2019-02-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Idiot varför? Skickar ordet tillbaks till dig.
5 år på bröstmottagningen. Självklart om brösten finns kvar, mammografi på bröstmott.
Om man får cellgifter är det Onkologen. Efter 5 år tar VC över uppföljningen tills nåt inträffar som metastasering. Har du förstått? Ring du sjukvården. Varför undviker några här lite telefonsamtal? Därför tyckte jag Hannas besök , om det är sant , på Onkologen var oroväckande

Inte alls oroväckande. Onkologen kallar till fördjupad rutinkontroll. Du behöver inte vara sjuk. Man har kanske hittat något på standardmammografin, som sedan visar sig vara tät vävnad eller dyl.

Om Hanna fått en cancerdiagnos hade polisen sagt det.

Onkologen är inte alls detsamma som att man får cellgifter. Onkologen tar hand om mammografi med noggrannare apparater än vid standardundersökning.

Var Hanna lite rädd av sig kan hon så klart fått spelet av detta. För de allra flesta går man igenom kollen och kommer därifrån frisk, som tidigare. OM hon varit sjuk hade polisen sagt det. Lägg ned teorin om cancer.

Det är en trådsanning. Ursprunget verkar vara någon som sett en anteckning om onkologen, garanterat då en rutinundersökning. Hanna var frisk som en nötkärna.
Citera
2019-02-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
”Debran” gjorde ett enda inlägg; 9/1 -19, #43121. Hur ska det tolkas?

Kan du klippa in det, vad undrar du över?
Citera
2019-02-23, 00:25
Medlem
Onkologen kallar även friska kvinnor för djupare undersökning om något ser skumt ut på rutinmammografin. Den absoluta majoriteten får gå hem och andas ut över att det inte fanns något avvikande i det som såg misstänkt ut. Onkologen är alltså inte en plats för redan sjuka, utan även för misstanke, och som sagt, majoriteten går därifrån och andras ut som f-n. Hanna blev kanske skräckslagen, men borde ha fått beskedet att hon var frisk. Annars hade polisen sagt något. Hon var en av alla som gick dit för rutinundersökning. Tror inte hon haft bröstcancer tidigare heller, inte sett något bevis på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Så fungerar inte onkologen på alla universitetssjukhus. Kanske var annorlunda förut? Till första onkologmottagningen kommer du på remiss - eller för uppföljning och kontroll. Tänkte att H hade 5 år eller 10 år.
Citera
2019-02-23, 00:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Korrekt. ME är inte dödligt. Om vi stoppar bandet där. Vad är motivet?

Ja vad är motivet..?

När Krim.utredare jobbar brukar det heta att man aldrig ska leta efter motivet. Det framkommer när man hittat förövaren.

Om bara en förälder tappade huvudet är väl motivet just hjärnsläppet.
Om båda gjorde det gemensamt begriper jag inte vilket motiv de kan ha haft.

I mörka stunder när man tänker på vad dessa två vuxna kan ha gjort, får jag för mig att det förelåg det mycket vedervärdiga och elitistiska motivet att man inte ska odla eller avla på defekta djur eller växter. Att barnen helt enkelt inte dög till det som föräldrarna avsåg att de skulle bli. Därför var det ingen idé att fortsätta föda upp de defekta. Samtidigt dög de ju inte riktigt själva som vuxna heller eftersom de inte kunnat avla fram en duglig elitavkomma.

Om de hade uttalat sig i avskedsbrevet kring tankar att de inte orkade mer, att de inte ville se barnen lida, att livet var dem övermäktigt, förmuleringar som plåga, förtvivlan, sorg, kärlek.
Men en krass förmulering om bristen på framtida liv.... dessutom oklart om det ens innefattade barnen eller bara dem själva. Inget åtegergivet från polisen om att nutiden var för jobbig.

Det är väldigt svårt att köpa och svälja hur de tänkt. Men om man kryddar maträtten med lite SC blir det faktiskt inte lika obegripligt att de kom helt snett.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-23 kl. 00:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det här var vad jag hittade när jag sökte. Bröstcancer för länge sedan verkar vara uppgifter från postaren Elli09.
Elli09 som uppgett att hon sedan länge var en vän till familjen och träffat alla även barnen, hävdade att uppgifterna om återkommen cancer var felaktiga.

Men Elli09 är väl ett nick du inte trott på tidigare, en som inte hade koll på släkten m.m.?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Låter det rimligt tycker du? Du kan ju försöka vara ärlig mot dig själv och fundera på det

Nej jag tycker inte det men föräldrarna kanske tyckte det. Man kan ju inte utgå från vad man själv tycker och tänker.
Citera
2019-02-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debran
Tiden stannade när samtalet kom till oss för 1 år sedan. Vi förstod inget allt var en mardröm,som vi fått lära oss att leva med.
Dagar har nu blivit veckor:veckor har blivit månader:månader har nu blivit till 1 år. 1 år där vi förstår mer men aldrig varför.

Agnes Moa Hanna livet utan er gör ONT
må ni nu ha funnit en plats tillsammans en plats utan: våld hat bitterhet och ondska.

