2019-02-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Men kolla på de som lyfts fram som mer "feminina" och "vackrare":

https://i.ytimg.com/vi/Fd2Qqk9NwBU/maxresdefault.jpg

Detta är ju inga som svenska kvinnor behöver känna sig hotade av, de är ju liksom bara reserverade åt lägsta 20% män som är gammelgossar.

De flesta här är mest ute efter lite gammal hederlig provokation.
Ja vafan, finns det någon man som inte går igång på det här:

http://www.kvinnonet.org/jpgif/SchymanSchyman.jpg

Märkligt nog har den globala manligheten missat sexigheten hos den svenska kvinnan. Asiatiskor är dock högvilt. Det kommer rapport på rapport om hur västerlänningar inte längre vill ligga med varandra. Antagligen bara någon form av evolutionärt hyperspacejump.
Senast redigerad av lillskrot 2019-02-21 kl. 02:14.
Citera
2019-02-21, 02:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja vafan, finns det någon man som inte går igång på det här:

http://www.kvinnonet.org/jpgif/SchymanSchyman.jpg

Varför jämför du thailändska 20-åringar med en svensk 70-åring? Gör dig inte dummare än vad du är (är dock en bedrift, det måste jag erkänna).
Citera
2019-02-21, 02:15
Medlem
Citat:
Varför jämför du thailändska 20-åringar med en svensk 70-åring? Gör dig inte dummare än vad du är (är dock en bedrift, det måste jag erkänna).
Varför tar du en fet Isan-hora i Pattaya som exempel på en sensuell asiatisk kvinna? Typ så. Du vet ju ingenting om det du försöker påskina, det är jättekul.
Citera
2019-02-21, 02:47
Medlem
Citat:
Den som faktiskt varit i Thailand, vet att det här är en vanlig syn i Bangkok;

https://static1.squarespace.com/static/5696dad21115e0b46aab682f/t/5696e01cc033551903dce582/1452728348007/1000w/
Citera
2019-02-21, 03:35
Medlem
Svenska kvinnor är betydligt vackrare än asiatiska kvinnor. Däremot är nog asiatiska kvinnor bättre fru material än svenska jag-diskade-sist-så-det-är-din-tur kvinnor
Citera
2019-02-21, 03:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Svenska kvinnor är betydligt vackrare än asiatiska kvinnor. Däremot är nog asiatiska kvinnor bättre fru material än svenska jag-diskade-sist-så-det-är-din-tur kvinnor

Jag ser personligen inget värde att ha en tvättäkta hemmafru, men jag tror det är viktigt att man förstår sin fru fullt ut och inte att hon exempelvis kommunicerar med en genom träig engelska.

Jag har alltid haft svårt att läsa asiatiska kvinnor, kan inte liksom komma under skalet på dem. Vill absolut inte gifta mig med skalet.
Citera
2019-02-21, 07:21
Medlem
Citat:
Svenska kvinnor är betydligt vackrare än asiatiska kvinnor.
Så är det ju inte alls. De vackraste kvinnorna finns i ett vitt och brett bälte över den euro-asiatiska kontinenten, med början där Järnridån gick en gång i tiden, över de flesta så kallade "östeuropeiska" länder, via hela Ryssland och norra Kaukasus, genom Centralasien, i en vid båge som sträcker sig runt (men inte igenom) Kina, genom delar av Östasien (särskilt Korea), och slutar ungefär i Thailand. Allmänt underskattade lokala epicentra för detta halv-globala skönhetsbälte kan man finna i t.ex. Tjetjenien och Tadzjikistan, meddelar avdelningen för värdelöst vetande.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2019-02-21 kl. 07:23.
Citera
2019-02-21, 08:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Vill man ha en fru för att diska? Anställ en hushållerska.

Man lever väl med andra människor för att man vill ha samhörighet och inputs i vardagen. Intellektuell och fysisk. Nån som är en person med åsikter och vilja. Inte en slav man slänger fram pengar åt så denne fogar sig!
Citera
2019-02-21, 08:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jo det är ju sånt där som torgförs i megafon dagligen på Sergels Torg. Någon gång vore det kul att besöka ditt universum, en väldigt kort stund. Men du sitter väl inte på Hinseberg?

Trams som vanligt. Kom nu ihåg vem som började med trams och att bli personlig i inläggen..
Citera
2019-02-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vill man ha en fru för att diska? Anställ en hushållerska.

Man lever väl med andra människor för att man vill ha samhörighet och inputs i vardagen. Intellektuell och fysisk. Nån som är en person med åsikter och vilja. Inte en slav man slänger fram pengar åt så denne fogar sig!
Precis som din kille inte kan förvänta sig att du typ byter alla däck på bilen så kan ju du inte tvinga han att göra kvinnogöra.
Citera
2019-02-21, 16:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Precis som din kille inte kan förvänta sig att du typ byter alla däck på bilen så kan ju du inte tvinga han att göra kvinnogöra.

Men jag tror det finns ett mellanlägge mellan "hemmafru" och "jämställdsschema på väggen", jag hade själv en mamma som arbetade 50% och en pappa som arbetade 100% och hon gjorde det mesta av hemma-arbetet, min pappa diskade ibland och lagade pankaka på morgonen.

Jag gillar mellanläggen, det känns ibland som folk här lever i lalaland, och den där hemmafrudrömmen känns lite weird för egen del, jag har faktiskt inte ens haft farmor och mormor som inte arbetade.

Orkar verkligen en man ta all ansvar som kommer med att vara enda familjeförsörjaren idag?

Du sa att du var från balkan, alla från balkan som jag känner (Bosnien, Grekland, Serbien, etc) har mammor, frun, osv. som arbetar.

Hemmafrun känns lite förelegad i dagens Värld, men likaså är jämställdshetsextremism helt åt helvetet.

Dessutom misstänker jag att jag inte kan finna en fru som kan laga bättre mat än vad jag kan, kanske ifall jag tar en från Italien (har dock vänner därifrån som påstår att nya generationens italienskor inte kan laga längre så bra mat som den eviga italienska mamma mia...).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-21 kl. 16:26.
Citera
2019-02-21, 16:36
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Men jag tror det finns ett mellanlägge mellan "hemmafru" och "jämställdsschema på väggen", jag hade själv en mamma som arbetade 50% och en pappa som arbetade 100% och hon gjorde det mesta av hemma-arbetet, min pappa diskade ibland och lagade pankaka på morgonen.

Jag gillar mellanläggen, det känns ibland som folk här lever i lalaland, och den där hemmafrudrömmen känns lite weird för egen del, jag har faktiskt inte ens haft farmor och mormor som inte arbetade.

Orkar verkligen en man ta all ansvar som kommer med att vara enda familjeförsörjaren idag?

Du sa att du var från balkan, alla från balkan som jag känner (Bosnien, Grekland, Serbien, etc) har mammor, frun, osv. som arbetar.

Hemmafrun känns lite förelegad i dagens Värld, men likaså är jämställdshetsextremism helt åt helvetet.

Dessutom misstänker jag att jag inte kan finna en fru som kan laga bättre mat än vad jag kan, kanske ifall jag tar en från Italien (har dock vänner därifrån som påstår att nya generationens italienskor inte kan laga längre så bra mat som den eviga italienska mamma mia...).
grejen med halvtidsarbete och att ta i princip allt ansvar hemma är ju att man har usla förutsättningar för pension (plus att många inte finner att ta hela lasset hemma är särdeles stimulerande).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in