2019-02-22, 21:53
Medlem
-nickname-s avatar
Varför är det så att kvinnor är sämre på frågesport? Seriöst alltså.
I alla program på tv, på de flesta quiz jag någonsin gått på (mer än 400), i min bekanskapskrets. Alltid är det så.
Är det intresse det har att göra med?

Och Parisa kunde ju några frågor (typ 7) under säsongen, och var en av de bättre kvinnor denna säsongen men oj va hon var översittare och låtsades kunna frågor när gubben hade svarat på dom. När hon väl kunde något så var han jättepeppande, men hon gav han en liten dutt på armbågen bara när han räddat varje resa. Hon älskar att sola sig i glansen.

Helen Benno och Martina Haag kunde ju saker på riktigt och inte fan var dom skrytsamma om det.
Citera
2019-02-22, 21:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren
Vilket jävla skitprat. För alla som sett alla avsnitt och hört tugget dom emellan så är det uppenbart att Parisa varit den starkaste, idag eventuellt undantaget.

Någon idiot tidigare menade att frågorna var anpassade för Parisa då de var i Bangkok och Kairo i en tidigare match, hur jävla grötig i skallen kan man vara? Det verkar finnas två länder i somligas huvuden: negerland och icke-negerland.

Varför kan inte folk erkänna att Parisa är en av de bästa deltagarna som varit med?
Nja, om man analyserar lite så ser man att Gunnar som den artige farbror han är ofta låter Parisa svara eftersom han vet vad hon läser upp. Hon har väl däremot aldrig låtit honom svara när bägge vet svaret.

Parisa är bra men Gunnar är bättre och På spårets bästa deltagare denna omgång. Inget som man ens kan diskutera.
Citera
2019-02-22, 22:00
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Adams-Ray gör en rätt slät tolkning av Manu Chao men Augustifamiljen räddar det från ett fiasko. Vad ska det bli av programmet utan bandet? Man har ju blivit så van och bortskämd med dem.
Vad pratar du om? Augustifamiljen är fullständigt urusla. Jag förstår inte hur de ska klara sig när deras genom tiderna enda arbetsgivare säger upp dem.
Citera
2019-02-22, 22:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vilket jävla skitprat. För alla som sett alla avsnitt och hört tugget dom emellan så är det uppenbart att Parisa varit den starkaste, idag eventuellt undantaget.

Någon idiot tidigare menade att frågorna var anpassade för Parisa då de var i Bangkok och Kairo i en tidigare match, hur jävla grötig i skallen kan man vara? Det verkar finnas två länder i somligas huvuden: negerland och icke-negerland.

Varför kan inte folk erkänna att Parisa är en av de bästa deltagarna som varit med?

Det är ju du som är lurad och inte fattar att de bestämt på förhand att huvudsakligen hon ska ge svaren. Jag har tidigare i tråden redogjort för exakt samma upplägg när Dick Harrison lät Ellinor Persson ge svaren, och när Göran Hägg lät Caroline af Ugglas lämna svaren.
Citera
2019-02-22, 22:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Vad pratar du om? Augustifamiljen är fullständigt urusla. Jag förstår inte hur de ska klara sig när deras genom tiderna enda arbetsgivare säger upp dem.

Urusla är väl inte rätt, men uddlösa och släta stämmer bättre. Orkestern är det mest ointressanta i ett program. Det har inte funnits en intressant studioorkester sedan Simon Brehm gick bort 1967.
Citera
2019-02-22, 22:19
Medlem
Kasuarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju du som är lurad och inte fattar att de bestämt på förhand att huvudsakligen hon ska ge svaren. Jag har tidigare i tråden redogjort för exakt samma upplägg när Dick Harrison lät Ellinor Persson ge svaren, och när Göran Hägg lät Caroline af Ugglas lämna svaren.

Du har inte förklarat ett skit. Elinore Persson och af Ugglas sög getpung och det listade alla tittare ut oavsett vem i respektive duo som levererade svaren.

Du hade väl full pott idag igen?😀😀
Citera
2019-02-22, 22:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du har inte förklarat ett skit. Elinore Persson och af Ugglas sög getpung och det listade alla tittare ut oavsett vem i respektive duo som levererade svaren.

Du har, som sagt, inte listat ut upplägget för Gunnar och Parisa.

Citat:
Du hade väl full pott idag igen?😀😀

Du blandar ihop mig med någon annan.
Citera
2019-02-22, 22:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Håller med. Sportfrågan var alldeles för enkel och allmän. Tycker faktiskt att man kan ta bort musikfrågorna. Eller iaf korta av det till endast en fråga. Samt att listan måste bort.

Jag tycker prexis tvärtom. Kunde inte sportfrågan (kan aldrig den) och vill ha fler musikfrågor.
Listan är kul.
Citera
2019-02-22, 22:23
Moderator
zanteras avatar
Om de nu ska ha en sportfråga på Barcelona så känns Camp Nou alldeles för lätt. De kunde ju t.ex. frågat vad det mindre kända rivallaget heter (Espanyol). Det hade ju förvisso många tagit ändå men hade kanske varit lite knepigare för den breda massan. Camp Nou känns det som även icke-fotbollsintresserade har koll på.
Senast redigerad av zantera 2019-02-22 kl. 22:28.
Citera
2019-02-22, 22:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Gunnar och Parisa var bra och allmänbildade men att de inte som på Spåret-vinnare kunde Montserrat Caballé på slutet var lite antiklimax. Men man kan ju förvisso inte kunna allt.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-02-22 kl. 22:29.
Citera
2019-02-22, 22:36
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Resorna var på tok för enkla i en final. Tog dem alla på 10.

Hur har man tid att ackumulera kunskap nog att ta alla resmål på 10 poäng (som aldrig någonsin skett av någon tävlande i På Spårets historia?) när man spenderar sin tid på nätforum och läser vad anonymt folk tycker om TV-program? Genuint nyfiken.
Citera
2019-02-22, 22:37
Medlem
Arthur Dents avatar
Någon som har koll på vilket par som tagit minst poäng? Gunnar hade ju researchat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in