2019-03-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Det tror jag och flera andra också. Hoppas sanningen kommer fram vad den nu må vara.

Jag tror att vi är många som tror att O blev mycket svårt psykiskt sjuk och genomförde alla tre morden. Frågan är hur det kom sig att H hade stora mängder lugnande i kroppen?

Jag tror att vi är många som störs av den luddiga pressträffen där saker och ting uttalades till hälften

Och jag är övertygad om att vi är många som inte skulle ha några problem med att sanningen till sist kanske visar sig vara en annan än den vi just nu tror, även om detta gång på gång hävdas i tråden. Detta är ingen prestige-tävling.
Citera
2019-03-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja det är inte säkert.
Om man hade beskrivit familjens besvärliga situation för barnläkare hade nog en liten dos Stesolid 10 tabletter kunnat fås utskriven även till en förälder som inte själv var den primära patienten. Även Flunitrazepam, som är detsamma som Rohypnol och som ”Roppar” som ges i våldtäktsdrinkar på krogen, kunde fåtts i liten mängd. Det är inte ovanligt att man skrivet ut detta till anhöriga om patienten är sjuk och anhöriga har det mycket jobbigt.

”Roppar” i drinken på krogen brukar inte upptäckas av kvinnan som slukar drinken, smakar inte mycket, men knockar vederbörande rätt bra. Hade inte behövts så mycket i barnens dryck.
Detsamma gäller Stesolid - 10-30 mg gör de flesta av oss rätt lulliga.

Visst, men man hade behövd att gå till en läkare och bedd om det där. Jag tror inte att man gjorde det helt enkelt.
Citera
2019-03-02, 15:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Jag tror att vi är många som tror att O blev mycket svårt psykiskt sjuk och genomförde alla tre morden. Frågan är hur det kom sig att H hade stora mängder lugnande i kroppen?

Jag tror att vi är många som störs av den luddiga pressträffen där saker och ting uttalades till hälften

Och jag är övertygad om att vi är många som inte skulle ha några problem med att sanningen till sist kanske visar sig vara en annan än den vi just nu tror, även om detta gång på gång hävdas i tråden. Detta är ingen prestige-tävling.

Det är just det som är så konstigt, du och några till slår knut på er själva i er iver att fria H från allt ansvar för tragedin i Bjärred, ni tar till rena konspirationsteorier för att kunna få till ett scenario som passar för er "sanning" den att O är ensam skyldig till allt som hände.

Presskonferensen som hölls dissar ni totalt trots att den var fylligare än vad som normalt är för en händelse av det här slaget, polisen är luddig och "mörkar" vitala delar för att skydda något, oklart vad det är men så måste det ju vara.

Väldigt underligt är ert resonemang.
Citera
2019-03-02, 15:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Visst, men man hade behövd att gå till en läkare och bedd om det där. Jag tror inte att man gjorde det helt enkelt.

Nej, man kanske inte gjorde det.
Men föräldrarna hade ju faktiskt redan tillgång till lugnande preparat, eftersom de hade stora doser i sig. Någonstans, troligen från sjukvården, har de ju fått tag på dessa preparat.

Stesolid är just ett exempel lugnande preparat. Jag tycker ju att föröldrarna hade kunnat dela med sig till barnen av dessa ”stora mängder”, men de hade väl antagligen sina skäl till att de lät bli.
Frågan är fanns det mer lugnande preparat i villan eller var alla förråd tömda?
Kunde barnen också fått något lugnande, sederande?
Citera
2019-03-02, 15:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Berätta hur lång tid det tar innan medvetslöshet inträder om man stryper blodcirkulationen till hjärnan?

Vid strypning är det ofta mycket svårt att verkligen totalt strypa alla blödkärl samtidigt, krävs stor ihållande kraft mot mjukdelarna, ingenting får sippra igenom i kärlen på djupet. Sipprar även lite igenom tar det desto längre tid innan medvetslöshet inträffar och ännu längre tid innan personen är död.
Vid kvävning är det ren lufthunger och syrebrist som till slut dödar. Tar flera minuter.
Citera
2019-03-02, 15:24
Medlem
Gällande flickornas diagnoser så lär det väl inte vara omöjligt att de hade både en ME-diagnos och samtidigt led av psykiska besvär? Jag antar att det måste vara väldigt svårt att bedöma ifall diffusa symptom som oro, nedstämdhet, ångest osv beror på grundsjukdomen ME eller om det är besvär som inte är helt säkert kopplade till ME? Eller om de psykiska symptomen beror på den tuffa situation som det innebär att vara så bunden till hemmet, isolerad från kompisar och understimulerad? Vad är vad?

