2019-02-21, 13:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du har inga åsikter överhuvudtaget. Du är upplärd av samhällets bottenskrap på flashback och dina studiebesök på horhus.
Är man så jävla tom i skallen att man tror att kvinnor vill bli våldtagna, på riktigt våldtagna, är nog hoppet ute för den personen. Kanske blir det nästa Hagamannen..

Fullt med halmgubbar och ad hominem även här. Det brukar ju bli så när vänster- och feministpacket känner sig trängda och argumenten är slut. Nå, var är det där punktlistan över mina lögner som jag efterlyste? Så kan jag skjuta ner dina luftslott ett efter ett.

Citera
2019-02-21, 13:47
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, men det som fascinerar mig lite med "manosfärens" problem är att vi faktiskt kan göra något åt det genom bara inbördes dialog. Establisemangets problem är väldigt svåra att påverka, då det är svårt att få sin röst hörd i kanaler som skapar förändring ovanifrån. Jag debatterar i youtube, reddit, flashback, etc. däremot med just män som jag kan påverka. Likaså finns youtubekanaler som kan nå ut till miljontals män (Jordan Peterson är ju den stora stjärnan i detta område, och han har åstadkommit lite av en mirakel därigenom i många unga mäns liv).

Kunde jag bestämma skulle en sådan här video visas i varje klass i varje svensk skola i högstadiet:

https://www.youtube.com/watch?v=wSF82AwSDiU&t=1s

Men se där: den har 11,5 miljoner tittare! Anledning att vara hoppfull.

Så medan vår sexualundervisning håller på med tom moralisk pladder om hur hemskt det är med porr och hur det objektifierar kvinnan, så missar de hur en ung man bara kan vilja förändras när han ser att det finns något för honom i att förändras.

Ovan så nämns impotens, omaskulint beteende, depression, ångest, apati, etc. allt "backed up by solid science", alltså varningar som når ut till unga pojkar kring allt de kan förlora på att titta på porr. Vår establisemang är dock så korkad att de inte förstår att unga människor under hormonregn bara kan lockas till förändring genom att lova saker som är i deras egenintresse.

Lockbetet att göra som genusprästen vill...vad är det?

Hade alltid problem med att se sexakten när jag ibland tittade på porr, var alltid något vulgärd över det hela, banalt. Ifall jag däremot såg en skådespelerska som jag tände på, eller en tjej som jag sett i stan, eller en naken kvinna så kunde jag ju fantisera själv vad jag skulle göra med henne. Det slutade ju inte med sprut över ansiktet medan en annan man stönar högt. Att någon överhuvudtaget kan tända på gangbang och annat än mer vulgär skit är för mig lite svårt att förstå och har aldrig ens sökt på sådan skit när jag var tonåring, men antar att jag egentligen är något känsligare än snittet för män kring sex (inte när det gäller något annat egentligen). Har alltid haft en insikt om hur mycket som där finns att förlora, varje gång man rör sig ut till mer "dirty" så blir verkligheten lite mer "dirty".

Jag är inte troende på strong AI, jag har läst en hel del böcker som får mig att förhålla skeptisk kring att vi kan skapa medvetande genom logic gates. Det finns många problem, för det första att ettor och nollor aldrig är i superposition, vilket antagligen behövs för att vi ska förstå paradoxer där varesig ettan eller nollan kan vara sann (som Gödels teorem). Sedan finns problemet att quantum tunneling inte tillåter transitorer att minska bortom 5 nm, år 2019 kommer det ut 7 nm transitorer från AMD. Vi närmar oss alltså gränser som vi inte vet ifall vi kan överkomma.

Slutligen så skulle en medveten robot behöva räknas som en individ av etiska principer, därmed skulle de inte kunna agera slavinnor åt weirdo mäns fantasier. Utan medvetande robotar så kan nog bara tvättäkta autister gå på att de har magiska moment med "saken".

