Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-25, 21:41
Medlem
Ett tips: sluta försök dra roliga öppningsrepliker och spela någon jävla narr. Ni är inte här för att underhålla henne. Relationen mellan könen är redan asymmetrisk på Tinder. Ni förstärker bara det när ni hundar.

En man med högt värde som har många val kan skriva "hej sofia" och inget mer. Svarar hon inte, hennes förlust.

Intresset ska vara ömsesidigt. Det gäller resten av konversationen fram till träff. Annars kommer hennes intresse dö ut.
Citera
2019-04-25, 23:58
Medlem
Någon som vet?

-förstår att denna fråga har ställts förr men orkar inte scrolla 500 sidor.

Frågan är enkel: Om man har platstjänster på konstant på telefonen, måste man då ÄNDÅ öppna upp appen för att den ska uppdatera ens position? Som många andra behöver man veta detta pga att veta om personen jag dejtar är inne på tinder eller inte...

Vore på riktigt tacksam om någon som verkligen vet detta kunde va schysst o svara o jätte gärna utan spydiga lines 😁
Citera
2019-04-26, 02:07
Medlem
AnkeborgBombares avatar
Tinder är så jävla fake och jag tycker synd om alla som använder appen för att få ligga eller hitta en kille/tjej. Att mänskligheten har sjunkit till denna desperata nivå gör ont och jag står jag utanför detta och känner mig lyckligt lottad trots att jag är singel. Lär dig älska dig själv i stället!

Tinder handlar bara om muskler och silikonbröst, sluta mata detta äckliga företag!!
Citera
2019-04-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa
Ett tips: sluta försök dra roliga öppningsrepliker och spela någon jävla narr. Ni är inte här för att underhålla henne. Relationen mellan könen är redan asymmetrisk på Tinder. Ni förstärker bara det när ni hundar.

En man med högt värde som har många val kan skriva "hej sofia" och inget mer. Svarar hon inte, hennes förlust.

Intresset ska vara ömsesidigt. Det gäller resten av konversationen fram till träff. Annars kommer hennes intresse dö ut.

Funkar dock inte riktigt så för många killar. Jag håller fullständigt med dig om din poäng att det inte ska krävas mer än ett hej i början och sluta svansa efter dom. Inleder själv med liknade öppnare. Däremot funkar inte detta för fulare killar. Dom måste försöka stå ut från mängden. Tinder är ganska bra exempel på naturlig selektion. Testa själv göra ett konto med bilder på en hösäck och börja skriv "hej sofia". Du kommer snabbt se vilken respons du får, dvs nada.
Citera
2019-04-26, 09:15
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
Tinder är så jävla fake och jag tycker synd om alla som använder appen för att få ligga eller hitta en kille/tjej. Att mänskligheten har sjunkit till denna desperata nivå gör ont och jag står jag utanför detta och känner mig lyckligt lottad trots att jag är singel. Lär dig älska dig själv i stället!
Efter att jag fyllt 25 tänkte jag ge den ett försök eftersom "det är där alla träffas" och folk borde ändå vara ganska mogna. Kändes som en lämplig tidpunkt. Nu förstår jag däremot vilka det är som säger så och varför.

Älska sig själv ska man väl alltid göra. Också viktigt att liva ett rikt socialt liv för att träffa så många människor som möjligt och det gör man såklart inte genom en app.
Citera
2019-04-26, 09:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojma
Någon som vet?

-förstår att denna fråga har ställts förr men orkar inte scrolla 500 sidor.

Frågan är enkel: Om man har platstjänster på konstant på telefonen, måste man då ÄNDÅ öppna upp appen för att den ska uppdatera ens position? Som många andra behöver man veta detta pga att veta om personen jag dejtar är inne på tinder eller inte...

Vore på riktigt tacksam om någon som verkligen vet detta kunde va schysst o svara o jätte gärna utan spydiga lines 😁
Ja man måste aktivt öppna appen, så vill man inte att avståndet ska ändras så får man inte gå in i appen från annan position eller så måste du swipea från samma position som sist (avståndet ändras inte).

Men glöm inte att du måste använda tinder från samma position från den du stalkar, annars ändras det också utan att den andra personen nödvändigtvis inte har varit inne och svept.

Ha som tumregel att alltid svep hemma, då är avståndet alltid samma för dig, så dom du träffar kan inte se att du är inne, samt att du kan se när andra byter avstånd (för de svepar antagligen inte bara hemma)
Senast redigerad av NirvanA 2019-04-26 kl. 09:35.
Citera
2019-04-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Funkar dock inte riktigt så för många killar. Jag håller fullständigt med dig om din poäng att det inte ska krävas mer än ett hej i början och sluta svansa efter dom. Inleder själv med liknade öppnare. Däremot funkar inte detta för fulare killar. Dom måste försöka stå ut från mängden. Tinder är ganska bra exempel på naturlig selektion. Testa själv göra ett konto med bilder på en hösäck och börja skriv "hej sofia". Du kommer snabbt se vilken respons du får, dvs nada.

Då får man hitta andra lösningar, krogen osv. Att sitta och bli dissad på Tinder leder bara till frustration och sämre självförtroende.
Citera
2019-04-27, 04:07
Medlem
AdjooooglEs avatar
Har börjar swipa höger och vänster. Vet knappt skillnaden, spelar det någon roll?

Hur lång tid tar det innan ett guten tag? 1 månad 1 år, decennium?

Matchningar har jag fått. Men troligtvis bots, orka transformers.
Citera
2019-04-27, 05:57
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Har börjar swipa höger och vänster. Vet knappt skillnaden, spelar det någon roll?

Vad är tecknen på bots du har sett? För övrigt har jag inte appen så kan inte svara på frågan. Glöm för fan inte att spola ned kondomen....
Citera
2019-04-27, 21:30
Medlem
Efter ett ganska långt uppehåll så valde jag att öppna Tinder och checka av läget. Matchade med en ursäkta att jag använder detta ord ´´val´´ och guess what? ´´Du är nt i min typ´´.

*Avinstallerade Tinder*

Citera
2019-04-27, 21:58
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Höger ja vänster nej, sista frågan vet jag inte vad du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad är tecknen på bots du har sett? För övrigt har jag inte appen så kan inte svara på frågan. Glöm för fan inte att spola ned kondomen....
Fyra bilder är väl standard bot just nu, många har likadans beskrivningar så man känner igen dom till slut, för ett tag sen var det instant bot när det var en bild på en tjejs rygg kollandes utöver en strand.
Citera
2019-04-28, 02:24
Medlem
DRD4s avatar
"super likeable"
"Här är en superlike skräddarsydd bara för dig"
sen fyra damer och alla har en superlikestjärna på sin bild
"hoppa över" står det underst.

Är det JAG som har fått en superlike av en av dessa eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in