Citat:
Liverpool borta ur titelstriden? Lugn nu. Ni har alltså inte torskat en match än och besegrat Tottenham b) och undvikit förlust mot Chelsea, Arsenal och Man City. Det är starka papper om något. Ni kommer mer eller mindre gå rent mot de lag ni möter härnäst, d.v.s. Fulham, Watford, Everton, Burnley, Bournemouth innan Man Utd väntar hemma. Den kan ni också vinna.
LFC kommer vinna ligan. Tro mig.
LFC kommer vinna ligan. Tro mig.
Inte en chans att vi går rent mot bottenlagen kommande matcherna. Snart måste det dåliga spelet straffa sig även om vi höjde oss och spelade bra mot Arsenal. Mot Everton kan allt hända och Mo kommer parkera bussen och plocka med sig en pinne hem.
Citat:
Du får utsäkta men jag var inte vid mina sinnens fulla bruk när inlägget skrevs.Men vad du lipar...
Vi har spelat 11 omgångar och har ännu inte förlorat och vi har mött och besegrat Tottenham borta samt spelat oavgjort mot Chelsea och Arsenal på bortaplan samt Man City hemma. City hemma får ju anses vara enda lilla smolket i bägaren, det var match vi borde vunnit. Vi var dessutom ett felaktigt bortdömt mål från att besegra Arsenal.
Titelracet är definitivt inte över, lång därifrån
YNWA!
Vi har spelat 11 omgångar och har ännu inte förlorat och vi har mött och besegrat Tottenham borta samt spelat oavgjort mot Chelsea och Arsenal på bortaplan samt Man City hemma. City hemma får ju anses vara enda lilla smolket i bägaren, det var match vi borde vunnit. Vi var dessutom ett felaktigt bortdömt mål från att besegra Arsenal.
Titelracet är definitivt inte över, lång därifrån
YNWA!
Var i mitt inlägg lipar jag? inlägget du citerar förklarar bara hur jag ser på ligan och situationen just nu. Att vara negativ och pessimistik behöver inte gå hand i hand med att lipa...
Klart att vi fortfarande kan stå som segrare av ligan i vår men då är det snarare City som har förlorat trofén. Jag förstår inte varför du tar upp det bortdömda målet mot Arsenal. Hur matchbilden ser ut eller hur spelet speglar sig har ingen påverkan i slutändan utan det är poängen som räknas. Ska man slåss om förstaplatsen så måste laget vinna mot lag i toppen. Det ska inte vara okej att åka hem med en poäng från lag som ska slåss om EL platserna. Kraven och förväntningarna borde vara högre när konkurrensen är vad den är. Det finns hopp om att Pep och City kommer ödsla mycket krut i jakten på CL.