Men nåja, tittar man på Black Mirror eller Westworld så hoppas man lite att man har rätt om att AI kommer stötta på denna betongvägg, även ifall jag är hydsad positiv till automatisering (trots alla problem det orsakar).

Det är exakt så det är. Tinder hoppar exempelvis ibland över förföringsbiten (eller det blir själva textandet), men förföring är så vulgärt och djuriskt i uteställen kl 02 att det kanske är lika bra.

Det är märkligt då vi samtidigt får in allt mer "solid science" om hur fantastiskt återhållsamhet är för ens hälsa, mentala förmågor, disciplin, etc.

Vi vet att fasta är enda riktigt vetenskapligt beprövade sättet att förlänga ens liv. Vi vet av marshmallow testen att barn runt 5 år som undviker äta en marshmallow som ligger framför honom för att 10 minuter senare få två stycken har helt offantligt högre chans att lyckas i livet.

Återhållsamhet är väl det stora steget från natur till civilisation. Men natur är alltid sexigare än civilisation av en anledning, vi skapar ju inte lust från prefrontala cortexen.

Asiatiska män som bäst lyckas med utbildning, framtidsplanering, hålla sig undan från droger och alkoholsproblem är också de klart minst sexiga i marknaden. Jag tycker det är viktigt att påminna somliga män som är i riskzonen att de behöver lite galenskap, lite kaos inom dem. Jag tror att många män som blir rena "providers" och glömt hur man leker lite grann och inte låter samla lite smuts under naglarna kan få ordentliga käftsmäll längre fram i livet.

Naturen vill befria sig från civilisationens hårda grepp, kaos vill komma ut och leka. Musiken som alla lyssnar på idag anspelar bara på sex för sexets skull. Det finns ingenting transcendentalt längre. Det som började som en ganska vacker befrielse i 60-talet - där Beatles går från "I want to hold your hands" till Robert Plant 5 år senare står genomdränkt i svett och sjunger "way,way, down inside...honey you need a...I want to give you my love.." - med sådan sexuell vibration att det faktiskt får dagens rap-pimpar med sina bitches att blekna, men folk har inte ens tid med det "suggestiva" utan vill ha bambam trummor som får marken att vibrera och bitches hit och bitches dit.

Har du förresten lagt märke till hur lite kritik som framförs från feministers sida mot hiphopmusikens misogyna kvinnobild?

Självfallet söker svenska vita killar som inte gillar skitmusiken som spelas i valfri uteställe till sin egen hedonistiska grotta, FUUUUUUUUCK YOOOOOOU! Säger dessa MED ALL RÄTTA när feminister kommer med moraliska pekpinnen. Ifall ni vill ha er hedonism, så ska ni inte lägga er inte i hur vi leker!

Jag hoppas att de är beredda att se Världen som en kamp mellan fler sidor än bara de vita mot svarta pjäser på en schackbrädda.
Har du märkt av störningarna på Flashback just nu?
"502 Bad Gateway
nginx"

URL:en ser minst sagt knepiga ut med "https://www.flashback.org/p66813058#p66813058" när man kommer fram lika väl genom att ta bort det fetade.

Edit: URL:en verkar vara direktiv till specifika inlägg och inget konstigt. Så förbannat störande när längre inlägg blir borttappade i etern. Suck.
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-21 kl. 14:21.
Citera
2019-02-21, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det bygger på livserfarenhet, att observera kvinnors beteende, och föra samtal med andra.
Japp, och din livserfarenhet är uppenbarligen begränsad till att ha läst dumma påståenden som andra gör på Internet.
Citera
2019-02-21, 17:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fullt med halmgubbar och ad hominem även här. Det brukar ju bli så när vänster- och feministpacket känner sig trängda och argumenten är slut. Nå, var är det där punktlistan över mina lögner som jag efterlyste? Så kan jag skjuta ner dina luftslott ett efter ett.

