2019-03-08, 23:27
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
På en strålande vecka för engelsk fotboll i europa gör arsenal det man gör bäst. Skämma ut england i europa. Riktigt dålig insats. En spelare utvisad ursäktar inte det. Visst nu är det bara halvtid. Gissar att arsenal vänder på emirates men ändå. Matchen igår kändes väldigt arsenal. Chelsea såg bättre ut. Men kanske svagare motstånd? Aja lite kittlande läge ändå, även om det är långt dit. Fjärdeplatsen kanske inte ens räcker till CL nästa säsong. Chelsea vinner EL och united vinner CL. Båda utanför topp 4 där spurs hamnar. "Spursey" På det så missar liverpool ligatiteln samtidigt som city vinner ligan och united fa cupen. Vet inte vad dem kallar motsvarigheten till spursey för liverpool där nere men kan bli episkt. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen som man säger.

Ser förövrigt att ole gunnar hyllas för sin taktik i matchen mot PSG. Lol vilken taktik? Kommer ihåg att di matteo fick samma beröm i matcherna mot barca och bayern. Vilen taktik? Att barca och bayern skulle bränna straffar? Pricka stolpen och bränna 100 målchanser för att sen få in ett skräpmål på hörna. Men visst norrmannen var väl ett geni som förutsåg att kehrer skulle stå för en assist och buffon skulle tappa bollen och sen att kimpembe skulle ta bollen med armen. Visserligen var det tim sherwood som snackade om detta. Vet inte hur allvarligt man ska den mannen. Är väl som när souness snackar goja i studion.
4-4 i skott på mål.

United gör en helt perfekt taktisk match. Jämför med matchen på Old Trafford där PSG kunde göra mål på kontring och var väldigt farliga i omställningarna. Nu hade man en annan taktik där man var mer defensiva, vilket gjorde så att PSG inte fick några omställningar som de kunde utnyttja. Man visste också att man behöver inte gå fullt ut från minut 1. Låt PSG föra spelet, håll resultatet och satsa på snabba omställningar och var beredd att utnyttja misstagen som dyker upp från motståndarna. Inget lag hade tidigare vänt ett tvåmålsunderläge från hemmaplan på 106 matcher, man gör det dessutom mot en av favoriterna till att vinna turneringen och man har 10 spelare borta. Varav 5 st hade gått rakt in i startelvan. När man jagade ett mål i slutet så bytte man in två debutanter, egna produkter varav den ena var den yngsta spelaren för United någonsin i CL.

Att tro att United ska gå ut och dominera spelet med de skadorna så hade man förlorat med 4 mål istället för att vinna med 2. Taktiskt är det i stort sett en helt perfekt match. Det enda misstaget var att starta med Bailly, men han blev utbytt och efter det så släppte man knappt till några farliga chanser alls.

Att det var just Kimpembe som tog med hands är ett så tydligt tecken på karma att det knappt finns något bättre. Från första matchen så klarade han sig undan ett solklart rött kort och gjorde mål där istället. Nu gav han United en straff på grund av att han var för svag i försvaret istället för att vara avstängd. Det kunde inte ha varit en bättre spelare för United som fixade straffen
Citera
2019-03-09, 03:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Noa Bachner ifrån Sportexpressen och Martin Åslund är tydligen "Mummitrollene" enligt norrmännen https://twitter.com/noabachner/status/1103985794971242496
Citera
2019-03-09, 05:16
Medlem
foool13s avatar
Jag har inte följt med det här överhuvudtaget.. men jag gick in på Bachners twitter och vidare till Åslunds twitter och vilka reaktioner..
Totalt oväntat, det är ju bara Liverpools supportrar som är mer reaktionära än Uniteds så man kanske skulle anat det ändå lite när man såg på postmatch-sändning efter Parc De Princes.. men man är väl naiv.
Jag tyckte Åslund hade en av sina bästa kvällar och jag höll med om i stort sett allt han sa under kvällen.. det var inte så svårt kanske för det vara ganska basic saker han så.

Vilken otrolig skillnad det är på Danmark och Norge.. danskarna är ju otroligt vana att "vi" kallar dem den nästa Nazist-staten och att de plågar ihjäl sina grisar men norrmännen har ju någon skruv lös i huvudet när de går upp i limningen av vad en svensk fotbollskommenator säger.. sjukt.
Citera
2019-03-09, 09:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag har inte följt med det här överhuvudtaget.. men jag gick in på Bachners twitter och vidare till Åslunds twitter och vilka reaktioner..
Totalt oväntat, det är ju bara Liverpools supportrar som är mer reaktionära än Uniteds så man kanske skulle anat det ändå lite när man såg på postmatch-sändning efter Parc De Princes.. men man är väl naiv.
Jag tyckte Åslund hade en av sina bästa kvällar och jag höll med om i stort sett allt han sa under kvällen.. det var inte så svårt kanske för det vara ganska basic saker han så.

