten
Det brukar finnas längst ner på första sidan tillsammans med pay pal, Amex och visa.
Inet, emp-shop, zalando, Mekonomen och snusbolaget har det så jag misstänker att det finns på dom flesta siter.
Citera
2019-03-05, 13:45
Medlem
Angående Komplett och definitionen av "webbbutik": Har redan handlat på nätet på en hel del barnbutiker: lekmer, jollyroom, pinkoblue osv, samt apotea och next. Samtliga gav 2% än så länge.

Och precis nu kom första fakturan... som pdf-fil via e-post
Senast redigerad av Mnogodumal 2019-03-05 kl. 14:11.
Citera
2019-03-05, 14:41
Medlem
nexss avatar
Vet inte om det är en bugg men just nu avrundas även köpen uppåt. Dvs ett köp på 60kr i fysisk butik ger 1 poäng ändå. Ett onlineköp på 240 ger 5 poäng osv..

Ända negativa är då gränsen på 2000 per år.. inget utläggskort direkt. Samt ingen efaktura, men det jobbas tydligen på.
Citera
2019-03-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Angående Komplett och definitionen av "webbbutik": Har redan handlat på nätet på en hel del barnbutiker: lekmer, jollyroom, pinkoblue osv, samt apotea och next. Samtliga gav 2% än så länge.

Och precis nu kom första fakturan... som pdf-fil via e-post

Behövde man ange att man ville ha fakturan via e-post? Vill ju inte riskera att få en pappersfaktura med extra avgift..
Citera
2019-03-05, 17:31
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Det beror ju helt på vad man har för spend.
Men 11-12 i månaden är inte mycket och det räcker för att komma upp i taket hos Komplett.

Själv har jag kvar remember more, men skulle nog ta everyday i dags läget.
Om du kör med komplett i 4-6 månader tills du maxat bonusen och sen kör med everyday resten av året eller om du bara använder komplett online och everyday I fysiska butiker så får du mer i bonus än om du bara använder everyday oavsett hur mycket eller lite spend du har.
Så att påstå att kompletts kort är värdelöst låter väldigt korkat.
Citera
2019-03-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Behövde man ange att man ville ha fakturan via e-post? Vill ju inte riskera att få en pappersfaktura med extra avgift..
Det gjorde man inte, utan Komplett Bank har som standard att skicka fakturan kostnadsfritt till den registrerade e-postadressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in