Alltså det är du som säger att kvinnor vill bli våldtagna. Varför är det så konstigt att jag då refererar till Hagamannen som våldtog?

Och halmgubbar.. att du ens nämner det är rätt komiskt med tanke på att du är långt värre än mig på den fronten. Bara att titta på ditt senaste inlägg.

Lögnerna..

Du påstår att Sveriges"förfall" enbart ligger på svenska kvinnans axlar. Lögn!
Och i och med den jättelögnen finns det massor av smålögner invävda i den.

Du påstår att kvinnor vill bli våldtagna. Lögn! Även om det skulle finnas någon psykiskt sjuk kvinna här och där som vill det kan du knappast dra det över hela kvinnliga befolkningen.

Sen sprider du dessutom lögner om mig. Som du överhuvudtaget inte har en aning om. Som att jag är arbetslös, sjukskriven, vänster, kommunist m.m.
Alltså bara tomt skitprat. Och så säger du att jag skapar halmdockor...
Du bör sopa rent framför din egen dörr först.
Citera
2019-02-21, 17:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Alltså det är du som säger att kvinnor vill bli våldtagna. Varför är det så konstigt att jag då refererar till Hagamannen som våldtog?

Och halmgubbar.. att du ens nämner det är rätt komiskt med tanke på att du är långt värre än mig på den fronten. Bara att titta på ditt senaste inlägg.

Lögnerna..

Du påstår att Sveriges"förfall" enbart ligger på svenska kvinnans axlar. Lögn!
Och i och med den jättelögnen finns det massor av smålögner invävda i den.

Du påstår att kvinnor vill bli våldtagna. Lögn! Även om det skulle finnas någon psykiskt sjuk kvinna här och där som vill det kan du knappast dra det över hela kvinnliga befolkningen.

Sen sprider du dessutom lögner om mig. Som du överhuvudtaget inte har en aning om. Som att jag är arbetslös, sjukskriven, vänster, kommunist m.m.
Alltså bara tomt skitprat. Och så säger du att jag skapar halmdockor...
Du bör sopa rent framför din egen dörr först.

1) Att kvinnor ytterst är ansvariga för Sveriges förfall visar sig genom alla vänsterjournalister där kvinnor utgör en tydlig majoritet. Det visar sig även genom hur kvinnor röstar. Jag har redan visat på hur annorlunda partisammansättningen skulle se ut om kvinnor röstade som män. Sedan kan vi ju tillägga: vilka är det som stod och gapade "Refugees Welcome", och stoppar utvisningar av våldsamma män via flygkapningar? Jo, svenska kvinnor. Jag kunde fortsätta i evigheter...

2) En majoritet av kvinnor fantiserar om att bli betvingade sexuellt och våldtagna. Att det är skillnad mellan fantasi och verklighet ligger på dig att bevisa. Likaså får många kvinnor orgasm vid våldtäkt. Varför? Unga tjejer följer gång efter gång med ett gäng somalier på efterfest, och blir våldtagna. Varför? De tänder som fan på det! Ska man därför våldta kvinnor? Nej. Det är kvinnor som vill åter till barbariet, och västerländska män som står för civilisation. Varför hatar svenska kvinnor svenska män? För att de stoppar barbariet. Kvinnorna älskar barbari och underkastelse.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-sex/201001/womens-rape-fantasies-how-common-what-do-they-mean

3) Hur kan du hänga här 16 timmar per dygn om du har ett arbete att sköta? Jag tror du snyltar på mina skattepengar när du skriver här. Du får gärna bevisa att du är en aktiv lärare. Att du hyser marxistiska åsikter ger du ju hela tiden uttryck för. Frapperande att du inte inser det själv.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-21 kl. 18:01.
Citera
2019-02-21, 18:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Att kvinnor ytterst är ansvariga för Sveriges förfall visar sig genom alla vänsterjournalister där kvinnor utgör en tydlig majoritet. Det visar sig även genom hur kvinnor röstar. Jag har redan visat på hur annorlunda partisammansättningen skulle se ut om kvinnor röstade som män. Sedan kan vi ju tillägga: vilka är det som stod och gapade "Refugees Welcome", och stoppar utvisningar av våldsamma män via flygkapningar? Jo, svenska kvinnor. Jag kunde fortsätta i evigheter...

