Citat:
Ursprungligen postat av
NilsHlt
Om man ska sammanfatta det som har sagt så berodde det alltså enligt Polisen på att barnen hade ME. Ingen annan förklaring har getts, inte ens en antydning om att föräldrarna skulle vara vrickade. Sorry men jag köper det inte. Ynkligt var ordet ja!
Ja, jag har också väldigt svårt att köpa det.
Allra helst som de sannolikt hade lusläst all litteratur om ME hos barn och borde varit välinformerade om att prognosen är förhållandevis god och på intet sätt nattsvart.
De flesta barn med ME är inte sjuka i ME som vuxna. Tillfrisknandet/ förbättringen sker vanligen inom tre år efter sjukdomsdebuten.
Men O och H väntade inte ens i tre år på att A skulle tillfriskna!!
Än mindre för M som inte varit sjuk ens ett år.
Det går inte ihop! Det stämmer inte med att de inte kunde se något framtida liv för någon.
Att man inte heller hittat någon utlösande orsak verkar också jättekonstigt. De verkar ju haft bråttom att döda! Mördat brutalt i affekt. Precis som testamentet verkar vara hafsigt författat alldeles för fort, direkt kopierat med grammatiska fel från en gratis förlaga på nätet.
Det sista dokument som två jurister gemensamt författar..?
Allt det här skaver!
I kombination med att H är mördad och enbart en förälder mördade bägge barnen blir det ännu mer märkligt, Det går helt enkelt inte, i mitt tycke, att stoppa ner tragedin i Bjärred i det mentala arkivet och nöja sig med det som framkommit. Det saknas fakta som kan knyta ihop säcken.