2019-02-19, 20:57
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.

Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)

Topic:

Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.

Börja föda barn då din jävla felräknare.
Dvs kosta mödravård, förlossning, vara hemma.
Sen ska du kosta operationerna för att återställa ditt underliv så du kan gå igen.
Sorgligt att du blev född, så smärtsamt som det är, som du nedvärderar din mor och du är inte värd något av det.
Men du kan inte, du är värdelös och lever genom att sitta och hetsa.
Fi fan och spottloska.
Citera
2019-02-19, 21:01
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Men jag tycker det är helt ok att ni slutshamar män, det är er fulla rätt.

Kvinnor är fullt upptagna med att slut-shamea andra kvinnor.

https://mashable.com/2016/10/18/women-misogynistic-language/?europe=true

Citat:
According to the research, which looked at tweets written in the English language published between August 2012 and July 2016, women were most likely to use derogatory language pertaining to promiscuity, appearance and animals (e.g. bitch, cow, mare).

Male Twitter users, on the other hand, used language relating to anatomy, intelligence and sexuality. Furthermore, insults to do with female anatomy were also "significantly more likely to come from the UK".
Senast redigerad av Darwinist 2019-02-19 kl. 21:04.
Citera
2019-02-19, 21:05
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
porr dvs "gubbsnusk" tenderar dras åt att en man dominerar en ung och vacker kvinna fysiskt och sexuellt, a la våldtäkt...

Tantsnusk tenderar dra åt att en stark kvinna dominerar en ung och vacker man mentalt. a la Hon lindar honom runt sitt lillfinger.

I grunden olika former av dominans dvs känsla av makt man vill åt.

Det var det falskaste ekvivalensen jag någonsin sett, fan vad du går långt för att få din likhetsfeminism att gå ihop.

Här kan man läsa vad det egentligen handlar om:

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/loves-evolver/201007/how-much-do-romance-novels-reflect-womens-desires

Citat:
The real magic of these books, at least in the analyses I've done, is how the hero changes. He starts off gruff, rude, arrogant, and cold, but with fantastic looks. In the middle of the book, he tries to prove that he's good enough for her, and that he's changed to meet her criteria. Something happens by the end of the 180 or so pages, and he turns into a man who wants to settle down and have a few children in a monogamous relationship. He's happy to be loyal and adore the heroine for the rest of their lives.

Arrogant, känslokall, elak, etc. och i maktposition.

Så ska han förvandlas till någonting mysigt av kvinnan.

Porr däremot har ingenting förutom en vacker ung kropp som ska sättas på. Sorry, djupare än så går det inte. Lägg märke att ingen gubbe ens behöver sätta på kroppen, gubben kan runka åt en bild på en naken kvinna. Att ni får sex att bara handlar om makt är för att makt är så viktig afrodisiakum för just kvinnor, för män är sex sex. I brist på en mental brygga emellan oss så tänker du att mannen är lika kåt på att ha makt över dig som du är av att vara under hans makt, men det är inte alls så väsentligt för manlig sexualitet. Därmed att några kan knulla dockor till och med.

Givetvis finns inte heller någon särskilt djup i harlequin-novellerna, men att hitta på att de har mycket gemensamt är ju idiotiskt. Exempelvis har de sex ibland från första sekunden i en porrfilm, medan harlequin-novellen ibland tar halva jävla boken.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-19 kl. 21:09.
Citera
2019-02-19, 21:10
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Det är för att man främst umgås med andra inom samma klass. Bör du i ett medelklassområde umgås du med medelklassmänniskor. Män föredrar också någon som är på samma nivå intellektuellt och umgängesmässigt. Däremot bryr sig inte män nämnvärt om du är utbildad förskolelärare med lägre lön eller toppsäljare på ett företag. De bryr sig inte om du är chef eller sekreterare. Tusen och åter tusen studier har visat detta, jag har visat dig de studierna tusen och åter tusen gånger. Alla studier visar detta, all statistik om vilka som förblir barnlösa och singlar visar detta. Kvinnors karriärsavancemang spelar ingen roll, mäns gör det.

