2019-02-24, 21:32
Medlem
Samizdats avatar
Apropå Kepa - The Laws of the Game:
Citat:
... if a player who is to be replaced refuses to leave, play continues ...
Citera
2019-02-24, 22:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Apropå Kepa - The Laws of the Game:

Är det sant? Känns som att en uppmaning följt av ett eller två gula kort vore mer lämpligt.
Citera
2019-02-24, 22:43
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är det sant? Känns som att en uppmaning följt av ett eller två gula kort vore mer lämpligt.
Ja, så lyder regeln. Jag trodde faktiskt inte det utan kollade upp det efter dagens händelser.

Jag håller med om att det vore lämpligare om tränaren faktiskt hade mandat att genomföra byten även utan spelarens samtycke.

Hade en spelare i mitt lag uppfört sig som Kepa gjorde hade jag förespråkat avstängning och försäljning.
Citera
2019-02-24, 22:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ja, så lyder regeln. Jag trodde faktiskt inte det utan kollade upp det efter dagens händelser.

Jag håller med om att det vore lämpligare om tränaren faktiskt hade mandat att genomföra byten även utan spelarens samtycke.

Hade en spelare i mitt lag uppfört sig som Kepa gjorde hade jag förespråkat avstängning och försäljning.

Absolut, tyvärr lär det vara fruktlöst då Sarri är dead man walking. Det statuerar ju exempel framöver också. Vad händer om Jorginho, Kanté eller ngn annan inte vill bli utbytt framöver?
Citera
2019-02-24, 22:55
Medlem
LordLancasters avatar
Nu säger Sarri att Kepa gjorde rätt som vägrade.

https://www.dailystar.co.uk/sport/football/761726/Maurizio-Sarri-Kepa-Arrizabalaga-Chelsea-Carabao-Cup-final-Man-City

Frågan är om han verkligen tycker det eller säger så av taktiska skäl för att gjuta olja på vågorna.
Citera
2019-02-24, 23:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster

https://www.dailystar.co.uk/sport/football/761726/Maurizio-Sarri-Kepa-Arrizabalaga-Chelsea-Carabao-Cup-final-Man-City

Frågan är om han verkligen tycker det eller säger så av taktiska skäl för att gjuta olja på vågorna.

Bara en dåre kan tro på det där.
Citera
2019-02-24, 23:11
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster

Och ungefär lika blixtsnabbt säger Kepa att allt bara är ett missförstånd och bla bla bla. Jag tror att både han och Sarri fick ett strängt samtal av Roman som instruerade dem att säga detta. Kepa syntes ju till och med med en mobiltelefon i örat på planen efter matchen.
Citera
2019-02-25, 00:21
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Det är väl det absolut sista man som tränare eller kapten ska göra i det läget. Tror du verkligen Kepa hade funnit sig i att bli släpad ut från planen? Att hans motstånd hade minskat?

Äh han borde använt de lilla av ballarna han har kvar. Nu vet hela världen att han tappat omklädningsrummet fullständigt. Glöm vad jag sa tidigare om Pep och Sir Alex, tänk dig om det var Mou
Citera
2019-02-25, 00:27
Medlem
Scrip7s avatar
Iom Uniteds byten idag under matchen. Så fanns det en period då United hade 5 akademispelare på planen samtidigt. McTominay, Pereira, Pogba, Rashford, Lingard. Man startade matchen med 3 stycken. Det tycker jag är imponerande.
Citera
2019-02-25, 00:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Iom Uniteds byten idag under matchen. Så fanns det en period då United hade 5 akademispelare på planen samtidigt. McTominay, Pereira, Pogba, Rashford, Lingard. Man startade matchen med 3 stycken. Det tycker jag är imponerande.

Faktiskt imponerande. Ännu mer imponerande att den egna produkten kostade en miljard. United hade ju en fin generation akademispelare men sen ändrades det och det är ju fullt normalt. Det går i perioder. Bara att kolla på Barcelona till exempel.
Citera
2019-02-25, 00:57
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Faktiskt imponerande. Ännu mer imponerande att den egna produkten kostade en miljard. United hade ju en fin generation akademispelare men sen ändrades det och det är ju fullt normalt. Det går i perioder. Bara att kolla på Barcelona till exempel.
Snart 4000 matcher i rad för United med en egen produkt i laget. Så även om United haft en liten nergång sen 92orna så har man alltid haft akademispelare i truppen.
Citera
2019-02-25, 06:31
Medlem
Vilket lågmärke för den moderna fotbollen & för Kepa själv vi fick bevittna under gårdagen.
Spelarnas makt & ego tar bara större och större proportioner, tycker synd om Sarri, förnedrad inför hela fotbollsvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in