Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-03-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Tinder vill gärna sälja dig tilläggstjänsterna "Plus" och "Gold". Plus innebär att du kan virtuellt flytta dig och svepa på profiler i andra städer samt att du kan dölja din profil så att den bara visas för personer du redan gillat. Gold innebär att du kan se andra som like:at dig.

Min personliga uppfattning är att Gold, iallalfall till viss del, är fejk/scam. Första gången jag hade Tinder så köpte jag plus direkt och hade dold profil från början. Ändå hade jag en like redan från början, senare var det två, sen tillbaka till en. Vid andra tillfällen var det noll tror jag.

Varför skulle gold vara scam? Det som är scam om något är att du inte ens får swipa på alla som har gillat dig utan gold. Jag hade 99+ i flera veckor, men kunde gå flera dagar utan en match och då jag swipat slut på folk så fick man upp typ 10 nya varje dag. Köpte gold nu och hade 350 likes, självklart var dom flesta inget att ha. Men iaf 50 av dom var ju tjejer jag gärna hade matchat med, som förmodligen aldrig hade kommit upp annars.
Med andra ord så har tinder gjort att man borde köpa gold då och då.
Citera
2019-03-03, 16:50
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinnesFrisk
Då jag har en väldigt annorlunda syn på verkligheten, känslor och relationer-
Så stannar jag här och fortsätter dela med mig utav den synen, enbart ifall intresse finns.
Jag tycker du verkar ha en hel del intressanta tankar men du skriver på ett sätt som gör det väldigt svårt för mig att ta till mig dem. Jag förstod ingenting av vad du försökte berätta i inläggets första del fram till att stå i baren och låtsas vara viktigt, så du får gärna förtydliga den biten. Exempelvis: är det du själv som är kortvuxen och har >20% kroppsfett, eller någon annan? Vem är det som har självbilden av att vara skön och ha ett unikt perspektiv på livet?
Citera
2019-03-03, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av SinnesFrisk
Jag, och "Nuvarande"; Hade som en rolig "grej", att när vi väl hade bestämt oss för att bli mer seriösa.
Vi gav varandra en vit sista vecka- samt gjorde det till en tävling om vem som kunde belägra flest, innan vi knöt oss.

Jag lyckades sätta in en träff nästan varje dag hela veckan, hade även "överbokat" några dagar, ett flertal som ville komma samtidigt under vissa mer populära dagar.
(Ser Oattraktiv. Ful kropp, 20%+ kroppsfett, inga muskler. Arbetslös. Kortväxt, osv.

"Men vem bryr sig? Jag är ju så fantastiskt skön, rolig och intelligent.
Har ett väldigt unikt / alternativt sätt att se på världen, då jag är intresserad av häftiga saker, som få ens vet om existerar. Ska någon, eventuellt- få chansen att dela sitt liv med mig - och min livslånga närhet, rådgivning och allmänna briljans. Så måste personen själv, leva upp till liknande nivåer; alternativt acceptera mig som den dominante ledaren- men bara ifall hon är mycket vackrare än mig, objektivt tolkat beroende på vad dom flesta människorna i din närhet har för subjektiva åsikt.

Det jag skriver är intressant och visar mitt riktiga jag; vilket är attraktivt och mystiskt.
Jag hoppas jag inte slösar min tid på någon som inte förtjänar den."

= Automatiskt, mentalt och energi-mässigt.
Även över text, så kommer du dra hem brudar.
Då du tycker/tror att du förtjänar det själv.

Ungefär som när du "låtsas" vara viktig i huvudet, när du står i baren på krogen- för att bli snabbare serverad.

Får du ingen tjej trots allt?

Det är din personlighet,
Din personlighet är ditt perspektiv på verkligheten.
Din personlighet utvecklas automatiskt, konstant, av varje enskild upplevelse och tanke.
T.ex kan erfarenheter som elaka tjejer- eller ljugande politiker...
Få en att bygga oönskade egenskaper; Samhällshat, kvinnohat/avsaknad av tillit, m.m.

DU förstår principen och grunden bakom varför; du/Dig/Jag = personlighet = verklighetsuppfattning.

Skriv ner dom 10 värsta sakerna; Du ogillar i andra.
Skriv ner dom 10 mest subtila sakerna, Du ogillar i andra.
Skriv ner dom 10- mest ogillade åsikterna du finner;
Skriv ner dom 10- mest korkade åsikterna du finner;
Skriv ner så många dåliga personlighetsdrag du bara kan!!