Vilka är de vanligaste kvinnliga yrkena i porr? Jo, det är sjuksköterska, barnvakt, hemmafru, sekreterare, bibliotekarie och lärare.

Vad är de vanligaste manliga yrkena i tantsnusknoveller? Jo det är kirurg, läkare, livvakt, kung, sheriff, adelsman, cowboy och chef. Det vill säga tuffa bad boys med farliga jobb eller högstatusmän med högavlönade jobb.

Kvinnor tänder på krigshjältar, män gör det inte

http://time.com/3742945/dating-war-heroes-and-humanitarians/

Män tänder inte på krigande badasskvinnor. Det är ingen manlig fantasi, du hittar inte den fantasin i porr. Du hittar sjuksköterskor och barnvakter. Inte karatesparkande kvinnliga livvakter eller krigande amazoner. Badasskvinnan är en feministisk fantasi. Inte en manlig. Badassmannen är däremot en ständigt återkommande fantasi i tantsnusknoveller.

Genusvetare som pratar om maskulinitetsroller gnäller ju jämt och ständigt på att män hånar män som inte lever upp till de normerna. Det är en stapel inom genusforskningen. Män gör det, kvinnor gör det inte. De har mycket rätt att män använder nedsättande ord om män som visar sig svaga, fega, försiktiga och som inte tjänar pengar. De kallar det machokultur. Vad de inte begriper är att det är intrasexuell konkurrens baserat på kvinnors preferenser vad gäller partnerval. Män hånar män som inte lever upp till de egenskaper kvinnor tänder på.

Jag känner dock många män som kan tillskrivas att vara försiktiga, toffliga och något ”veka” som är mycket framgångsrika båda i yrkesliv och familjeliv. Aldrig hört någon av dom yttra att dom blir hånade för det.

Men att det skulle finnas någon machokultur bland vuxna, svenska män som gör att män far illa förstår jag inte alls. Dom flesta jag känner blir dominerade av sina fruar. Dom få som inte blir det har fruar som är lite mindre ”kvinnliga” i sina egenskaper. Dom killarna skulle jag samtidigt klassa som hyggliga och ansvarsfull ”alfa-män”.
Citera
2019-02-19, 21:12
Medlem
Citat:
Det var det falskaste ekvivalensen jag någonsin sett, fan vad du går långt för att få din likhetsfeminism att gå ihop.

Här kan man läsa vad det egentligen handlar om:

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/loves-evolver/201007/how-much-do-romance-novels-reflect-womens-desires

Arrogant, känslokall, elak, etc. och i maktposition.

Så ska han förvandlas till någonting mysigt av kvinnan.

Porr däremot har ingenting förutom en vacker ung kropp som ska sättas på. Sorry, djupare än så går det inte. Lägg märke att ingen gubbe ens behöver sätta på kroppen, gubben kan runka åt en bild på en naken kvinna. Att ni får sex att bara handlar om makt är för att makt är så viktig afrodisiakum för just kvinnor, för män är sex sex. I brist på en mental brygga emellan oss så tänker du att mannen är lika kåt på att ha makt över dig som du är av att vara under hans makt, men det är inte alls så väsentligt för manlig sexualitet. Därmed att några kan knulla dockor till och med.

Givetvis finns inte heller någon särskilt djup i harlequin-novellerna, men att hitta på att de har mycket gemensamt är ju idiotiskt. Exempelvis har de sex ibland från första sekunden i en porrfilm, medan harlequin-novellen ibland tar halva jävla boken.

Precis, hon "omvandlar" honom. Exakt det jag beskrev.
Citera
2019-02-19, 21:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, hon "omvandlar" honom. Exakt det jag beskrev.

Det beskrev ju jag själv för att börja med.

Citat:
Du glömde berätta att deras problem är att de är ganska hemska människor, men visst handlar det om makt. Att kunna styra en drake är ju en kvinnas väg till högsta makten, betydligt enklare än att söka bli miljardär genom att starta något eget.

Det finns ingen ekvivalens med porr där det bara knullas utan någon maktdynamik. En man är en kvinnas väg till makt (genom att styra draken) medan en kvinna är mer någonslags trofe för en man när han får makt.

