2019-02-22, 22:42
Medlem
RazorJolts avatar
Vill endast kommentera att Daniel Adams-Ray med sin musikaliska gärning i På Spåret nu slutligen och en gång för alla ändå måste betraktas som Sveriges svar på Vanilla Ice.
Citera
2019-02-22, 22:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har, som sagt, inte listat ut upplägget för Gunnar och Parisa.

Du blandar ihop mig med någon annan.

Läge att starta en tråd i foliehattsdelen av detta forum?
Citera
2019-02-22, 23:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Gunnar Wetterberg och Parisa Amiri är ett rejält jokerpar. Det kan bli allt mellan fågel och fisk för dem. Gunnar Wetterberg skulle kunna visa sig vara en förvånansvärt bred professorstyp som dubble vinnaren Dick Harrison. Han skulle dock lika gärna kunna visa sig vara rejält smal och kamma noll så fort frågorna inte handlar om 1600-talet.

Parisa Amiri är ju programledare för Kobra och skulle kunna ha ganska breda kulturkunskaper i kombination med kunskaper om ny musik, film o.s.v.
Dags att citera fram det här som jag skrev inför säsongen när de tävlande paren hade presenterats. Det blev ju verkligen fågel för dem.

Gunnar visade sig vara hyfsat bred och inte en insnöad historienörd. Också duktig på att ha en känsla för vad svaret var och det kändes som om han fick in många halvchansningar där han i själva verket nog var 99% säker på svaret men där hans ödmjukhet fick honom att verka lite tveksam. Han var också duktig på att dra ”lagom” tidigt på resorna. Inte dra bort sig på 10:an som Johar men inte heller vänta tills man var helt säker utan dra när man var ganska säker som på Barcelona på sista resan idag.

Säsongens största stjärnskott var dock Parisa som var duktig på populärkultur men också många andra saker och täckte upp många områden där Gunnar hade stora hål.

Tillsammans kompletterade Parisa och Gunnar varandra väldigt bra och var det bästa nya paret i tävlingen på många år. Länge sedan den ”sämsta” i ett lag var så bra som den ”sämsta” i deras lag som jag ärligt talat inte kan säga vem det var då de båda var duktiga.
Citera
2019-02-22, 23:02
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observatorius
Värdiga vinnare. Gunnar är både kunnig och smart, liksom Parisa är. Jag förstår precis varför en massa flashbackare avskyr Parisa. Hon är deras värsta mardröm. Jag tycker att hon är fantastisk. Plus att hon är vacker på ett unikt sätt. Gunnar är alltid pillemariskt underhållande. Kul ”par”! Kjell och Eric var också duktiga. Kudos till alla fyra.

Kunde inte satt det bättre själv, värdiga vinnare helt klart. Att man "spårar ut" till andra saker när man försöker komma fram till rätt sak eller när man svarat ser jag bara som underhållande.
Citera
2019-02-22, 23:13
Medlem
Alltså Gunnar gav ju parisa rampljuset medvetet för att ställa fram henne i bättre dager. Hon var duktig på populärkultur men många av svaren gav ju Gunnar till henne i buren innan, var ju uppenbart ett otal gånger. Men hon är absolut duktig på populärkultur.

Gunnar är nog en av de bästa deltagarna som någonsin har varit med i på spåret.
Senast redigerad av Adde1234 2019-02-22 kl. 23:20.
Citera
2019-02-22, 23:15
Medlem
Måste varit tidernas lättaste 8-poängare. Ta bort k:et ur löshår, peru(k). Nu kanske i alla vet vad huvudstaden inte Peru heter men ändå på tok för lätt.
Senast redigerad av Heliumpastej 2019-02-22 kl. 23:16. Anledning: Felstavning
Citera
2019-02-22, 23:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Hur har man tid att ackumulera kunskap nog att ta alla resmål på 10 poäng (som aldrig någonsin skett av någon tävlande i På Spårets historia?) när man spenderar sin tid på nätforum och läser vad anonymt folk tycker om TV-program? Genuint nyfiken.

Slumpen vill jag påstå, ingenting som vanligtvis har skett. I detta fall visste jag att Sixten Jernberg var från Lima i Dalarna och Boden var med för fjärde gången. Barcelona var enkel i sig själv.
Citera
2019-02-22, 23:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Alltså Gunnar gav ju parisa rampljuset medvetet för att ställa fram henne i bättre dager. Hon var duktig på populärkultur men många av svaren gav ju Gunnar till henne i buren innan, var ju uppenbart ett otal gånger. Men hon är absolut duktig på populärkultur.

Precis, han var i klass med Göran Hägg. Parisa var inte dålig, men det märktes övertydligt flera gånger att hon skulle leverera svar på sådant hon knappt kunde uttala.
Citera
2019-02-22, 23:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Gunnar och Parisa kompletterade varandra mycket bra. Båda är väldigt skarpa.
(Det den ene inte visste ett dugg om, visste den andra). Antar att de vann därför.
Citera
2019-02-22, 23:44
Medlem
nabplayers avatar
Instämmer vad någon sa tidigare, 8 poäng Peru-k var för enkel.

Jag behärskar samiska men blev helt paff att man kan få för sig att ha vad Bodens samiska namn som ledtråd. Avfärdade det direkt som alldeles för obskyrt.
Citera
2019-02-22, 23:57
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Varför är det så att kvinnor är sämre på frågesport? Seriöst alltså.
I alla program på tv, på de flesta quiz jag någonsin gått på (mer än 400), i min bekanskapskrets. Alltid är det så.
Är det intresse det har att göra med?

Och Parisa kunde ju några frågor (typ 7) under säsongen, och var en av de bättre kvinnor denna säsongen men oj va hon var översittare och låtsades kunna frågor när gubben hade svarat på dom. När hon väl kunde något så var han jättepeppande, men hon gav han en liten dutt på armbågen bara när han räddat varje resa. Hon älskar att sola sig i glansen.

Helen Benno och Martina Haag kunde ju saker på riktigt och inte fan var dom skrytsamma om det.
Det är för att kvinnor är bättre på att laga mat och städa
Citera
2019-02-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliumpastej
Måste varit tidernas lättaste 8-poängare. Ta bort k:et ur löshår, peru(k). Nu kanske i alla vet vad huvudstaden inte Peru heter men ändå på tok för lätt.

Jag tänkte detsamma.
Men det kändes gött att kunna en åttapoängare 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in