2) En majoritet av kvinnor fantiserar om att bli betvingade sexuellt och våldtagna. Att det är skillnad mellan fantasi och verklighet ligger på dig att bevisa. Likaså får många kvinnor orgasm vid våldtäkt. Varför? Unga tjejer följer gång efter gång med ett gäng somalier på efterfest, och blir våldtagna. Varför? De tänder som fan på det! Ska man därför våldta kvinnor? Nej. Det är kvinnor som vill åter till barbariet, och västerländska män som står för civilisation. Varför hatar svenska kvinnor svenska män? För att de stoppar barbariet.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-sex/201001/womens-rape-fantasies-how-common-what-do-they-mean

3) Hur kan du hänga här 16 timmar per dygn om du har ett arbete att sköta? Jag tror du snyltar på mina skattepengar när du skriver här. Du får gärna bevisa att du är en aktiv lärare. Att du hyser marxistiska åsikter ger du ju hela tiden uttryck för. Frapperande att du inte inser det själv.

Du är fan ta mig helt körd. Tror inte jag mött någon som är så jävla väck som du är. Är du sjuk på något sätt? Alltså lider av någon psykisk åkomma?

Var får du 16 h ifrån? Ännu en halmgubbe?
Varför skulle jag lägga nån energi på att bevisa för dig att jag är lärare? Detta blir bara dummare och dummare.
Citera
2019-02-21, 18:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du är fan ta mig helt körd. Tror inte jag mött någon som är så jävla väck som du är. Är du sjuk på något sätt? Alltså lider av någon psykisk åkomma?

Var får du 16 h ifrån? Ännu en halmgubbe?
Varför skulle jag lägga nån energi på att bevisa för dig att jag är lärare? Detta blir bara dummare och dummare.

Jag förstår att det gör ont, när sanningen formuleras så här bryskt och utan sociala skyddsnät. Utan den väv av vita lögner som är avsedd att skydda er kvinnor från vanheder. Är du lärare så är det synd om barnen.
Citera
2019-02-21, 18:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag förstår att det gör ont, när sanningen formuleras så här bryskt och utan sociala skyddsnät. Utan den väv av vita lögner som är avsedd att skydda er kvinnor från vanheder. Är du lärare så är det synd om barnen.

Jo jag är rätt hård mot barnen och tvingar dem att ta ansvar och uppföra sig, så då tycker ju vissa flummare att det är synd om dem kanske.
Men jobbade jag som lärare nu? Nyss var jag sjukskriven, och dessförinnan arbetslös. Nåväl, tiderna förändras.
Och allt är svenska kvinnans fel!
Vi säger så du. Hej så länge.
Citera
2019-02-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Låter jag intresserad av åttaklövernspolitik? Jag kollade bara upp rösträkningen 2 dagar efteråt i denna val

Jag talar om att våga uttrycka ideer i riktiga livet (helst utanför jävla köksbordet, det kan nog redan dagens svenskar, svenska män saknar bara förföringsteknik för att övertyga exempelvis frugan och dottern), självfallet så finns inget träigt parti i riksdagen som representerar en.

Nej, köksbordet är den absolut viktigaste platsen. Själv skiter jag i partipolitiken men om de män som är SD:are istället för att gnälla på internet över att svenska kvinnor är förrädare sett till att vinna sina fruar och döttrar så hade betydligt fler kvinnor röstat SD. Hade svenska män sett till att döttrarna fick sunda värderingar från hemmet hade färre slampat runt. Varför är Ebba som hon är? Pga de värderingar hon fick från sitt frikyrkohem. Varför är hijab-kvinnor som de är? Pga de värderingar de fick från sina islam-familjer.