Vilken otrolig skillnad det är på Danmark och Norge.. danskarna är ju otroligt vana att "vi" kallar dem den nästa Nazist-staten och att de plågar ihjäl sina grisar men norrmännen har ju någon skruv lös i huvudet när de går upp i limningen av vad en svensk fotbollskommenator säger.. sjukt.
Det här har jag missat helt. Vad är det som gjort dem så upprörda? Om jag får gissa. Åslund menade att det var tur att united gick vidare och inte på grund av någon supertaktik från god himself ole gunnar?

Och visst jag köper argumenten från united supportrar.

Citat:
Nu hade man en annan taktik där man var mer defensiva, vilket gjorde så att PSG inte fick några omställningar som de kunde utnyttja. Man visste också att man behöver inte gå fullt ut från minut 1. Låt PSG föra spelet, håll resultatet och satsa på snabba omställningar och var beredd att utnyttja misstagen som dyker upp från motståndarna.
Det är ju det som är grejen. Uniteds taktik var beroende av att PSG skulle göra misstagen. Det var som jag såg ruud guulit säga i studion. Det var inte united som vann. Det var PSG som förlorade. United stod lågt och väntade. I underläge med två mål. Det hade räckt för PSG att bara spela av matchen. Man hade inte ens behövt anfalla. Håll i bollen. Men PSG är ett gäng ihopköpta stjärnor som inte kan tänka fotboll. När ens taktik är helt beroende på att motståndarna ska göra bort sig, ja då tycker iallafall jag inte det är något taktiskt mästerverk. Sen att han kanske inte hade något annat val med förutsättningarna. Fine såklart men då är det återigen inget taktiskt mästerverk utan en tränare som gör det enda han kan. Sen ska ole ha cred för en massa annat såklart. Glädjespridningen. Att han satsar på egna talangerna. Kommer ihåg mouirnho som vägrade byta in chong mot juve trots underläge när han hade en massa offensiva spelare skadade. Utnyttjar materialet på rätt sätt. Tagit av hängslen och livremmar på spelarna.

Får dock ändra mig när det gäller straffen. Den känns mer och mer klar. Visst armen i sig befinner sig i en naturlig position men hans upphopp och försök att blocka skottet kan ju knappast ses som naturligt, och armen är utanför kroppen. Visst alla spelare gör så men det är för att dem är fega. Ta smällen för fan. Är väl det minsta man kan begära när man drar in någon miljon i veckan.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-03-09 kl. 09:45.
Citera
2019-03-09, 13:36
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det här har jag missat helt. Vad är det som gjort dem så upprörda? Om jag får gissa. Åslund menade att det var tur att united gick vidare och inte på grund av någon supertaktik från god himself ole gunnar?

Och visst jag köper argumenten från united supportrar.

Det är ju det som är grejen. Uniteds taktik var beroende av att PSG skulle göra misstagen. Det var som jag såg ruud guulit säga i studion. Det var inte united som vann. Det var PSG som förlorade. United stod lågt och väntade. I underläge med två mål. Det hade räckt för PSG att bara spela av matchen. Man hade inte ens behövt anfalla. Håll i bollen. Men PSG är ett gäng ihopköpta stjärnor som inte kan tänka fotboll. När ens taktik är helt beroende på att motståndarna ska göra bort sig, ja då tycker iallafall jag inte det är något taktiskt mästerverk. Sen att han kanske inte hade något annat val med förutsättningarna. Fine såklart men då är det återigen inget taktiskt mästerverk utan en tränare som gör det enda han kan. Sen ska ole ha cred för en massa annat såklart. Glädjespridningen. Att han satsar på egna talangerna. Kommer ihåg mouirnho som vägrade byta in chong mot juve trots underläge när han hade en massa offensiva spelare skadade. Utnyttjar materialet på rätt sätt. Tagit av hängslen och livremmar på spelarna.

Får dock ändra mig när det gäller straffen. Den känns mer och mer klar. Visst armen i sig befinner sig i en naturlig position men hans upphopp och försök att blocka skottet kan ju knappast ses som naturligt, och armen är utanför kroppen. Visst alla spelare gör så men det är för att dem är fega. Ta smällen för fan. Är väl det minsta man kan begära när man drar in någon miljon i veckan.

