2019-02-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Omkring tio dagar efter morden fick jag på sociala medier ta del av information som gick ut på att Hanna hade fått återfall i cancer. Informationen ska ha kommit via Oskars arbetsplats.

Jag känner inte personen (men vi har vissa kopplingar till varandra) som delgav informationen, men kollade runt lite. Uppgiftslämnaren föreföll vara en seriös person, som dessutom angav hur h*n hade kommit över informationen, och det var inte tredjehandsinformation, utan betydligt närmare än så.

Det går att spekulera:

- Personen ifråga kastade bort sin tidigare seriösa framtoning genom att ljuga ihop något.

- Informationen hade förvrängts på vägen; från spekulation till fastslaget faktum. (kan inträffa, men inte troligt i detta fall)

- Arbetsplatsen ljög, eller så hade Oskar ljugit på arbetsplatsen.

Jag tänker inte länka till källan, som ändå inte skulle gå att läsa eftersom platsen där det postades inte är synlig för alla.

Var och en får göra sin egen bedömning.

Det märkliga är att det inte kom fram från Os arbetsplats via andra media. Dvs Os chef nämnde enbart flickornas mående, ingen av de uttalande från Os arbetsplats de första dagarna nämnde H överhuvedtaget - om jag mins rätt. De första dagarna - när människor var chokade och uttalade sig mer frispråkigt än senare - nämndes inget om en föräldrars sjukdom.

Om H hade cancer - och det kunde vara en utlösande triggar -varför skulle inte polisen nämner det? Det kunde ge fallet en bättre förstålig bakgrund - tycker jag. Jag vill absolut inte försvarar föräldrarnas handling -även om H hade cancer - men det hela hade på något sätt varit mer begriplig. Varför skulle man just inte meddela detta? Så därför är jag benägen att avfärda att hon hade cancer till annat har kommit fram. Ett rykte eller en fel information. Svårt att veta.
Citera
2019-02-22, 21:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Hittade inte uppgiften om att cancern skulle kommit mellan graviditeterna? Hennes kollega (disdat) på Skatteverket skrev ”för flera år sen”. Innan flytten till Bjärred i alla fall.

Det här var vad jag hittade när jag sökte. Bröstcancer för länge sedan verkar vara uppgifter från postaren Elli09.
Elli09 som uppgett att hon sedan länge var en vän till familjen och träffat alla även barnen, hävdade att uppgifterna om återkommen cancer var felaktiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Hej Elli!
Jag gick nyligen in och läste dina gamla inlägg. Det jag sökte efter var vad du hade skrivit om Hannas cancer. Att den låg långt bak i tiden. När jag räknade på åren så skulle Hanna ha drabbats mellan sina två graviditeter. Alltså när Agnes var i tvåårsåldern och innan hon blev gravid med Moa. Stämmer det? Du har även bestämt hävdat att Hanna var helt frisk och inte drabbats av något återfall?
Citera
2019-02-22, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det rimmar otroligt illa.
Ja, det stämmer föga. Men jag tror hon (de) såg troll i allt. När man tänker på deras extrema syn på framtiden och barns sjukdom. I hennes värld kanske hon hade metastaser överallt.

Jag har en stark känsla att farhågorna flög kors och tvärs. Läste hon det här i november så lär det inte ha muntrat upp stämningen:
Citat:
"Kvinnor med östrogenreceptor-positiv bröstcancer har en betydande risk för återfall så långt som 20 år efter diagnos."

"Forskarna analyserade data från 88 tidigare genomförda randomiserade kliniska prövningar med närmare 63 000 patienter som alla fått hormonterapi i fem år och var fria från cancer när behandlingen avslutades.

– Återfallsrisken för dessa kvinnor visade sig vara betydligt mer ihållande än vad vi hade förväntat oss, även hos kvinnor med relativt god prognos från början."
https://ki.se/nyheter/ovantat-langvarig-risk-for-aterfall-i-brostcancer
Citera
2019-02-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet inte det heller. Jag skriver bara vad jag tror. Om Hanna däremot gjort ett besök på Onkologen 2017 så är det nåt konstigt . Om hon har haft cancer många många år innan så har man efter dom första 5 åren ingen kontakt med Onkologen. Efter 5 år med bröstcancer så blir man uppföljd av sin VC.
Har hon gjort besöket på Onkologen 2017 så är det nåt mycket ovanligt.

