2019-03-01, 07:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En helt annan person som Kaj Linna var också dömd innan han blev friad i HD. Domstolar kan som bekant göra fel bedömning och i det aktuella fallet mot den meriterade fotbollsmästaren så anser vi att det inte är ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig.

Varför det? Hon saknar trovärdighet och har ljugit förr. Det är ingen helylletjej du tar i försvar utan en tidigare dömd kvinna.

Hon är köksa/kokerska/spisbiträde/kock, frågor på det?

Jag tror att kokerskan var sugen på intimt umgänge med den meriterade fotbollsmästaren men att hon efter ett litet tag såg sin chans att vända akten till något helt annat. Googlade hon inte ivrigt på skadestånd efter natten hemma hos GS och hans hustru?

Han kan vara oskyldigt dömd och förtjänar inte ditt hat.

Vi vill hjälpa rättvisan på traven. Men i det här fallet tror inte vi att det finns något BO.

En stor skillnad ligger i att Kaj Linna aldrig erkänt vad han blev anklagad och dömd för.

Här har ju Glenn själv erkänt så pass mycket själv att bara det räcker för att skicka in honom bakom lås och bom.

Skadeståndet till Kokerskan kommer nog att sänkas något och likaså strafftidens längd för vår meriterade fotbollsmästare.
Citera
2019-03-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
En stor skillnad ligger i att Kaj Linna aldrig erkänt vad han blev anklagad och dömd för.

Här har ju Glenn själv erkänt så pass mycket själv att bara det räcker för att skicka in honom bakom lås och bom.

Skadeståndet till Kokerskan kommer nog att sänkas något och likaså strafftidens längd för vår meriterade fotbollsmästare.

Jag har för mig att han förnekar våldäkt och menar på att det var ömsesidigt?
Citera
2019-03-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag har för mig att han förnekar våldäkt och menar på att det var ömsesidigt?

Ja, Glenn tror nog på riktigt att hon är med på noterna och lite tjat är en del av förspelet. Han har aldrig sagt att han tog hennes nej för ett definitivt Stopp/Sluta!

Han hade nog inte koll på den nya lagstiftningen, och framförallt är han rätt 'äventyrlig' när han vet att frugans son sover några meter ifrån. MA var nog med på detta från början
Citera
2019-03-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, Glenn tror nog på riktigt att hon är med på noterna och lite tjat är en del av förspelet. Han har aldrig sagt att han tog hennes nej för ett definitivt Stopp/Sluta!

Han hade nog inte koll på den nya lagstiftningen, och framförallt är han rätt 'äventyrlig' när han vet att frugans son sover några meter ifrån. MA var nog med på detta från början

En ny vinkling i tråden. Om det är som du tror, att MA var med på detta infall från GS, så är det ingen förmildrande omständighet för GS att han i sitt försvar angett att han hade en känsla av att JB menade ja fast hon sa nej. Tvärtom tror jag. Äventyrligt gentemot styvsonen är väl en underdrift. Omdömeslöst snarare. Men där vin går in där går vettet ut är ett ålderdomligt uttryck som fortfarande är gångbart. Väntar fortfarande på vad HR kommer att säga.
Citera
2019-03-01, 17:46
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Varför tror du det? Även om majoriteten av läsarna tror detta så är det inget bevis för våldtäkt. Vem försöker du lura? Dig själv?

Tråden handlar inte om enskilda skribenters kvinnosyn utan om den tidigare ostraffade fotbollsmästarens trovärdighet i förhållande till den tidigare dömda narkotikabrottslingen och kokerskan JB:s tillförlitlighet som målsägande. Du verkar förövrigt ha en riktigt dålig mans/människosyn.

Kokerskan har dessutom farit med osanning tidigare i rättsliga sammanhang och möjligheten att hon också ljugit om vissa delar i händelseförloppet hemma hos GS bör alltså beaktas.

Det måste vara en minst lika hemsk upplevelse att bli oskyldigt anklagad som GS hävdar att han blivit?

Skall vi en gång för alla slå fast att Glenn Schiller är en före detta halvbra fotbollsspelare, utan akademiska meriter, och utan att efter sin tid som spelare i fotbollsklubbar åstadkommit någonting. Inte skapat en karriär, inte startat ett företag, hållit föreläsningar och inspirerat andra eller gjort något som kan sägas vara särskilt imponerande. Med det sagt är det ju inget fel på Glenn, förutom att han är dömd för våldtäkt. Det tycks som att hans enda kända merit förutom att han spelat fotboll som ung är att han är dömd våldtäktsman?
Citera
2019-03-01, 17:51
Medlem
Citat:
Har vi tur och rättvisans kvarnar mal på rätt sätt så blir han friad i HR, allt annat vore en skandal och närmast ett justitiemord.

Självklart måste HR beakta målsägandens tidigare brottshistorik och oerhört märkliga beteende 2015 i samband med att hon åkte fast för narkotikabrott. En lögnaktig mytoman och tidigare dömd person torde ha låg trovärdighet i såna här mål.

Vad gäller den meriterade fotbollsmästaren så är det alltså bara att hoppas på att han får upprättelse i HR så att han och frun kan gå vidare här i livet och vända blad för gott.

Du är helsnurrig.
Tidigare brottshistorik och narkotikadom ska givetvis endast tas i beaktande om det har inverkan på aktuella målet vilket det ej har.
Citera
2019-03-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
En ny vinkling i tråden. Om det är som du tror, att MA var med på detta infall från GS, så är det ingen förmildrande omständighet för GS att han i sitt försvar angett att han hade en känsla av att JB menade ja fast hon sa nej. Tvärtom tror jag. Äventyrligt gentemot styvsonen är väl en underdrift. Omdömeslöst snarare. Men där vin går in där går vettet ut är ett ålderdomligt uttryck som fortfarande är gångbart. Väntar fortfarande på vad HR kommer att säga.

