2018-11-05, 04:16
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Liverpool borta ur titelstriden? Lugn nu. Ni har alltså inte torskat en match än och besegrat Tottenham b) och undvikit förlust mot Chelsea, Arsenal och Man City. Det är starka papper om något. Ni kommer mer eller mindre gå rent mot de lag ni möter härnäst, d.v.s. Fulham, Watford, Everton, Burnley, Bournemouth innan Man Utd väntar hemma. Den kan ni också vinna.

LFC kommer vinna ligan. Tro mig.

Inte en chans att vi går rent mot bottenlagen kommande matcherna. Snart måste det dåliga spelet straffa sig även om vi höjde oss och spelade bra mot Arsenal. Mot Everton kan allt hända och Mo kommer parkera bussen och plocka med sig en pinne hem.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Men vad du lipar...

Vi har spelat 11 omgångar och har ännu inte förlorat och vi har mött och besegrat Tottenham borta samt spelat oavgjort mot Chelsea och Arsenal på bortaplan samt Man City hemma. City hemma får ju anses vara enda lilla smolket i bägaren, det var match vi borde vunnit. Vi var dessutom ett felaktigt bortdömt mål från att besegra Arsenal.

Titelracet är definitivt inte över, lång därifrån

YNWA!
Du får utsäkta men jag var inte vid mina sinnens fulla bruk när inlägget skrevs.

Var i mitt inlägg lipar jag? inlägget du citerar förklarar bara hur jag ser på ligan och situationen just nu. Att vara negativ och pessimistik behöver inte gå hand i hand med att lipa...

Klart att vi fortfarande kan stå som segrare av ligan i vår men då är det snarare City som har förlorat trofén. Jag förstår inte varför du tar upp det bortdömda målet mot Arsenal. Hur matchbilden ser ut eller hur spelet speglar sig har ingen påverkan i slutändan utan det är poängen som räknas. Ska man slåss om förstaplatsen så måste laget vinna mot lag i toppen. Det ska inte vara okej att åka hem med en poäng från lag som ska slåss om EL platserna. Kraven och förväntningarna borde vara högre när konkurrensen är vad den är. Det finns hopp om att Pep och City kommer ödsla mycket krut i jakten på CL.
Citera
2018-11-05, 14:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Inte en chans att vi går rent mot bottenlagen kommande matcherna. Snart måste det dåliga spelet straffa sig även om vi höjde oss och spelade bra mot Arsenal. Mot Everton kan allt hända och Mo kommer parkera bussen och plocka med sig en pinne hem.

Du får utsäkta men jag var inte vid mina sinnens fulla bruk när inlägget skrevs.

Var i mitt inlägg lipar jag? inlägget du citerar förklarar bara hur jag ser på ligan och situationen just nu. Att vara negativ och pessimistik behöver inte gå hand i hand med att lipa...

Klart att vi fortfarande kan stå som segrare av ligan i vår men då är det snarare City som har förlorat trofén. Jag förstår inte varför du tar upp det bortdömda målet mot Arsenal. Hur matchbilden ser ut eller hur spelet speglar sig har ingen påverkan i slutändan utan det är poängen som räknas. Ska man slåss om förstaplatsen så måste laget vinna mot lag i toppen. Det ska inte vara okej att åka hem med en poäng från lag som ska slåss om EL platserna. Kraven och förväntningarna borde vara högre när konkurrensen är vad den är. Det finns hopp om att Pep och City kommer ödsla mycket krut i jakten på CL.

Du verkar ha glömt att vi kryssade förra året på Emirates också, trots vårat fina anfallsspel och dessutom Wenger vid rodret.

Att klara av bortamatcher mot toppkonkurrenter eller rivaler i ligan utan att förlora är ett vinnande koncept. De ska ju spela på Anfield dessutom.
Citera
2018-11-05, 15:47
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Du verkar ha glömt att vi kryssade förra året på Emirates också, trots vårat fina anfallsspel och dessutom Wenger vid rodret.