Så fungerar inte onkologen på alla universitetssjukhus. Kanske var annorlunda förut? Till första onkologmottagningen kommer du på remiss - eller för uppföljning och kontroll. Tänkte att H hade 5 år eller 10 år.
Citera
2019-02-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Nja... skolan har allt utrett sig själva och kommit fram till att "man" inte gjort något fel. Det är också sant - kan jag tycka - med viss modifikation.
Vad, kan man däremot sett - tro ? Finns något, som kan ge bäring till upprinnelsen - förloppet och det makabra slutet. Det tycks vi aldrig få veta.

Stackars, oskyldiga barn
Jag har aldrig gillat att myndigheterna utreder sig själva. Polisen -om nåt händer - utreder sig själv. Likaså sjukvården . Skolan. En oberoende komission vore bättre . Sverige är ett litet land. Många i samma bransch träffar varandra i årliga konferenser, möten . Om nåt händer blir det svårt att inte skydda sin kollega el om man avskyr kollegan😊 att slå till mot kollegan.
Moa och Agnes dog för alltför många personer lät bli saker och ting.
Citera
2019-02-22, 21:42
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag har aldrig gillat att myndigheterna utreder sig själva. Polisen -om nåt händer - utreder sig själv. Likaså sjukvården . Skolan. En oberoende komission vore bättre . Sverige är ett litet land. Många i samma bransch träffar varandra i årliga konferenser, möten . Om nåt händer blir det svårt att inte skydda sin kollega el om man avskyr kollegan😊 att slå till mot kollegan.
Moa och Agnes dog för alltför många personer lät bli saker och ting.

Detta fall är annorlunda. GM är död / döda. Därmed upphör allt sunt förnuft. När allt kommer omkring saknades förnuftet åratals tillbaka - överallt.............
Senast redigerad av afKnollentott 2019-02-22 kl. 21:48.
Citera
2019-02-22, 21:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Detta fall är annorlunda. GM är död / döda. Därmed upphör allt sunt förnuft. När allt kommer omkring fattades förnuftet åratals tillbaka - överallt.............

Jag undrar lite över varför FUP dröjer?
Utredningen skulla varit klar och förundersökningen nedlagd senast 15/2 enligt uppgift.
Har det redan skett?
Att sekretesspröva FUP kanske tar ytterligare tid, men är fallet avslutat nu?

Eller har man lite till att utreda?!
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-22 kl. 21:55.
Citera
2019-02-22, 21:53
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Utredningen skulla varit klar och förundersökningen nedlagd senast 15/2 enligt uppgift.
Har det redan skett?

Elker har man lite till att utreda?!

Enl. SS på PT så fanns det bara teknikaliteter och pappersarbete kvar i ärendet innan det skulle läggas till handlingarna. Massor av papper... det papperslösa blev allt till en chimär.
Citera
2019-02-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har det redan skett?

Eller har man lite till att utreda?!

Sa man inte på pt att allt var i princip klart och att det var bara formaliteter som återstår.
Men det hela tog jo tid hittills. Så man har väl inte bråttom och så är det båda sjukdomstider samt semestertider. Kanske bara lite fördröjd? Känns inte som man hade behov för att utreda något mer i december.
Citera
2019-02-22, 22:04
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag vet inte det heller. Jag skriver bara vad jag tror. Om Hanna däremot gjort ett besök på Onkologen 2017 så är det nåt konstigt . Om hon har haft cancer många många år innan så har man efter dom första 5 åren ingen kontakt med Onkologen. Efter 5 år med bröstcancer så blir man uppföljd av sin VC.
Har hon gjort besöket på Onkologen 2017 så är det nåt mycket ovanligt.
Man följer upp via mammografi. På bröstmottagningen. Inget annat. Kom inte med dumheter! Idiot.
Citera
2019-02-22, 22:09
Medlem
Angående "digitala bevis" på att morden har skett i samförstånd. Om nu O och H planerade detta, skulle dom göra det via mail och sms etc trots att dom är boende i samma hus? Bästa Polis ni får allt slänga fram vad ni har för bevis om jag ska tro på det. Tills vidare tror jag inte på det..
Citera
2019-02-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Man följer upp via mammografi. På bröstmottagningen. Inget annat. Kom inte med dumheter! Idiot.
Idiot varför? Skickar ordet tillbaks till dig.
5 år på bröstmottagningen. Självklart om brösten finns kvar, mammografi på bröstmott.
Om man får cellgifter är det Onkologen. Efter 5 år tar VC över uppföljningen tills nåt inträffar som metastasering. Har du förstått? Ring du sjukvården. Varför undviker några här lite telefonsamtal? Därför tyckte jag Hannas besök , om det är sant , på Onkologen var oroväckande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in