Citat:
Ursprungligen postat av
Yemina
Ingen kritik mot henne, man gör ju som man finner bäst för sitt liv. Men många kvinnor är fattigpensionärer just för att de har deltidsjobbat. Det beror ju självfallet på inställning till livet. Har själv inga planer på att bli äldre än 60 men många äldre rapporterar ändå hyfsad livskvalitet, och de hjälper en ekonomisk grund. Jag tror inte att de nödvändigtvis lever för att få dricka martini, utan för att slippa käka kattmat och ha råd med mediciner,
Jag har bestämt att inte arbeta, och lära mig istället att (njuta att) leva som fattig. Var och en får sedan en dag betala konsekvenserna för de beslut de tar i livet.
Jag är inte rädd för en kula genom hjärnan ifall livets värde faller till negativa värden i y-axeln och x gått så pass långt fram (typ 60) att man inte längre kan resa sig.
No big deal. Det är nog skönare att slippa psykisk ohälsa, stress och lite tid med familjen för en väldigt feminin kvinna än att få med sig all denna psykiska ohälsa från ett jobb som hon bara söker "orka med" (de flesta kvinnor ogillar sina arbeten) och sedan få nå 65-årsåldern helt slut fysiskt och mentalt, dålig kontakt med ens barn, men med 5000 kr extra i baggaget att "njuta av" i ålderdommens dekadens.
Ett annat argument är att svenska staten aldrig i livet kommer kunna fortsätta finansiera kalaset, troligen blir det inget över för någon alls inom ganska kort tid.