Att klara av bortamatcher mot toppkonkurrenter eller rivaler i ligan utan att förlora är ett vinnande koncept. De ska ju spela på Anfield dessutom.
Ja och nej..

Det beror helt enkelt på vad City mäktar med.
Dom slog Arsenal.

Skulle City slå United och Chelsea till exempel så räcker det inte för Liverpool att vara nöjda med kryss borta mot ett lag som Arsenal.

City är tunga och det kommer troligtvis krävas upp emot 100p för ligatitel denna säsongen med, då kan man inte kryssa sig fram.
Citera
2018-11-05, 18:25
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ja och nej..

Det beror helt enkelt på vad City mäktar med.
Dom slog Arsenal.

Skulle City slå United och Chelsea till exempel så räcker det inte för Liverpool att vara nöjda med kryss borta mot ett lag som Arsenal.

City är tunga och det kommer troligtvis krävas upp emot 100p för ligatitel denna säsongen med, då kan man inte kryssa sig fram.
Ja det har du rätt i. Jag pratade generellt.

Tror absolut inte det krävs 100p i år, men det är en annan disskution. Men att ligga 2 p bakom med City, arsenal, Chelsea och Tottenham avklarade utan förlust är väll inte fy skam, när man dessutom fått till det evigt utskällda försvaret. Säger inte att Liverpool kommer vinna ligan, blir en tuff kamp mot framförallt City. Att man dessutom blir felaktigt bortdömda på Emirates hjälper dock inte men prestationen var där.
Citera
2018-11-07, 13:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Liverpool känns ganska trötta denna säsong. Känner inte alls igen dem. Vart är explosiviteten? Aggressiviteten. Presspelet? Farten framåt också. Visst poäng och resultatmässigt ser det ju ändå bra ut men tycker inte man riktigt sådär imponerat speciellt mycket under säsongen hittills. Matchen igår var ju lågpunkten. Fan vad dåliga man var. Lägg därtill att mittfältsvärvningarna varit en besvikelse. Keita skadad en del men när han spelat tycker jag inte han varit sådär dominant som han såg ut i leipzig. Och hanteringen av fabinho är väldigt konstig. Värvas för 40 m pund. Sitter på läktaren hela hösten för att han inte är "redo" sen pang så slängs han rakt in i hetluften senaste veckorna. Sett totalt vilsen ut.

En sak ska dem ha cred för dock. Att lämna shaqiri hemma. Fotboll och politik hör såklart ihop. Ganska trött på den klyschan däremot ska fotbollen inte användas som ett forum för att sprida politik på plan. Shaqiri har visat att han inte klarar det och då får han ta smällen. Vill en spelare ta ställning politiskt utanför plan fine. Dem är också människor. Men på planen lämnar man det.
Citera
2018-11-08, 09:45
Medlem
Att vara fotbollssupporter är verkligen en balansgång.
Endera dagen är man högt uppe i det blå för att nästa dag vara nertryckt i skorna av besvikelse.

Lag gör plattmatcher ibland, det är bara att konstatera. Liverpools insats de senaste matcherna har inte varit imponerande. Matchen mot Röda Stjärnan är det bäst att glömma så fort som möjligt.

I ligan däremot tycker jag det går bra. 2 poäng efter City. Motsvarande siffra förra säsongen var 12 poäng.
Alla matcher vinns inte på skönspel. Det är alltid poängen som är det viktigaste.
Citera
2018-11-08, 17:25
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Nog för att jag är en pessimist men det innebär mer låga förväntningar än att tycka att allt är skit och att spelarna suger. Visst finns det negativa saker hittills denna säsong om man vill koncentrera sig på det. Främst det offensiva spelet och bortaspelet i CL. Positivt då? Antalet insläppta mål (vilket många klagat på i flera år) och främst antalet poäng och att man är obesegrade i ligan. Självklart vill man se laget prestera bra och rolig fotboll men det kommer förhoppningsvis. Är ligan körd? Inte för att jag trodde på ligaseger, även om hoppet finns, men en sak bör man ha i åtanke. Peps lag brukar dominera på hösten för att vara lite sämre på våren. Då brukar i och för sig ligan vara mer eller mindre avgjord. Så det kan bli intressant att se om de fortsätter leverera på högsta nivå om de verkligen behöver kämpa om ligatiteln.