Bara att båda könens erotiska fantasier visar hur infantil och banal vår sexuella instinkt är (hos båda könen). Ändå så cirkulerar våra liv på olika sätt kring det banala.

Citat:
So, basically, women are reading stories where they meet a ‘bad boy' or cad and then he manages to turn around and become a doting dad. She gets the best of both worlds! And the way that this dual-hero is solved for readers is the hero claims that he's loved the heroine since the very start, and that reason he had to behave so badly was to hide the fact that he was overwhelmed by his love for her. Either that, or she made him see the error in his ways.

This poses an interesting problem for real world men. Can a man who is a cad or a dad truly change his ways? The research suggests he can't. For a variety of reasons, including the way he was raised (such as the presence or absence of a father) or the way testosterone works in the body, men tend to stay pretty much consistent when it comes to mating strategies
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-19 kl. 21:25.
Citera
2019-02-19, 21:35
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det beskrev ju jag själv för att börja med.

Det finns ingen ekvivalens med porr där det bara knullas utan någon maktdynamik. En man är en kvinnas väg till makt (genom att styra draken) medan en kvinna är mer någonslags trofe för en man när han får makt.

Bara att båda könens erotiska fantasier visar hur infantil och banal vår sexuella instinkt är (hos båda könen). Ändå så cirkulerar våra liv på olika sätt kring det banala.
Den kopplingen har jag inte gjort tidigare - kvinnors generella åtrå efter män med makt (oavsett om åtrån är biologisk eller socialt konstruerad) kan mycket väl förklara varför kvinnor tenderar att applicera en maktönskan i mannens generella sexualitet.

För en sak är säker: det är inte män, eller ens kvinnor i samarbete med män, som har skapat dessa teorier om mäns sexuallitet... utan det är kvinnor punkt slut. Och deras (läs till: befängda) slutsatser om mäns sexualitet, kan mycket väl ha sin förklaring i det du berör.

Har som påpekat aldrig tänkt i den här banan tidigare och får processera saken i ett något blown mind... innan respons om saken kan ges.
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-19 kl. 21:38.
Citera
2019-02-19, 21:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Börja föda barn då din jävla felräknare.
Dvs kosta mödravård, förlossning, vara hemma.
Sen ska du kosta operationerna för att återställa ditt underliv så du kan gå igen.
Sorgligt att du blev född, så smärtsamt som det är, som du nedvärderar din mor och du är inte värd något av det.
Men du kan inte, du är värdelös och lever genom att sitta och hetsa.
Fi fan och spottloska.

Mödravård och förlossning kostar en bråkdel av vad kvinnor skinnflår män på. Att jag fått dig ur balans ser jag bara som att jag träffat en nerv. Bra så! Du verkar inte bara vara för trång där nere för en normal förlossning, utan i skallen också.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-19 kl. 21:41.
Citera
2019-02-19, 21:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Den kopplingen har jag inte gjort tidigare - kvinnors generella åtrå efter män med makt (oavsett om åtrån är biologisk eller socialt konstruerad) kan mycket väl förklara varför kvinnor tenderar att applicera en maktönskan i mannens generella sexualitet.

För en sak är säker: det är inte män, eller ens kvinnor i samarbete med män, som har skapat dessa teorier om mäns sexuallitet... utan det är kvinnor punkt slut.
Och deras (läs till: befängda) slutsatser om mäns sexualitet, kan mycket väl ha sin förklaring i det du berör.

Har som påpekat aldrig tänkt i den här banan tidigare och får processera saken i ett något blown mind... innan respons om saken kan ges.

Jo, det finns ju ingen speciell rollspel i makt i porr, utan det är bara en avarage snubbe som kommer in och en het kvinna börjar från ingenting ge honom njutning.

Ingen maktdynamik överhuvudtaget. Fantasin för män är att få denna njutning enkelt, det är den maskulina "i den bästa av Världar". På så sätt liknar sex till stora delar (något förenklad) sensationen av att äta exempelvis otroligt god mat, en man mördar inte jaktbytet för att han vill känna makt över bytet, utan för att det är gott att äta kött. Det är inte undra på att latinska smeknamn för knull från mannens sida är "comer"=äta, och kvinnan kallas "gostosa"=god att äta.