Uniteds taktik var inte beroende av att PSG skulle göra misstag som ledde fram till mål. Men det är klart att det underlättar om de gör så. United med 3 reserver på mittfältet lyckades stänga ner PSGs innermittfält under hela matchen. De tvingades ut på kanterna och då var United två spelare på dem och gjorde det svårt. Det var bara Bailly som misslyckades totalt med sitt spel. United hade som taktik att stänga ner matchen, stänga mitten och tvinga ut PSG på kanterna, satsa på omställningar och fasta situationer för att i slutet av matchen trycka på och störa PSG om man var ett mål efter.
Defensivt är man helt perfekta. Trots 28% bollinnehav så får man iväg lika många skott på mål som PSG fick. Jag tycker att matchen är ett resultat av att PSG floppade och att United stängde ner dem med sin defensiv.

United sköter matchen i stort sett helt perfekt taktiskt defensivt. Att man sen utnyttjar grova misstag från PSG handlar snarare om PSG slarv än om Uniteds taktik, men taktiken, speciellt efter att Bailly blev utbytt är i stort sett felfri.

Den stora skillnaden med Ole är att vi har hopp och en tränare som tror på saker.
https://twitter.com/touchlinefracas/status/1103733695247208448?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1103733695247208448&ref_url =https%3A%2F%2Fdisqus.com%2Fembed%2Fcomments%2F%3F base%3Ddefault%26f%3Dsofifa%26t_i%3Dteam%25 2F11%252Fv1%26t_u%3Dhttp%253A%252F%252Fsofifa.com% 252Fteam%252F11%252Fv1%26t_e%3DManchester%2520Unit ed%2520-%2520Team%2520-%2520SoFIFA%26t_d%3DManchester%2520United%2520FIFA %252019%2520Mar%25204%252C% 25202019%2520SoFIFA%26t_t%3DManchester%2520United% 2520-%2520Team%2520-%2520SoFIFA%26s_o%3Ddefault%26 l%3Den%26d_m%3D2%23version%3D884cf41099cd8dae8f67a 05fd265c45a
Ole efter 0-2 mot PSG. "Mountains are there to climb"
Följt av presskonferensen med Mourinho efter förlusten mot Sevilla.

Ja, straffen är för mig mer och mer solklar ju fler repriser man ser av den. Nu fungerar inte matchen längre på Viaplay så kan inte ta klipp därifrån, men det fanns flera bra jämförelser på hur spelare täckte i United och hur PSG spelare täckte bollen. McTominay, händerna bakom ryggen får bollen i bröstet. När Bernat träffar stolpen. Smalling och Lindelöf båda med händerna bakom ryggen när de försöker täcka.
Senast redigerad av Scrip7 2019-03-09 kl. 13:45.
Citera
2019-03-09, 15:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Diskuterar ni fortfarande Uniteds Steven Bradbury-seger?

Pep out?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/serie-a/uppgifter-guardiola-overens-med-juventus/
Citera
2019-03-09, 16:14
Medlem
LordLancasters avatar
https://www.instagram.com/p/BuruuCOBqhx/

Härliga bilder från Parc des Princes med Evra och Pogba. Under hela matchen satt någon bakom dem och gapade ”ici c'est Paris”. Men sedan när United vann vände sig Evra om och ropade ”ici c'est Manchester” istället.
Citera
2019-03-09, 17:51
Medlem
gato12s avatar
Jobbigt för Tottenham nu.

Blev det för slitigt att spela i CL med en tunn trupp? När såna som Kane och Alli försvinner så märks det ju liksom

Å andra sidan är man vidare i Europa, många sköna slantar som ramlar in
Citera
2019-03-09, 17:58
Medlem
gato12s avatar
Och tung skalp för Leeds borta mot Bristol City, med Eliasson på bänken. Pontus Jansson från start för bortalaget. Och Bamford fortsätter göra viktiga mål.
Citera
2019-03-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jobbigt för Tottenham nu.

Blev det för slitigt att spela i CL med en tunn trupp? När såna som Kane och Alli försvinner så märks det ju liksom

Å andra sidan är man vidare i Europa, många sköna slantar som ramlar in

Kane & Alli är ju tillbaka och sen Kane kom tillbaka har man bara tagit 1 av 12 poäng.
Citera
2019-03-09, 18:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Kane & Alli är ju tillbaka och sen Kane kom tillbaka har man bara tagit 1 av 12 poäng.
Ska ju vara Tottenham tlll att förlora CL platsen på slutet, om man är lite elak

Edit; jag har funderat lite. Om Chelsea vinner Europa League så kan Arsenal bli enda lag av topp 6 som inte får spela i CL. Om man hamnar utanför topp 4. City, Liverpool, United och Spurs topp 4.

Vilken nesa
Senast redigerad av gato12 2019-03-09 kl. 18:34.
Citera
2019-03-10, 08:59
Medlem
LordLancasters avatar
Ahh, läs vad Fulham skrev i sitt officiella Match Day-program för ett par dagar sedan. Riktigt läsvärt och träffsäkert!

https://pbs.twimg.com/media/D00OwmbXcAEPo4W?format=jpg&name=large
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in