Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Självklart blir man deppig om man har metastaserad cancer. Men man måste känna Hanna först innan man säger att hon mördade sina barn. Säger igen och blir påhoppad igen men igen säger jag det; Hanna har blivit manipulerad.
Testamentet: slarvigt med massor av felaktigheter
Avskedsbrev : digitalt
Två barn som är strypta.
Vilken planering är det? Hela hösten????
Det kallas för, nån gick bärsakagång.
Oskar var perfektionist men när han var stressad gjorde han fel i skriften. På mejl. Testamentet är typ exempel på det.
Ni som har partner / haft partner i 20 år. Ni vet en sak. Inte alla men många kan varandras lösenord till datorer , telefoner.
Detta pågick i Oskars huvud fram och tillbaks möjligtvis under hösten men resten gick fort. På en dag/ kväll. Kommer att komma fram
Jag instämmer i att partners i en lång relation ofta kan varandras lösenord. Det underlättar.
Just därför låter uppgiften att digitala fynd skulle vara bevis för något som lite svag.
Mail, mappar med text mm kan vem som med tillgång till lösenord författa.
Att själva mordhändelsen bär spår av plötslig akut händelse är tydligt. Annars hade barnen nog inte dödats på detta sätt. Sannolikheten att H skulle låtit sig strypas till döds om man hade haft tillgång till andra alternativ och hon verkligen ville suicidera, är också liten. Hade de haft god planering och tid hade alla mord sannolikt skett på annat sätt. Det här hände plötsligt.
Just på grund av ovanstående behövs mer förklaring. Fanns det bara en mördare som dödade alla och varför tror man att det ändå var två som ville detta? Jag hoppas på ett inte alltför maskat FUP som klargör det hela.