Män går inte igång på att se en rik kostymnisse komma in med sin ferrari och liksom blända kvinnan med sin signalering av makt. Eller porr där man är haremsultanen som knullar runt, det är konstigt nog en kvinnlig erotisk fantasi att hamna i ett harem.

Det är förövrigt intressant att porr med mer sadistiska inslag är kvinnor mer intresserade av än män.

För kvinnlig lust är både mörkare och hemligare än mäns, jag kan medge att mannens lust är mer banal.

Det ska tillslut sägas att en riktig intressant erotisk historia för kvinnor skulle inte ha den där tråkiga förutsägbara omvändningen av mannen och påhittade "lyckliga slutet". Jag älskar verkligen exempelvis Emily Brontes Wuthering Heights, det är betydligt mer intressant när vargen i princip aldrig kan tränas till hund, när man inte försöker undgå det mörka, tragiska och omöjliga med lust.

Kvinnors besatthet av makt gör att de till och med förklarar docksex utifrån maktperspektiv. Vi män vet ju att det är så långt från känsla av makt som en man kan komma, men kvinnor tycks oförmögna att släppa kopplingen mellan makt och sex.

Tyvärr har kvinnor blivit de som har rollen att analysera manlig sexualitet utifrån, något som kan tyckas mycket, mycket märkligt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-19 kl. 21:50.
Citera
2019-02-19, 22:36
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jo, det finns ju ingen speciell rollspel i makt i porr, utan det är bara en avarage snubbe som kommer in och en het kvinna börjar från ingenting ge honom njutning.

Ingen maktdynamik överhuvudtaget. Fantasin för män är att få denna njutning enkelt, det är den maskulina "i den bästa av Världar". På så sätt liknar sex till stora delar (något förenklad) sensationen av att äta exempelvis otroligt god mat, en man mördar inte jaktbytet för att han vill känna makt över bytet, utan för att det är gott att äta kött. Det är inte undra på att latinska smeknamn för knull från mannens sida är "comer"=äta, och kvinnan kallas "gostosa"=god att äta.

Män går inte igång på att se en rik kostymnisse komma in med sin ferrari och liksom blända kvinnan med sin signalering av makt. Eller porr där man är haremsultanen som knullar runt, det är konstigt nog en kvinnlig erotisk fantasi att hamna i ett harem.

Det är förövrigt intressant att porr med mer sadistiska inslag är kvinnor mer intresserade av än män.

För kvinnlig lust är både mörkare och hemligare än mäns, jag kan medge att mannens lust är mer banal.

Det ska tillslut sägas att en riktig intressant erotisk historia för kvinnor skulle inte ha den där tråkiga förutsägbara omvändningen av mannen och påhittade "lyckliga slutet". Jag älskar verkligen exempelvis Emily Brontes Wuthering Heights, det är betydligt mer intressant när vargen i princip aldrig kan tränas till hund, när man inte försöker undgå det mörka, tragiska och omöjliga med lust.

Kvinnors besatthet av makt gör att de till och med förklarar docksex utifrån maktperspektiv. Vi män vet ju att det är så långt från känsla av makt som en man kan komma, men kvinnor tycks oförmögna att släppa kopplingen mellan makt och sex.

Tyvärr har kvinnor blivit de som har rollen att analysera manlig sexualitet utifrån, något som kan tyckas mycket, mycket märkligt.
Jag tänker inte på saken inom just kontexten porr - även om vaniljtypen av denna knappast anspelar på makt - utan på hur mäns sexuallitet gärna beskrivs i allmänhet, i dessa kretsar.

