Jo, men det som fascinerar mig lite med "manosfärens" problem är att vi faktiskt kan göra något åt det genom bara inbördes dialog. Establisemangets problem är väldigt svåra att påverka, då det är svårt att få sin röst hörd i kanaler som skapar förändring ovanifrån. Jag debatterar i youtube, reddit, flashback, etc. däremot med just män som jag kan påverka. Likaså finns youtubekanaler som kan nå ut till miljontals män (Jordan Peterson är ju den stora stjärnan i detta område, och han har åstadkommit lite av en mirakel därigenom i många unga mäns liv).
Kunde jag bestämma skulle en sådan här video visas i varje klass i varje svensk skola i högstadiet:
https://www.youtube.com/watch?v=wSF82AwSDiU&t=1s
Men se där: den har 11,5 miljoner tittare! Anledning att vara hoppfull.
Så medan vår sexualundervisning håller på med tom moralisk pladder om hur hemskt det är med porr och hur det objektifierar kvinnan, så missar de hur en ung man bara kan vilja förändras när han ser att det finns något för honom i att förändras.
Ovan så nämns impotens, omaskulint beteende, depression, ångest, apati, etc. allt "backed up by solid science", alltså varningar som når ut till unga pojkar kring allt de kan förlora på att titta på porr. Vår establisemang är dock så korkad att de inte förstår att unga människor under hormonregn bara kan lockas till förändring genom att lova saker som är i deras egenintresse.
Lockbetet att göra som genusprästen vill...vad är det?
Hade alltid problem med att se sexakten när jag ibland tittade på porr, var alltid något vulgärd över det hela, banalt. Ifall jag däremot såg en skådespelerska som jag tände på, eller en tjej som jag sett i stan, eller en naken kvinna så kunde jag ju fantisera själv vad jag skulle göra med henne. Det slutade ju inte med sprut över ansiktet medan en annan man stönar högt. Att någon överhuvudtaget kan tända på gangbang och annat än mer vulgär skit är för mig lite svårt att förstå och har aldrig ens sökt på sådan skit när jag var tonåring, men antar att jag egentligen är något känsligare än snittet för män kring sex (inte när det gäller något annat egentligen). Har alltid haft en insikt om hur mycket som där finns att förlora, varje gång man rör sig ut till mer "dirty" så blir verkligheten lite mer "dirty".
Jag är inte troende på strong AI, jag har läst en hel del böcker som får mig att förhålla skeptisk kring att vi kan skapa medvetande genom logic gates. Det finns många problem, för det första att ettor och nollor aldrig är i superposition, vilket antagligen behövs för att vi ska förstå paradoxer där varesig ettan eller nollan kan vara sann (som Gödels teorem). Sedan finns problemet att quantum tunneling inte tillåter transitorer att minska bortom 5 nm, år 2019 kommer det ut 7 nm transitorer från AMD. Vi närmar oss alltså gränser som vi inte vet ifall vi kan överkomma.
Slutligen så skulle en medveten robot behöva räknas som en individ av etiska principer, därmed skulle de inte kunna agera slavinnor åt weirdo mäns fantasier. Utan medvetande robotar så kan nog bara tvättäkta autister gå på att de har magiska moment med "saken".
Men nåja, tittar man på Black Mirror eller Westworld så hoppas man lite att man har rätt om att AI kommer stötta på denna betongvägg, även ifall jag är hydsad positiv till automatisering (trots alla problem det orsakar).
Det är exakt så det är. Tinder hoppar exempelvis ibland över förföringsbiten (eller det blir själva textandet), men förföring är så vulgärt och djuriskt i uteställen kl 02 att det kanske är lika bra.
Det är märkligt då vi samtidigt får in allt mer "solid science" om hur fantastiskt återhållsamhet är för ens hälsa, mentala förmågor, disciplin, etc.
Vi vet att fasta är enda riktigt vetenskapligt beprövade sättet att förlänga ens liv. Vi vet av marshmallow testen att barn runt 5 år som undviker äta en marshmallow som ligger framför honom för att 10 minuter senare få två stycken har helt offantligt högre chans att lyckas i livet.
Återhållsamhet är väl det stora steget från natur till civilisation. Men natur är alltid sexigare än civilisation av en anledning, vi skapar ju inte lust från prefrontala cortexen.
Asiatiska män som bäst lyckas med utbildning, framtidsplanering, hålla sig undan från droger och alkoholsproblem är också de klart minst sexiga i marknaden. Jag tycker det är viktigt att påminna somliga män som är i riskzonen att de behöver lite galenskap, lite kaos inom dem. Jag tror att många män som blir rena "providers" och glömt hur man leker lite grann och inte låter samla lite smuts under naglarna kan få ordentliga käftsmäll längre fram i livet.
Naturen vill befria sig från civilisationens hårda grepp, kaos vill komma ut och leka. Musiken som alla lyssnar på idag anspelar bara på sex för sexets skull. Det finns ingenting transcendentalt längre. Det som började som en ganska vacker befrielse i 60-talet - där Beatles går från "I want to hold your hands" till Robert Plant 5 år senare står genomdränkt i svett och sjunger "way,way, down inside...honey you need a...I want to give you my love.." - med sådan sexuell vibration att det faktiskt får dagens rap-pimpar med sina bitches att blekna, men folk har inte ens tid med det "suggestiva" utan vill ha bambam trummor som får marken att vibrera och bitches hit och bitches dit.
Har du förresten lagt märke till hur lite kritik som framförs från feministers sida mot hiphopmusikens misogyna kvinnobild?
Självfallet söker svenska vita killar som inte gillar skitmusiken som spelas i valfri uteställe till sin egen hedonistiska grotta, FUUUUUUUUCK YOOOOOOU! Säger dessa MED ALL RÄTTA när feminister kommer med moraliska pekpinnen. Ifall ni vill ha er hedonism, så ska ni inte lägga er inte i hur vi leker!
Jag hoppas att de är beredda att se Världen som en kamp mellan fler sidor än bara de vita mot svarta pjäser på en schackbrädda.