Ger man upp redan vid köksbordet har man ingen rätt att klaga över svenska kvinnors kulturella tillstånd.

Uppfostran är den absolut viktigaste kulturbäraren. Var kommer invandrares kulturella styrka från? Jo, att de har tjocka släkten på sin sida.

Citat:
Det blir väldigt repetitivt att ha en röst som hela tiden kommer in och säger att allt man skriver härinne inte har någon effekt, utan att han har någon vildaste aning om hur han själv ska förändra kulturen som han vill förändra.

Jag har skrivit flera gånger hur man förändrar kulturen. Inte konstigt det blir repetitivt härinne då jag måste upprepa det.

Citat:
Du har en välfungerande hjärna mannen, första gången jag hörde din invändning höll jag till stora delar med (utan att veta något bättre alternativ, då ingen enskild människa kan gå ut och ändra på kulturen med sin trut). Men nu när du har framfört din ide om att "det är ingen ide att babbla härinne" 20-30 gånger så undrar jag vad som är din agenda?

Man ska inte vara en enskild människa. Jag förespråkar hela tiden motsatsen: prata med nära och kära, knyt nätverk. Araber har kulturellt inflytande genom att de är klanorienterade, inte enskilda människor.
Citera
2019-02-22, 09:18
Medlem
[quote=Darwinist|66798444]
Citat:
Det är för att man främst umgås med andra inom samma klass. Bör du i ett medelklassområde umgås du med medelklassmänniskor. Män föredrar också någon som är på samma nivå intellektuellt och umgängesmässigt. Däremot bryr sig inte män nämnvärt om du är utbildad förskolelärare med lägre lön eller toppsäljare på ett företag. De bryr sig inte om du är chef eller sekreterare. Tusen och åter tusen studier har visat detta, jag har visat dig de studierna tusen och åter tusen gånger. Alla studier visar detta, all statistik om vilka som förblir barnlösa och singlar visar detta. Kvinnors karriärsavancemang spelar ingen roll, mäns gör det. Vilka är de vanligaste kvinnliga yrkena i porr? Jo, det är sjuksköterska, barnvakt, hemmafru, sekreterare, bibliotekarie och lärare. Vad är de vanligaste manliga yrkena i tantsnusknoveller? Jo de har listats i boken "A billion wicked thoughts" och är kirurg, läkare, livvakt, kung, sheriff, adelsman, cowboy och chef. Det vill säga tuffa bad boys med farliga jobb eller högstatusmän med högavlönade jobb. Män som kan beskydda och försörja.

Precis, därför att vi fortfarande följer våra könsroller, för det känns "bekvämast" socialt sett.
Vilken feminist har förnekat detta Darwinsten?
Skillnaden är att du verkar tro att detta sociala beteende är något som sitter i våra gener.
Kvinnor "vill" genetiskt alltså inte tjäna egna pengar typ.
Medan jag, anser att detta är sociala inlärda mönster med flera 1000 år på nacken som går att bryta långsamt men säkert. För båda könen har gener som är intresserade av självbestämmande.

Citat:
Kvinnor tänder på krigshjältar, män gör det inte

http://time.com/3742945/dating-war-heroes-and-humanitarians/

Och ändå är det män som bänkar sig framför alla krigsfilmer och män som läser som dårar om andra världskriget...konstigt du.

Citat:
Män tänder inte på krigande badasskvinnor. Det är ingen manlig fantasi, du hittar inte den fantasin i porr. Du hittar sjuksköterskor och barnvakter. Inte karatesparkande kvinnliga livvakter eller krigande amazoner. Badasskvinnan är en feministisk fantasi. Inte en manlig. Badassmannen är däremot en ständigt återkommande fantasi i tantsnusknoveller.

