2019-02-22, 11:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Om inte Chelsea lyckas få beslutet att bli uppskjutet kommer de verkligen att tappa.
Mest troligt överklagar dem och får det uppskjutet likt något spanskt lag fick (kommer inte ihåg om det var atletico kanske). Möjligtvis att man kan få det förkortat eller något också, men nån form av ban blir det. Om dem får det uppskjutet kan det nog hända en hel del i sommar med hazard och odoi som båda har utgående kontrakt som chelsea vill casha in på. Och då sätta sprätt på alla pengarna direkt då de kommande två fönsterna blir torra. Om man inte överklagar och låter bannen stå kvar över sommaren blir det nog dock svårt för framförallt real att hämta "hem" hazard. Svårt och se chelsea släppa någon spelare. Då tar man nog hellre ekonomiska smällen och låta dem lämna gratis, alternativt ge dem megakontrakt då man ändå inte kan köpa några spelare. Intressant och se vad som händer. Sätter ju extra spets på hur man klarar av avslutningen av säsongen med CL spel till nästa säsong, dels för ekonomin men också att kunna motivera en sån som hazard om man måste tvinga honom kvar. Hanär nog inte supersugen på ett till europaäventyr mot malmö och vidi.
Citera
2019-02-22, 14:26
Medlem
Scrip7s avatar
Vid såna här domar tycker jag att de borde ge alternativ till klubben.
2 transferfönster avstängning från att köpa spelare som blir aktivt på en gång. Eller 4 transferfönster som blir aktivt nästa säsong. Hade kunnat bli intressanta beslut
Citera
2019-02-23, 21:40
Medlem
Generalanderssons avatar
En ganska så skön match emellan Leicester och Crystal Palace.. där Palace vann med 4-1 trots i att Leicester hade mest bollinnehav, flest avlsut och skott på mål.
Citera
2019-02-24, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Om inte Chelsea lyckas få beslutet att bli uppskjutet kommer de verkligen att tappa.

Chelsea ligger sexa, tror inte man slutar sjua nästa säsong bara för att man inte får förstärka laget.
Kikar man dessutom på vilka spelare Chelsea har utlånade så tror jag att detta kommer inbringa mycket gott till Chelsea, även om ett givet tapp ev blir hålet efter Hazard.
Man får ju ersätta Hazard med Abraham, som jag redan denna säsong tycker borde fått chansen, och Batshuayi, man får in Pulisic och kan också bredda truppen med Moses, Zouma och Bakayoko bland annat; såvida inte dessa har lånats ut med utköpsklausul.

Sedan bygger man upp ett spelrum för att kunna göra en större satsning efter embargot.

Så den enda anledningen till varför man skulle vilja skjuta upp värvningsförbudet är om man har tappat tilltron till Sarri och vill låta en ny tränare få plocka ihop ett lag.
Citera
2019-02-24, 09:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Puel snart sparkad? 4 raka hemmaförluster. Dålig stämning bland fansen kring tränaren. 1-4 igår alltså. Annars en ganska trött premier league dag igår. Besviken på poch igår också. Vad hände? Snubben flippade ju totalt. Han brukar annars alltid agera värdigt och vara en bra ambassadör för både spurs och fotbollen tycker jag. Var ju totalt utan anledning också kan jag känna. Inte så att man blev rånade på en 100& straff som cardiff i fredags, eller ett handsmål av hernandez. Det var en jävla felaktig hörna. Händer varje match. Poch som är emot VAR kan ju inte vara så noga med en millimeter rättvisa i domsluten? Var fan inte lätt och se vem bollen studsade sist på heller. Sånt tycker jag man får köpa. Det är inte där VAR ska in utan det är för dem solklara händelserna som i fredags.

Påtal om spurs. Vet att jag dragit domedagsprofetior om klubben förut. Och då motbevisar dem mig alltid så lär dem även göra denna gång. Men tittar man på deras spelschema nu så är följande.

Chelsea B
Arsenal H
Southampton B
Liverpool B

Knöka in ett par tuffa CL kvartar däremmellan också så är det ett kritiskt skede av säsongen där titelstrid kan bli kamp om fjärdeplats. Mentaalt tufft läge när det nu återigen blir förlorar stämpel på klubben och spelarna (hur mycket dem nu påverkas av det utifrån). Ska dessutom möta city innan säsongen är över. Dem där 9 poängen ned till chelsea och arsenal kan ganska snabbt krympa.

Aja om fotbollsdagen i england igår var trött levererar den idag istället då. Cupfinal. Rivalmatch. Och lite i bakgrunden en viktig match för arsenal i topp 4 kampen och sputhampton i bottenkampen.
Citera
2019-02-24, 11:45
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Puel snart sparkad?