Innan förra säsongen var målet att nå topp 4. Nu är många Liverpoolfans besvikna om man inte ligger på samma poäng som City. Kraven höjs snabbt.
Citera
2018-11-08, 17:43
Medlem
Det är överlag små marginaler och lite rub of the green skadar aldrig.
Wolves borde sett till spelet tagit fyra poäng sista tre matcherna istället för att kamma noll,men sådär är det för alla lag utanför topp sex.

Arse borta på Söndag.Vi har kvalite för att ge dem en match.
Citera
2018-11-09, 14:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Med så mycket fokus på manchester derbyt på söndag hoppas jag folk inte glömmer att det spelas ett ännu hetare derby ikväll. Steel city derby mellan united och wednesday. Brukar alltid bli häftiga matcher. United som är uppe i täten och jagar uppflyttning. Wednesday som tappat mark, men som vanligt är ju championship ett riktigt getingbo så är bara några poäng upp för play off platser.
Citera
2018-11-10, 18:51
Medlem
Vad fan hände mellan Norwich or Millwall? 5st mål mellan 90+5 - 90+9?

EDIT: Glöm det, kollade på en kass målservice.
Senast redigerad av Duffie 2018-11-10 kl. 18:55.
Citera
2018-11-10, 20:35
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12

West Ham (B) Vinst 0-1
City (H) Förlust 0-1
Wolves (B) Vinst 2-3
Palace (B) Vinst 0-1

Chelsea (H)
Arsenal (B)

Däremellan ska det spelas matcher i CL mot PSV x2 och Inter samt mot West Ham i ligacupen.

Så som spelet sett ut så får 11 poäng (3-2-1) från ovanstående anses vara godkänt. 13 poäng (4-1-1) vore riktigt bra utdelning.

Tottenham tar ännu en bortaseger utan att riktigt övertyga. Spelat åtta av tolv matcher på bortaplan hittills i ligan och har vunnit sju av dem. Kan man ta fyra poäng nu mot Chelsea och Arsenal i de kommande två matcherna ser det riktigt bra ut inför december/januari där man har ett relativt enkelt spelschema och 8/12 matcher på "hemmaplan" (förhoppningsvis på NWHL efter årsskiftet).
Citera
2018-11-11, 11:31
Medlem
Några intressanta fakta upplockade från Express and Star inför dagens bortamatch emot Goons.

Wolverhampton har inte besegrat Arsenal sedan Kenny Hibbitts och John Richards dagar..1979 närmare bestämt.Spelade inte Alan Sunderland för Gunners vid den tidpunkten?Han spelade ju dessförinnan för Wolves.

Enligt tidningen så har inte Arsenal haft halvtidsledning någon gång denna säsong.Enda övriga laget som har samma dåliga första halvleksfacit är Wolves.Oavgjort efter 45 minuter igen idag?

Arsenal har 14 raka som obesegrade.Vi har tre raka förluster.

Wolves ickefavorit Stuart Attwell är dagens domare.

Lookalike tippar att Wolves vinner med 2-1.Det finns ingen logik i detta,men statistik är till för att brytas och det är bara fyra lag i Prem som har mera avslut än vad vi har.Förr eller senare så måste ju ett par bollar trilla in för oss,även om det sker av misstag.

Fight,fight fight wherever you may be
We are the boys of the Black Country.

Fuck off West Brom-THE WOLVES!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in