Att MA skulle ha varit med på detta har varit uppe i tråden många gånger. Därav kanske hennes beteende efteråt, bl a att inte vilja skilja sig o s v
Citera
2019-03-01, 18:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du är helsnurrig.
Tidigare brottshistorik och narkotikadom ska givetvis endast tas i beaktande om det har inverkan på aktuella målet vilket det ej har.

Det är snarare du som är helsnurrig.

Målsäganden har ljugit som en häst travar tidigare i samband med att hon åkte fast för narkotikabrott 2015 och hennes extremt märkliga försök att muta en vakt med rätt mycket pengar så att hon skulle kunna fly rättvisan pekar på en gränslös och hal personlighet som i princip kan hitta på vad som helst bara det gagnar henne själv.

Om vi ställer denna lögnaktiga tidigare dömda kokerska i en krass jämförelse med den tidigare ostraffade fotbollsmästaren så borde utfallet ligga i hans favör vad gäller ärlighet och trovärdighet.

Det är ingen speciellt bra och ärlig brutta du tar i försvar din virrhjärna.
Citera
2019-03-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Att MA skulle ha varit med på detta har varit uppe i tråden många gånger. Därav kanske hennes beteende efteråt, bl a att inte vilja skilja sig o s v

Ja, det är möjligt det du säger men jag har nog glömt det. Kanske av den anledningen att det för mig låter så långsökt att hon och GS planerat att han skulle kåta upp sig och gå in till JB och sätta igång hela händelseförloppet. Men vad vet man, folks sexualvanor varierar både för kleti och pleti. Misstänker dock att MA inte är särskilt förtjust i detta GS-skvaller inför vare sig exet TB eller sina barn oavsett om det har någon bäring eller inte i det som påstås. Trasslet med skilsmässa fram och tillbaka medför väl också en del frågor om hennes beteende.
Senast redigerad av Dial999 2019-03-01 kl. 19:30.
Citera
2019-03-01, 19:59
Medlem
Citat:
Det är snarare du som är helsnurrig.

Målsäganden har ljugit som en häst travar tidigare i samband med att hon åkte fast för narkotikabrott 2015 och hennes extremt märkliga försök att muta en vakt med rätt mycket pengar så att hon skulle kunna fly rättvisan pekar på en gränslös och hal personlighet som i princip kan hitta på vad som helst bara det gagnar henne själv.

Om vi ställer denna lögnaktiga tidigare dömda kokerska i en krass jämförelse med den tidigare ostraffade fotbollsmästaren så borde utfallet ligga i hans favör vad gäller ärlighet och trovärdighet.

Det är ingen speciellt bra och ärlig brutta du tar i försvar din virrhjärna.

Nu är det såhär.

1981 i allsvenskan mot IFK Norrköping så sparkade Glenn Schiller ut en boll över motståndarens kortlinje.
Men Glenn insisterade/ljög att han inte alls var sist på bollen.
Domaren dömde hörna och Blåvitt gjorde mål.
Denna lögn visar att Glenn med största säkerhet redan då planerade att begå en våldtäkt och senare ljuga om det!

Jag har även från Svennis memoarer kunnat läsa om att Schiller ofta drack direkt från mjölkpaketet men alltid ljög om detta!
Denna konstanta lögnhals tar du i försvar!
Dricker man direkt från mjölkpaketet och ljuger om det är man en mycket möjlig våldtäktsman!

Ska man vara mer seriös är fin kvinnosyn vidrig.
Att man ljugit tidigare i livet gör enligt fig kvinnor helt oförmögna att tala sanning om en senare våldtäkt.
Du bör söka hjälp.

Själv ljuger jag ofta när jag går genom tullen på grönt.
Det innebär inte att jag ljuger om våldtäkter.
Jo, jag vet att detta låter underligt i dina öron.
Citera
2019-03-02, 22:15
Avslutad
Märkligt tyst i tråden angående förhandlingarna i HR..?
Citera
2019-03-03, 03:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ska man vara mer seriös är fin kvinnosyn vidrig.

Absolut inte men du tar en tidigare dömd kokerskas story för given och det har inget med kvinnosyn att göra utan är endast ett konstaterande att du helt okritiskt köper en förvirrad kvinnas påståenden.

Målsägandens trovärdighet ligger alltså på en bottennivå och du hjälper du fan i mig inte till genom att helt okritiskt köpa hennes osammanhängande berättelse.

Citat:
Att man ljugit tidigare i livet gör enligt fig kvinnor helt oförmögna att tala sanning om en senare våldtäkt.

Nu tror inte jag och många med mig att det var fråga någon regelrätt våldtäkt.

Citat:
Du bör söka hjälp.

Tack men det är väl ändå kokerskan bör söka hjälp. Hon är trådtopic. Inte meningsmotståndare.

Citat:
Själv ljuger jag ofta när jag går genom tullen på grönt.
Det innebär inte att jag ljuger om våldtäkter.
Jo, jag vet att detta låter underligt i dina öron.

Men nu är den lögnaktiga kokerskan som anklagar fotbollsmästaren för våldtäkt tidigare dömd för narkotikabrott och hon är dessutom van att presentera rövarhistorier. Är inte det rätt underligt så säg?

Det är ingalunda orimligt att hon kan ljuga igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in