Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Det är just det som är så konstigt, du och några till slår knut på er själva i er iver att fria H från allt ansvar för tragedin i Bjärred, ni tar till rena konspirationsteorier för att kunna få till ett scenario som passar för er "sanning" den att O är ensam skyldig till allt som hände.
Presskonferensen som hölls dissar ni totalt trots att den var fylligare än vad som normalt är för en händelse av det här slaget, polisen är luddig och "mörkar" vitala delar för att skydda något, oklart vad det är men så måste det ju vara.
Väldigt underligt är ert resonemang.
Men du...
Vi vet att O hade en jobbig sista tid som han inte uppges förtjäna enligt en arbetskamrat.
Vi vet att han inte mådde bra och uppgav hemsituationen med barnens sjukdom som skäl..
Vi har vittnesmål i tråden att han blivit smal och tärd med mörka ringar under ögonen - av en person som outat sig själv och berättat att hon träffat O flera gånger.
Vi vet att O gick ner i arbetstid.
Av hans historik med skolmöten och akademiska framgångar vet vi att han var en aktiv doer, någon som fick saker gjorda.
Vi vet att han ströp H till döds och hängde sig själv.
Vi vet att testamentet är till Os släkts fördel.
Vad vet vi om H? Inte ett smack som verifierats!
Helt anonym. Ingen aning om hon var oföretagsam, hunsad och passiv eller tvärtom.
Av dessa två individer blir det inte så svårt att dra slutsatsen att O är den mest trolige förövaren. Dessutom begår män nästan alltid de familicid som sker i världen.
Så vad i det som framkommit officiellt gör att H, som du hävdat, skulle varit drivande i detta?
Dessutom vill några av oss också gärna veta vad som egentligen ger stöd för polisens teori om gemensamt gärningsmannaskap.
Enbart en aktiv barnamördare, en strypt utpekad gärningsman och ett märkligt formulerat testamente och ett icke uppvisat avskedsbrev samt allt som talar för akut plötsliga mord är helt enkelt svårt att kombinera med gemensam lång planering av två.
För mig är det inte viktigt att sätta dit någon, alla är döda. För mig är sanningen viktig, att försöka förstå och att ingen oskyldigt postumt får skulden för något denne inte har gjort.
Jag är intresserad av psyket och psykodynamiken bakom detta och vad vi möjligen kan lära för framtiden.