Japp
Citera
2019-02-24, 11:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Puel snart sparkad? 4 raka hemmaförluster. Dålig stämning bland fansen kring tränaren. 1-4 igår alltså.
Och två timmar senare har puel mycket riktigt fått sparken. Ingen överraskning direkt. Varit pågång ett bra tag nu med all negativitet som varit kring leicester på senare tid. Kan dock ändå tycka lite "synd" om puel. Har gör ju faktiskt ett godkänt, tillochmed bra arbete med både southampton och leicester men får ändå sparken. Tråkig fotboll? Jo men det borde klubbarna vetat om när dem anställde honom så då tycker jag dem kan sparka sig själva samtidigt. Får se om leicester får ångra sig likt jag gissar att southampton nog ändå gjort när man sparkade puel och sedan gått rakt ned i skiten. Gräset är inte alltid grönare eller vad man brukar säga. Intressant och se vem som tar över. Pratas lite om SIR brendan rodgers. Kan det va nåt tro.

Citat:
Vanstertrollet
Medlem
Reg: Aug 2018
Citat:
Puel snart sparkad?

Japp

Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-02-24 kl. 11:48.
Citera
2019-02-24, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpool hade taktpinnen och trots att det hettade till lite bakåt särskilt i första (Alisson x2) så var man det bättre laget. Borde satt ett mål bara, så tydligt att Bayern var otroligt nöjda med 0-0 på slutet. Ett ok resultat ändå, med större ytor kanske Salah och Mane kan hota ännu mer i Munchen.

Som du säger är formen oroväckande. Liverpool har väl sällan presterat på topp i år men ändå vunnit hyggligt komfortabelt fram till efter årsskiftet. Nu gör man för få mål och släpper till för mycket chanser (som kan förklaras med skadorna i backlinjen). Känslan just nu är att man kan tappa det totalt på båda fronter och sluta typ trea. Det vore ett mindre fiasko, med tanke på alla förhoppningar säsongen gett. Matchen mot United på söndag är för mig säsongens viktigaste. Seger där och allt kan hända, förlust och City kommer se den blottade strupen och hugga. Citys högstanivå är så snuskigt hög, när de vinner är det med flera decimeters marginal till ribban medan Liverpool får nöja sig med att nätt och jämnt komma över den när vi vinner. Förhoppningen är att de kan tappa viktiga poäng nu när de har massor av matcher och bör lägga mer fokus på CL.

Nu ska jag slå på den heliga kon: Salah.
Låt inte alla mål förblinda er. Herregud, den karln har inte bra teknik. Han ska komma på sina tapins och få stickare på fria ytor. Han ska typ aldrig få slå den avgörande passningen, han har inte kunnandet för det. Han slår bort bollar, han tappar boll. Såg ni när han skulle försöka, helt opressad, hålla bollen i spel efter Robertsons läge (studsade i en båge över Neuer mot bortre stolpen där Salah kom farande) och tappar den över linjen?

Han har spetskompetens som ingen annan i Liverpool, han passar oerhört bra i den roll han fått i vår klubb. Men åh, en sån begränsad spelare. Påminner om Sturridge på så vis som också hade spetskompetens i sina avslut och speed men i övrigt var något av en ryggsäck för laget.

Blev förvånad när jag såg att han har 8 assists i år. Kollade upp dem, 6 var enkla och 2 var faktiskt bra gjort. Men dålig framgångsprocent på det ändå. Salah borde inte ens få gå nära straffsparkarna. Inte hörnorna heller.

Ännu en urusel match av Liverpool idag. Ändå sjukt att det man har skrivit och skrivit i två månader att Liverpool är helt under isen först uppfattas av dom flesta under dessa två senaste matcherna!? Man har fått mothugg av en del som snackade om att det är inget att oroa sig och att Klopp har allt under kontroll..

Nästan att man inte förstår hur professionella fotbollspelare som tjänar miljoner under i veckan kan vissa så lite gnista, kämpaglöd och inte vilja vinna mer när man möter tex United och Bayern.

Salah som du säger har tappat allt och måste bänkas. Att han inte blev utbytt tidigare idag är en gåta.

Om man snackar mer om matchen idag så är det konstigt att inte Keita fick starta men framför allt att han inte blev inbytt. Av alla matcher så hade han väl bidragit mest idag? Det som jag ifråga sätter är att Klopp måste ha sett denna djupa formdipp men verkar vara oförmögen att göra något åt den i snart två hela månader.. Vilket troligen kommer leda att titeln kommer hamna hos City..

Dom kan ju alltid åka till en ny träningsresa till Maldiverna denna gången..
Citera
2019-02-24, 17:41
Medlem
LordLancasters avatar
Salah såg gråtfärdig ut på bänken efter bytet idag. Undrar om det bara var svett eller om han verkligen är så emotionell.

Han verkar inte vara någon att luta sig mot när det blåser, om man säger så.
Citera
2019-02-24, 20:48
Medlem
Hunden007s avatar
tror nog ingen kommer frågasätta om Sarri har tappat omklädningrummet eller inte nu.
Citera
2019-02-24, 21:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Förstår inte varför Sarri inte går ut på planen och drar ut honom själv? Hade gärna velat se hur Pep eller Sir Alex hade reagerat.

Kepa ska ha en jävla tur att chelsea inte får värva, men kommer han stå mot Spurs till veckan?
Citera
2019-02-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Förstår inte varför Sarri inte går ut på planen och drar ut honom själv?
Det är väl det absolut sista man som tränare eller kapten ska göra i det läget. Tror du verkligen Kepa hade funnit sig i att bli släpad ut från planen? Att hans motstånd hade minskat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in