Citat:
Ursprungligen postat av
Viktim
Precis som din kille inte kan förvänta sig att du typ byter alla däck på bilen så kan ju du inte tvinga han att göra kvinnogöra.
Men jag tror det finns ett mellanlägge mellan "hemmafru" och "jämställdsschema på väggen", jag hade själv en mamma som arbetade 50% och en pappa som arbetade 100% och hon gjorde det mesta av hemma-arbetet, min pappa diskade ibland och lagade pankaka på morgonen.
Jag gillar mellanläggen, det känns ibland som folk här lever i lalaland, och den där hemmafrudrömmen känns lite weird för egen del, jag har faktiskt inte ens haft farmor och mormor som inte arbetade.
Orkar verkligen en man ta all ansvar som kommer med att vara enda familjeförsörjaren idag?
Du sa att du var från balkan, alla från balkan som jag känner (Bosnien, Grekland, Serbien, etc) har mammor, frun, osv. som arbetar.
Hemmafrun känns lite förelegad i dagens Värld, men likaså är jämställdshetsextremism helt åt helvetet.
Dessutom misstänker jag att jag inte kan finna en fru som kan laga bättre mat än vad jag kan, kanske ifall jag tar en från Italien (har dock vänner därifrån som påstår att nya generationens italienskor inte kan laga längre så bra mat som den eviga italienska mamma mia...).