I familjer där psykisk ohälsa inte är helt accepterad väljer man väl ofta att tala om de fysiska symptomen eller diagnoserna, och undviker att nämna det som är mer kopplat till det psykiska måendet. Ja, det kan väl förresten gälla generellt för oss människor.
Citera
2019-03-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är just det som är så konstigt, du och några till slår knut på er själva i er iver att fria H från allt ansvar för tragedin i Bjärred, ni tar till rena konspirationsteorier för att kunna få till ett scenario som passar för er "sanning" den att O är ensam skyldig till allt som hände.

Presskonferensen som hölls dissar ni totalt trots att den var fylligare än vad som normalt är för en händelse av det här slaget, polisen är luddig och "mörkar" vitala delar för att skydda något, oklart vad det är men så måste det ju vara.

Som jag nyss skrev: jag har absolut inga problem med att tänka mig in i att jag kan ha helt och hållet fel i mitt tänkande. Jag slår inte knut på mig själv. Jag har inga konspirationsteorier: jag uppfattar det som att polisen på pressträffen hade det litet "sjåigt" med att tillfredsställa allmänhetens och släktingarnas behov samtidigt. Det blev litet tilltrasslat och det skulle vara intressant att få se om det skulle gå att klargöra en del luddigheter.

Om du kallar detta för att "slå knut på sig själv" så är det helt ok för mig. Likaså om du vill kalla det konspirationsteorier, det spelar ingen roll för min del.
Citera
2019-03-02, 15:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Men du...
Vi vet att O hade en jobbig sista tid som han inte uppges förtjäna enligt en arbetskamrat.
Vi vet att han inte mådde bra och uppgav hemsituationen med barnens sjukdom som skäl..
Vi har vittnesmål i tråden att han blivit smal och tärd med mörka ringar under ögonen - av en person som outat sig själv och berättat att hon träffat O flera gånger.
Vi vet att O gick ner i arbetstid.
Av hans historik med skolmöten och akademiska framgångar vet vi att han var en aktiv doer, någon som fick saker gjorda.
Vi vet att han ströp H till döds och hängde sig själv.
Vi vet att testamentet är till Os släkts fördel.

Vad vet vi om H? Inte ett smack som verifierats!
Helt anonym. Ingen aning om hon var oföretagsam, hunsad och passiv eller tvärtom.

Av dessa två individer blir det inte så svårt att dra slutsatsen att O är den mest trolige förövaren. Dessutom begår män nästan alltid de familicid som sker i världen.

Så vad i det som framkommit officiellt gör att H, som du hävdat, skulle varit drivande i detta?

Dessutom vill några av oss också gärna veta vad som egentligen ger stöd för polisens teori om gemensamt gärningsmannaskap.
Enbart en aktiv barnamördare, en strypt utpekad gärningsman och ett märkligt formulerat testamente och ett icke uppvisat avskedsbrev samt allt som talar för akut plötsliga mord är helt enkelt svårt att kombinera med gemensam lång planering av två.

För mig är det inte viktigt att sätta dit någon, alla är döda. För mig är sanningen viktig, att försöka förstå och att ingen oskyldigt postumt får skulden för något denne inte har gjort.
Jag är intresserad av psyket och psykodynamiken bakom detta och vad vi möjligen kan lära för framtiden.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-02 kl. 15:58.
Citera
2019-03-02, 15:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men du...
Vi vet att O hade en jobbig sista tid som han inte uppges förtjäna enligt en arbetskamrat.
Vi vet att han inte mådde bra och uppgav hemsituationen med barnens sjukdom som skäl..
Vi har vittnesmål i tråden att han blivit smal och tärd med mörka ringar under ögonen - av en person som outat sig själv och berättat att hon träffat O flera gånger.
Vi vet att O gick ner i arbetstid.
Av hans historik med skolmöten och akademiska framgångar vet vi att han var en aktiv doer, någon som fick saker gjorda.
Vi vet att han ströp H till döds och hängde sig själv.
Vi vet att testamentet är till Os släkts fördel.