We will never forget you
We will always love you
We will meet when our walk on earth is over.
Verkar som om jag fick till det; #43121. Är det ”trollning” är det olustigt, är det inte trollning är det dystert.
Citera
2019-02-23, 00:30
Medlem
Citat:
Jag tänkte på Hannas chefs uttalande några gånger. Det svaret att Hanna - som alla andra -hade ”rätt att jobba hemifrån”. Vad betyder det egentligen?
Jag förstår mer och mer. Många säger inte som det var tror jag. Varför svarar chefen på frågan om hur mycket Hanna jobbade på det sättet?
Han svarar lite flytande

Alla med högre tjänster kan jobba hemifrån numera. Närvara på möten via Skype. Du har kontoret på fickan. Du behöver inte vara på jobbet alls, men det där skiljer sig åt från arbetsplats till arbetsplats. Ibland får du inte lämna huset ens. Chefen bestämmer. Här tror jag att Hanna kunnat sitta hemma hela hösten, om hon ville, och bara kom in till avdelningsmöten.
Citera
2019-02-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag instämmer i att partners i en lång relation ofta kan varandras lösenord. Det underlättar.
Just därför låter uppgiften att digitala fynd skulle vara bevis för något som lite svag.
Mail, mappar med text mm kan vem som med tillgång till lösenord författa.

Att själva mordhändelsen bär spår av plötslig akut händelse är tydligt. Annars hade barnen nog inte dödats på detta sätt. Sannolikheten att H skulle låtit sig strypas till döds om man hade haft tillgång till andra alternativ och hon verkligen ville suicidera, är också liten. Hade de haft god planering och tid hade alla mord sannolikt skett på annat sätt. Det här hände plötsligt.

Just på grund av ovanstående behövs mer förklaring. Fanns det bara en mördare som dödade alla och varför tror man att det ändå var två som ville detta? Jag hoppas på ett inte alltför maskat FUP som klargör det hela.

Lösenord till vad?
Citera
2019-02-23, 00:32
Medlem
Citat:
Bröstcancern kan komma tillbaks efter många år. Nya rön om hormonkänslig bröstcancer . Hormonkänslig är den vanligaste typen av bröstcancer . Men vi vet alltså inte säkerligen om Hanna hade det el inte.

Hanna hade INTE cancer. Hon var på ett besök för rutinkoll, som så många kvinnor kanske hon hade tät vävnad i brösten. Då blir det svårare att kolla på vanlig mammografi bara.
Citera
2019-02-23, 00:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Inte alls oroväckande. Onkologen kallar till fördjupad rutinkontroll. Du behöver inte vara sjuk. Man har kanske hittat något på standardmammografin, som sedan visar sig vara tät vävnad eller dyl.

Om Hanna fått en cancerdiagnos hade polisen sagt det.

Onkologen är inte alls detsamma som att man får cellgifter. Onkologen tar hand om mammografi med noggrannare apparater än vid standardundersökning.

Var Hanna lite rädd av sig kan hon så klart fått spelet av detta. För de allra flesta går man igenom kollen och kommer därifrån frisk, som tidigare. OM hon varit sjuk hade polisen sagt det. Lägg ned teorin om cancer.

Det är en trådsanning. Ursprunget verkar vara någon som sett en anteckning om onkologen, garanterat då en rutinundersökning. Hanna var frisk som en nötkärna.

Nja.
Om man hittar något på mammografin diskuteras det ofta på en sk multidisiplinär konferens med onkologer, kirurger, plastikkirurger, patologer och röntgenläkare. Finns inte tillgång till allt detta, brukar bröstintresserad kirurg göra punktiion eller ta bort förändringen. Är den helt normal kopplas aldrig onkologen in. Är den en cancer beslutar kirurgen om vidare operation, inte onkologen.

Detta är en form av handläggning, ser olika ut mellan sjukhus och landsting.
Dock finns inte onkologkliniker på alla sjukhus. Däremot nästan alltid kirurgkliniker, även på mindre sjukhus.
Onkologresurser är bristvara. Det gör att man initialt hamnar hos andra specialiteter och först när onkologisk expertkunskap behövs, hos onkologen. En bröstcancer strålas inte före operation som ex ändtarmscancer, utan endast efter. Därför behöver tumören först diagnostiseras med cellprov och därefter tas bort kirurgiskt. Patienten handläggs därför på kirurgkliniken tills hon är färdigoperad.

Men på vissa orter finns särskilda bröstmottagningar som handlägger hela proceduren.

Jag vet inte hur onkologkliniken på LU fungerar. Att just de skulle följa upp fynd på mammografin hos tidigare friska patienter kan naturligtvis vara möjligt, även om det vore ovanligt. Att H skulle hamnat där trots att hon aldrig varit cancersjuk och inte helker nu hade en cancer låter lite märkligt.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-23 kl. 00:57.
Citera
2019-02-23, 00:48
Medlem
Citat:
Kan du tänka dig så enkelt som att en av föräldrarna blev väldigt sjuk ? Du borde vetat bättre för du skriver mycket här bland annat om psyket. Synd bara att den föräldern inte sökte hjälp för ångest, depression, sömn osv allt som har med psykisk ohälsa att göra. Stress får man inte glömma och vissa egenskaper i personligheten. Jag är inte duktig på att skriva romaner här som du men jag var en av dom som såg hur Oskar blev sämre och sämre. Jag är säker på skolans rektor och lärarna och hans kollegor såg det också. Man skickar inte polisen i första hand till nåns hem. Särskild inte i Sverige. Han monterade ner sin familj.Inga pianolektioner, mer besatthet av ME osv osv. Hanna förstod säkert läget men hon trodde inte att det skulle gå så långt. Hon borde ta barnen och sticka el hjälpa honom tagga ner allt.
Fotona på hemsidan säger allt. Så såg Oskar inte ut innan han blev sjuk. Kolla på pappans hemsida. Jag vet hur han såg ut innan han blev sjuk

Hur länge undervisade du Moa? (Jag är inte övertygad om att du är den du utger dig för att vara.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in