Varje gång du kommer på något att skriva ner; Så vill jag följande!
Försök minns ett tillfälle, då du har en erfarenhet av att någon annan begår det misstag som du kom på.
Vad tänkte du? Kände du?- och vad gjorde du till slut? - Skriv ner enkla, beskrivningar- av alla händelser du minns.

Dina åsikter, lyser ALLTID igenom, granska dig själv.
Vågar du stå för dessa åsikter? Är dom korrekta?
Du är nog inte ensam om det heller!

Men ingen gillar en fegis,
Ingen gillar negativitet, om det inte sker mot ett gemensamt externt ogillat element.
(Detta stärker relationer, på samma princip som mobbning.)

Ingen gillar någon desperat,
Vad kan anledningen till detta vara vanligtvis månntro?
Har du skrivit och betett dig desperat, går det rädda igenom att uppmärksamma- att du varit desperat;
Samt varför? Skicka ett meddelande och hoppas på förståelse.

Om inte det skulle funka? NEXT
Det är Tinder vi pratar om för gudsskull.

Gjorde du min övning till dig förresten?
Den är lite klurig. Man ser ofta sina egna misstag i andra;
Ofta gör dom speciellt ont- att se och kännas vid;
När beteendet är starkt ogillat, samt begås av en själv.

Har du gjort min övning korrekt.
Kan du finna lite ledtrådar, i vad som är viktigast att korrigera/ändra med dig själv.
Denna övning, gör även så att du inte tar bort beteenden som många ogillar hos dig;
Utan du anpassar dig själv, till att bli den du söker;
Även om du gör något som många inte uppskattar, men du känner att det har en anledning till det beteendet eller information som dom inte besitter, som leder till beteendet.

Oavsett; Är det viktigt att ta vara på sina GENUINA riktiga passioner och intressen.
Slumpa aldrig något du brinner för eller är intresserad av, för att bli mer populär.
Din naturliga passion är det du vill visa upp extra; Oavsett om det är konstigt.
Då ett gemensamt intresse med någon; Kan räcka OTROLIGT långt.
Både som samtalsämne- men även för umgänge.

Är du väldigt speciell- och har ett unikt intresse?
Har du ett väldigt vanligt intresse? (t.ex Lyssna på musik)

Sannolikhet & Intressen; Relativitet och hur den fungerar
Desto mer unikt intresse; desto lägre chans att träffa någon med samma intresse.
Dock högre chans att bilda ett relationsband, när du stöter på någon med detta intresse.

Desto mindre unikt intresse; hög chans att träffa någon med samma intresse.
Väldigt låg chans att det ligger grund för att bilda en relation, om du skulle stöta på någon med detta intresse.

Random nonsens. Kan skriva mer utförligt, vid förfrågan.
Då jag har en väldigt annorlunda syn på verkligheten, känslor och relationer-
Så stannar jag här och fortsätter dela med mig utav den synen, enbart ifall intresse finns.

Mvh

Haha. Du menar att du är kort, oattraktiv och med dålig ekonomi och lyckas ligga med en ny tjej varje dag i veckan?

Mmm säkert. Och även om det vore sant: Vad är det för tjejer som hänger på Tinder då undrar man ju? Att Tinder är en knullapp kan vi nog konstatera.
Citera
2019-03-03, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Haha. Du menar att du är kort, oattraktiv och med dålig ekonomi och lyckas ligga med en ny tjej varje dag i veckan?

Mmm säkert. Och även om det vore sant: Vad är det för tjejer som hänger på Tinder då undrar man ju? Att Tinder är en knullapp kan vi nog konstatera.

Han ljuger. är man oattraktiv får man ej matchningar på tinder.

Det verkar vara väldigt vanligt med lögner för att kunna blunda från den bisarra verkligheten män hamnat i när det kommer till dejtingmarknaden.
Citera
2019-03-03, 17:49
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du måste vara ny i tråden

Tråden igenom visar väl ändå flera goda exempel på hur blandat det är. Vissa får inte en enda matchning, andra ligger varje helg.
Citera
2019-03-03, 20:05
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Tråden igenom visar väl ändå flera goda exempel på hur blandat det är. Vissa får inte en enda matchning, andra ligger varje helg.
Du antyder att det är god spridning?
Citera
2019-03-03, 21:09
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du antyder att det är god spridning?

