Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Där har vi det! Kåken är såld för 4,8 miljoner. Riktigt billigt och jag förstår om Suckungen i Ankeborg kallar det för herrgård. Han har väl aldrig varit i ett svenskt villaområde.
Fin villa och utkastad i ingenstans. Så risken att bli ovän med grannar borde vara minimal.
Hur lång tid tar det att åka in till Stockholm kommunalt från nya Casa Took?
Jag tycker också att det här huset verkar stämma väldigt bra! Typiskt Anna att bli fixerad vid låset - något så fint har hon nog aldrig sett!
"Herrgård"- nja, ombyggd källarvåning som kallas "souterrain", ganska små rum, Ikeakök... men man slipper ju de otäcka kamraterna i Solna som lurar den fine sonen att begå dumheter. Nej visst ja, han är ju 100 % oskyldig.
Det finns gymnasieskolor t ex i Märsta, men efter vad jag har hört är lärarna helt utarbetade eftersom det är ett socialt tungt belastat område. Knivsta är också en möjlighet.
Kommunalt så ska de först ta sig in med buss 7,8 km till pendeln i Märsta och det beror nog på vilken tid på dygnet man färdas (=hur ofta bussen går, hur mycket folk som ska på). Pendeln går kanske 2-3 ggr/h och tar sedan cirka en halvtimme in till stan. Motorvägen tar i rusningstid 45-60 minuter in till City. Tur att en del familjemedlemmar kan "jobba hemifrån"!
Huset ser ut att ligga högt och fint och kan nog vara rätt mysigt även om det är enkelt. Så det är bara att gratulera los Stolledanos (om det nu är detta!). En liten varning bara: bränn inte allt på inredningen, tänk på att arbetsinkomsterna kanske inte kommer att komma in regelbundet (tänk om något händer Roberto!). Det kommer alltid extra utgifter med hus, det kommer att kosta med transporter, det kan bli fler skadestånd att betala etc. Men resurserna är kanske outsinliga, arv kan emotses och nu kanske det naturligt blir mindre av det glammiga livet, mer jeans och T-shirts från Coop i Rotebro...