Vad vet vi om H? Inte ett smack som verifierats!
Helt anonym. Ingen aning om hon var oföretagsam, hunsad och passiv eller tvärtom.

Av dessa två individer blir det inte så svårt att dra slutsatsen att O är den mest trolige förövaren. Dessutom begår män nästan alltid de familicid som sker i världen.

Så vad i det som framkommit officiellt gör att H, som du hävdat, skulle varit drivande i detta?

Dessutom vill några av oss också gärna veta vad som egentligen ger stöd för polisens teori om gemensamt gärningsmannaskap.
Enbart en aktiv barnamördare, en strypt utpekad gärningsman och ett märkligt formulerat testamente och ett okänt avskedsbrev samt allt som talar för akut plötsliga mord är helt enkelt svårt att kombinera med gemensam planering av två.

Men du....

O hade en jobbig sista tid på grund av sin helprilliga kvinna som låg på som en iller med sina mörka tankar.

O gick ner i vikt och fick svarta ringar på grund av att han inte fick sin helprilliga kvinna att tänka om

Missan27,s sinnesvaga inlägg tar jag med en hel hink salt, den där berömda svarta mössan renderade visst 6 till 7 poäng på en aspergerskala enligt den skribenten så då vet du hur mycket dem är värda.

O gick ner i arbetstid för att avlasta sin helprilliga kvinna men det hjälpte ju föga, eller hur?

Källa på att det är officiellt att O ströp H till döds och då menar jag ett officiellt uttalande i media eller liknande forum.

Har testamentet bestridits av den förfördelade parten? Om inte så kan ju knappast någon känt sig orättvist behandlad och då är väl testamentet en ickefråga.

Du drar de slutsatser du gör i slutet, de stöds inte av vad som har kommit fram.
Citera
2019-03-02, 15:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men du....

O hade en jobbig sista tid på grund av sin helprilliga kvinna som låg på som en iller med sina mörka tankar.

O gick ner i vikt och fick svarta ringar på grund av att han inte fick sin helprilliga kvinna att tänka om

Missan27,s sinnesvaga inlägg tar jag med en hel hink salt, den där berömda svarta mössan renderade visst 6 till 7 poäng på en aspergerskala enligt den skribenten så då vet du hur mycket dem är värda.

O gick ner i arbetstid för att avlasta sin helprilliga kvinna men det hjälpte ju föga, eller hur?

Källa på att det är officiellt att O ströp H till döds och då menar jag ett officiellt uttalande i media eller liknande forum.

Har testamentet bestridits av den förfördelade parten? Om inte så kan ju knappast någon känt sig orättvist behandlad och då är väl testamentet en ickefråga.

Du drar de slutsatser du gör i slutet, de stöds inte av vad som har kommit fram.

Varifrån har du uppgiften att den uppskattade juristen på den högre tjänsten hos Skattemyndigheten skulle vara ”helprillig”?
Tacksam för en källa?
Citera
2019-03-02, 16:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Varifrån har du uppgiften att den uppskattade juristen på den högre tjänsten hos Skattemyndigheten skulle vara ”helprillig”?
Tacksam för en källa?

Du menar att det är helt normalt att planera och utföra mord på de barn hon fött?

Jag skulle nog tro att de flesta betraktar det agerandet som "helprilligt".

Du vet ju vad pressträffen kom med för slutsatser så det behöver jag väl inte upprepa?

Var har du den officiella källan för ditt påstående då?
Citera
2019-03-02, 16:02
Medlem
Citat:
Men du....

Jag som har fetat. Men om jag har en helprillig partner så ser jag det kanske inte som lösningen att gå in i hens prilliga värld och utföra de prilliga handlingar som hen vill ha utförda. Om jag inte lyckas få min helprilliga partner att tänka om, så inser jag väl att det krävs mer än vad jag kan åstadkomma - det vill säga professionell hjälp, läkarvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in