Som exempel (även om paralleller till porr görs även här): https://feministisktperspektiv.se/2017/05/24/patriarkalt-sex/

Edit: Porr väckte ändå tankar i sammanhanget och med tanke på artikeln. Exempelvis sperma över brösten... som snarare är visuell stimuli än någonting annat - precis som det mesta med porr ämnat för män, då vår sexuallitet i mångt och mycket är visuellt betingad. I praktiken handlar det alltså om samma stimulanta fiction som i fallet Harlekin-noveller, med skillnaden att fokuset där ligger på mental stimulans istället för visuell.
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-19 kl. 22:50.
Citera
2019-02-19, 22:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Jag tänker inte på saken inom just kontexten porr - även om vaniljtypen av denna knappast anspelar på makt - utan på hur mäns sexuallitet gärna beskrivs i allmänhet, i dessa kretsar.

Som exempel (även om paralleller till porr görs även här): https://feministisktperspektiv.se/2017/05/24/patriarkalt-sex/

Jag tror själv att många män underskattar hur pass sexuella väsen kvinnor är, de är mycket mer så än män enligt egen uppfattning. Därför som så mycket som kvinnor själva uttrycker igenom ideologier och spirituell vägledning och konst mycket oftare kretsar kring just sex. Även hur jävla mycket tjejer diskuterar sex med varandra.

För män är sex något betydligt mer enkelt (den är ju konstant och inte en variabel för att börja med), vi kan så tydligt se det banala i det. Kanske för att det inte kostar oss något. Kanske för att vi aldrig behövde ha en djupare koppling till den sexuella akten, och därmed inte gör sex till vår religion.

Drömmen om exempelvis celibitet och befrielse från lusten är gammal och universal bland manliga tänkare (new age sexualiserade exempelvis buddismen/hinduismen för att göra den populär bland hippiekvinnor), vi har också enklare att se all lust som ond till sin självaste natur. Djävulen är prinsen på Jorden och en sexgud. Allt korrumperas av sex (inte korrigeras och helas som kvinnor romantiserar).

Att man finner massor om sex i ett kvinnligt parti som FI, men knappt något om sex i manliga partier som typ SD (eller typ libertarianska politiska inriktningar) är en manifestation av hur annorlunda de två könen ser på sex.
Citera
2019-02-19, 23:06
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jag tror själv att många män underskattar hur pass sexuella väsen kvinnor är, de är mycket mer så än män enligt egen uppfattning. Därför som så mycket som kvinnor själva uttrycker igenom ideologier och spirituell vägledning och konst mycket oftare kretsar kring just sex. Även hur jävla mycket tjejer diskuterar sex med varandra.

För män är sex något betydligt mer enkelt (den är ju konstant och inte en variabel för att börja med), vi kan så tydligt se det banala i det. Kanske för att det inte kostar oss något. Kanske för att vi aldrig behövde ha en djupare koppling till den sexuella akten, och därmed inte gör sex till vår religion.

Drömmen om exempelvis celibitet och befrielse från lusten är gammal och universal bland manliga tänkare (new age sexualiserade exempelvis buddismen/hinduismen för att göra den populär bland hippiekvinnor), vi har också enklare att se all lust som ond till sin självaste natur. Djävulen är prinsen på Jorden och en sexgud. Allt korrumperas av sex (inte korrigeras och helas som kvinnor romantiserar).

Att man finner massor om sex i ett kvinnligt parti som FI, men knappt något om sex i manliga partier som typ SD (eller typ libertarianska politiska inriktningar) är en manifestation av hur annorlunda de två könen ser på sex.
Ja, vår sexuallitet rent generellt är väldigt simpel och mycket riktigt banal till sin natur.

Kan bara jämföra med sambon, som exempelvis har avslöjat att en av hennes sexuella fantasier vid självstimulans är mängder av anomyma händer över hennes kropp. Jag själv kan inte ens reflektera över hur en sådan fantasi skulle stimulera med besked - även om jag är fullt medveten med allt skönt som händer kan göra med min egen kropp och älskar andras händer på min kropp (vem gör inte det i en sexuell och frivillig situation?). Det blir alldeles för komplext för mig att leva mig in i en sådan sexuell fantasi och där en slags känsla ligger i centrum - snarare än det simpla och banala med att ha ett mål i centrum och det visuella för att nå dit.

Uppskattar verkligen dina analyser kring det här! Tack.

Notera för övrigt min edit i tidigare inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in