Män tänder inte på Modesty Blaise säger du?

Var det inte du som just skrev att män skiter i om kvinnan är en chef eller en förskollärare?
Hur ska du ha det?

Citat:
Genusvetare som pratar om maskulinitetsroller gnäller ju jämt och ständigt på att män hånar män som inte lever upp till de normerna. Det är en stapel inom genusforskningen. De har helt rätt i att män använder nedsättande ord om män som visar sig svaga, fega, försiktiga och som inte tjänar pengar. De kallar det machokultur. Vad de inte begriper är att det är intrasexuell konkurrens baserat på kvinnors preferenser vad gäller partnerval. Män hånar män som inte lever upp till de egenskaper kvinnor tänder på. Precis som kvinnor gör.
Fast nu är ju inte "svaga, fega, försiktiga" egentligen de rätta epiteten för vad dessa män ( och kvinnor i stort) är i verkligheten. Utan i regel: riskaversiva, empatiska, och helhetstänkande.

Att män sitter och gastar: din fega lilla fitta! till en kille som vägrar köra 150 på en 70 väg, för att han inte vill riskera att köra ihjäl sig själv och dem eller nån annan stackare på vägen, säger ju mer något om dessa killar än om honom eller hur? Om honom så säger det bara att han är jävligt modig med integritet eftersom nej, han viker sig inte för dumhet.

Samma sak om en man som bestämmer sig för att gå ner till deltid för att finnas där för sina barn, eller som väljer att bli bibliotikarie för att han nu råkar älska böcker.

Och! du ska veta det att ja, där finns massor med kvinnor som älskar män av denna typ som föredrar dem framför nån hetsig blindgalen börsmäklartyp. Människor är nu inte så enkla som din biologibok har sagt dig.

Citat:
Om du tror att kvinnor aldrig hånat män för att vara ynkryggar så borde du läsa på om White Feather Girls från första världskrigets Storbrittanien.

https://www.opendemocracy.net/5050/nicoletta-f-gullace/white-feather-girls-womens-militarism-in-uk
Var har jag någonsin lagt påståendet att kvinnor inte skulle kunna håna män? eller att män inte hånar män, eller att kvinnor inte väljer män som är rikare etc etc?
Sluta bygg dina halmdockspalats kring mig tack. tröttsamt.
Citera
2019-02-22, 13:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Precis, därför att vi fortfarande följer våra könsroller, för det känns "bekvämast" socialt sett.

Det är givetvis evolutionärt och biologiskt betingat. Att komma och påstå att sociala förklaringsmodeller dominerar när det gäller något så basalt som sexualdrift är ju bara idiotiskt och patetiskt. Dessutom är det ovetenskapligt att påstå detta.

Då tråden avser vårt välfärdssamhälle så blir ju kopplingen sexualdrift/välfärdsstat/könsrelationer intressant att titta på. Välfärdsstaten påverkar relationen mellan kvinnor och män på ett artificiellt sätt, ungefär som en golfare (kvinnan i detta fall) som ges handikapp.

Frågan är hur kvinnan hade agerat om inte välfärdsstaten gynnat henne så pass mycket? Hade hon fortfarande haft så hög svansföring? Hade hon fortfarande föraktat män? Det tror jag inte, då detta vore att skjuta sig i foten evolutionärt sett. Ett avskaffande av välfärdsstaten slår undan benen för hypergamin (partner-trade-up). Män har alltså mycket att förlora på välfärdsstaten, och borde verka för dess avskaffande.

Allt handlar i grund och botten om våra drifter och behov. Det går inte att bortse från dessa heller i sociala situationer och inom psykologin.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-22 kl. 13:52.
Citera
2019-02-22, 13:56
Medlem
Jag skulle behöva mina nu. Grabbar? Går ni runt med hatten, då? Seså, sjas! Det är brådis om ni ska få ihop mina pengar innan sommaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in