Det är väl ändå väldigt uppenbart att det är baserat på vilka förutsättningar du har, och att det inte går att ge ett generellt svar på om det är enkelt eller svårt.
Citera
2019-03-04, 07:50
Medlem
zebra121s avatar
FRÅGA: Om man har Plus som tillval och reser runt i landet brukar det ju ramla in x antal likes där man befinner sig för stunden.

När man nått sin slutdestination som är i andra delen av Sverige och ska börja svepa - kommer man då ha chans att få upp dessa som likat en i realtid trots att man fått dessa likes 40 mil bort för flera timmar sedan, eller är de körda såvida man inte köper gold? Det är ju en vild chansning att försöka tro var dessa likes kommit ifrån. Börjar man svepa när man kommit hem får man väl bara upp de som är i närheten?

Förstår någon frågan och kan svara?
Citera
2019-03-04, 09:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Det är väl ändå väldigt uppenbart att det är baserat på vilka förutsättningar du har, och att det inte går att ge ett generellt svar på om det är enkelt eller svårt.
Man kan ju ändå tycka att 80/20-kvoten ältats till förbannelse i tråden och att man följaktligen kan sluta sig till att det generellt inte är lätt.

Edit: Givet förstås att du är man.
Senast redigerad av lakritc 2019-03-04 kl. 09:41.
Citera
2019-03-04, 09:40
Medlem
Hur upplever ni som betalat för plus eller gold skillnaden mot att bara ha basics? Stor skillnad på antal likes?

Jag har bara haft basic, alltså kostnadsfritt. Tidigare fick jag en hel del matchningar, kanske 1-2 om dagen. Men nu verkar de ha ändrat hur appen fungerar så jag får nästan inga längre. Tänker att det sannolikt beror på att de vägrar visa min profil för tjejerna tills jag börjar betala för plus? Nån som vet säkert hur det fungerar?
Citera
2019-03-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
FRÅGA: Om man har Plus som tillval och reser runt i landet brukar det ju ramla in x antal likes där man befinner sig för stunden.

När man nått sin slutdestination som är i andra delen av Sverige och ska börja svepa - kommer man då ha chans att få upp dessa som likat en i realtid trots att man fått dessa likes 40 mil bort för flera timmar sedan, eller är de körda såvida man inte köper gold? Det är ju en vild chansning att försöka tro var dessa likes kommit ifrån. Börjar man svepa när man kommit hem får man väl bara upp de som är i närheten?

Förstår någon frågan och kan svara?
Vet inte om det är fallet fortfarande, men det har varit så ett bra tag iaf; att om någon likat dig, och sedan förflyttar sig utanför din bestämda radius så kommer de upp i ditt flöde ändå. Kanske under en begränsad tid, kanske begränsas det av andra faktorer som tex din (dolda) Tinder-ELO-score.

Citat:
Ursprungligen postat av Hin håle
Hur upplever ni som betalat för plus eller gold skillnaden mot att bara ha basics? Stor skillnad på antal likes?

Jag har bara haft basic, alltså kostnadsfritt. Tidigare fick jag en hel del matchningar, kanske 1-2 om dagen. Men nu verkar de ha ändrat hur appen fungerar så jag får nästan inga längre. Tänker att det sannolikt beror på att de vägrar visa min profil för tjejerna tills jag börjar betala för plus? Nån som vet säkert hur det fungerar?
Tinders algoritm kommer ge dig en liten mini-boost direkt efter första gången du köper Plus eller Gold, för att förstärka ditt intryck över att det gav resultat. Men i regel avtar den efter ett tag och du återgår till din normala flöde av matchningar som i regel är baserat på vilka tjejer du likat i förhållande din och tjejernas Tinder-ELO-score.

För att veta mer om ELO-scoren föreslår jag att du söker på det i tråden då det finns flera bra förklaringar som nämnts tidigare.
Citera
2019-03-04, 11:55
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Small ser ut som en grekisk gud, det kan ingen förneka och han kan nog dra hem hem hur många tjejer han vill samma kväll, framförallt via tinder.

Samir har ju gått från random ph deltagare till flera olika större framträdanden och är därmed rätt känd vid det här lagret, pengar och utseende så kan han likt Smail bara hoppa i och bada.

Undrar hur det går för Anis don demina?

Har lyssnat nu…Anis säger att han har totalt 1000 matchningar men inte hur länge han haft appen och Samir säger att han bara träffat en tjej från Tinder och det var 5 år sen.

Ca 22 min in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in