2019-02-19, 22:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ja, det är väl passande metafor för män som hämtar hem en favelatjej.

Men pratar du om en fattig kvinna, lösaktig kvinna, eller vad menas med sambatjej?
Citera
2019-02-19, 23:00
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, för en fattig tjej betyder säkert pengar väldigt mycket och kanske även för någon svensk tjej som söker en försörjare, men alla tjejer kan faktiskt bli kära. Tufft att bedöma kanske, men hur var det nu med kärleken? Viktigt eller inte? Hur mycket försäkran behöver man? När skall man våga? Jag vet inte, men det är knappast smart att vara feg in i döden. Är man en bra man eller inte? Är man bra, så kan tjejer också känslomässigt inse det med tiden.

Självklart kan alla tjejer bli kära, typ helt och hållet galet kära till och med.

Ha bara i åtanke att skådespelerskan i kvinnan existerar i mycket högre grad än skådespelaren i mannen, jag kan inte svara hur mycket försäkran man behöver då det är en ekvation som bara du själv kan göra i ditt huvud.

Jag vill bara att vi ska vara dumnaiva av oss, vi har extra mycket av sådana typer män i Sverige tyvärr.

Ifall du inte ens tar med kvinnans mörkare natur i ekvationen så kan du enklare falla i fällan.

Ifall du inte litar på din förmåga att se igenom kvinnor som spelar för att få saker så blir du däremot en MGTOW som klumpar ihop alla kvinnor som lika hemska.

Tänk på kvinnor och relation som män och ligg, de flesta män är desperata och ligger gärna med en kvinna som inte alls håller måttet, men han måste bara ta med någon.

Kvinnor tänker på ungefär samma sak om män när det är dags för familjelyckan, hon måste bara finna någon som passar in i hålet som saknas i hennes liv. Hon kan inte längre vara lika perfektionistisk lagd som när hon söker en älskare.
Citera
2019-02-19, 23:00
Medlem
Citat:
Tror som sagt att män är födda för att romantisera kärlek betydligt mer än kvinnor, att låta kärlek styra sådana viktiga beslut tycks mig vara ett misstag.

Kan du tänka dig hur viktigt det är för en kvinna från ett uland att verka vara kär i dig då du är hennes lottobiljett ut ur eländet?

Nu kan denna skådespel även försigå bland svenska kvinnor som söker vilken man som helst för att passa in att ta rollen som "familjemannen", men det är nog betydligt större chans att det händer med en ulandstjej.

Ulandstjejen kanske däremot håller fast vid dig sålänge som du försörjer familjen då hon inte vill ha så mycket mer av livet, och inte växt upp med galna drömmar om passion.
Jag föreslår för dig en runtresa i Asien. Jag tror dina åsikter skulle ändras. Det är liksom inte Somalia vi pratar om, Thailand har tex haft en kvinnlig premiärminister innan Sverige.

Skillnaden är att svenska kvinnor redan får mannens pengar, utan motprestation. Via stat och skattsedel. Att vara en provider mår en man bra av, om han får en sund uppskattning av kvinnan tillbaks. I Sverige är alla män redan providers av statens tvång, och får sig en redig spottloska i ansiktet var dag av kvinnorna. Vad är sjukt och friskt, you tell me ........
Citera
2019-02-19, 23:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men pratar du om en fattig kvinna, lösaktig kvinna, eller vad menas med sambatjej?

Hon är definitivt både lösaktig och fattig. Alla brasilianska män skrattar när dumma svennar och tyskar kommer och tar hem kvinnan som de alla vet legat med halva staden och nästan alltid jobbat som hora någon gång i hennes liv.

De söker ju sedan utlänningar som flugor kring skit, då de vet att vita medelklass brassar aldrig skulle vilja ha något seriöst med dem.
Citera
2019-02-19, 23:04
Medlem
Citat:
Hon är definitivt både lösaktig och fattig. Alla brasilianska män skrattar när dumma svennar och tyskar kommer och tar hem kvinnan som de alla vet legat med halva staden och nästan alltid jobbat som hora någon gång i hennes liv.

De söker ju sedan utlänningar som flugor kring skit, då de vet att vita medelklass brassar aldrig skulle vilja ha något seriöst med dem.
Brasilien har ju trots katolicismen, haft en väldigt sexuell kultur över lag. Samba och fjonkrumba för hela slanten.
Citera
2019-02-19, 23:06
Medlem
Citat:
Självklart kan alla tjejer bli kära, typ helt och hållet galet kära till och med.

Ha bara i åtanke att skådespelerskan i kvinnan existerar i mycket högre grad än skådespelaren i mannen, jag kan inte svara hur mycket försäkran man behöver då det är en ekvation som bara du själv kan göra i ditt huvud.

Jag vill bara att vi ska vara dumnaiva av oss, vi har extra mycket av sådana typer män i Sverige tyvärr.

Ifall du inte ens tar med kvinnans mörkare natur i ekvationen så kan du enklare falla i fällan.

Ifall du inte litar på din förmåga att se igenom kvinnor som spelar för att få saker så blir du däremot en MGTOW som klumpar ihop alla kvinnor som lika hemska.

Tänk på kvinnor och relation som män och ligg, de flesta män är desperata och ligger gärna med en kvinna som inte alls håller måttet, men han måste bara ta med någon.

Kvinnor tänker på ungefär samma sak om män när det är dags för familjelyckan, hon måste bara finna någon som passar in i hålet som saknas i hennes liv. Hon kan inte längre vara lika perfektionistisk lagd som när hon söker en älskare.
Kvinnor förälskar sig i narcissister och psykopater. Där kan de hitta sin känslokarusell.
Citera
2019-02-19, 23:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Var kommer du ifrån?

Trollträskskogen.
Citera
2019-02-19, 23:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Brasilien har ju trots katolicismen, haft en väldigt sexuell kultur över lag. Samba och fjonkrumba för hela slanten.

De är ungefär lika seriösa katoliker som thailändare är buddister.

Men Brasilien har större diversitet med sin stora europeiska invandring, men jag tror att även vita medelklassen i snitt är mycket mer promiskuösa än deras tyska, italienska och portugissiska ursprungsländer.

Gisele Bundchen kunde inte ha kommit från Tyskland, trots att hon är 100% tyskt genetiskt.
Citera
2019-02-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Trollträskskogen.
Sabba inte nu när Jenny blev till sig av kåthet. Han kommer från Manistan, där Jenny äntligen kan bli behandlad som en kvinna av en riktig man.
Citera
2019-02-19, 23:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor förälskar sig i narcissister och psykopater. Där kan de hitta sin känslokarusell.

Vi behöver inte komma med totala överdrifter även ifall psykopaten har många drag som är attraktiva.
Citera
2019-02-19, 23:12
Medlem
Citat:
Vi behöver inte komma med totala överdrifter även ifall psykopaten har många drag som är attraktiva.
Oj, vad jag har sett kvinnor springa efter personlighetsstörda män i mina dagar. På allvar. Psykopater och narcissister är tillräckligt manipulativa för att trycka på rätt känsloknappar.
Citera
2019-02-19, 23:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag slås av hur fantastiskt trevliga alla män förefaller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in