Citat:
Ursprungligen postat av
justifymylove
Svenska män klarar inte av starka feministiska kvinnor med självrespekt som inte tänker låta sig styras av mannen. Det är därför ni protesterar nu och söker er till utländska kvinnor som ni kan bossa. Ni är sorgliga män och ert ego behöver brytas ned. Svenska kvinnor klarar er bättre utan sig patetiska ’män’. Svenska folket skrattar åt er losermentalitet. Föga förvånade att majoriteten också är Sverigedemokrater.
Kvinnor är kanske enda saken i en mans liv som inte lockar genom iden att han ska "klara av" dem, som om det är någonslags lång och plågsam prövning som varje man måste gå igenom i livet.
Visst förväntar vi oss shit-testing och övriga utmaningar vid förföring, men det är pga det finns den där mjuka andra sidan, där man kan landa och bara vila huvudet mot, glömma alla bekymmer i riktiga Världen (givet att det dock aldrig riktigt blir så, med någon kvinna överhuvudtaget).
Givet att jag aldrig egentligen skulle vilja ha en hemmafru, men själva iden av feministisk kvinna som står där varje dag och ska dissekera min manlighet, min humor, mina åsikter, mina vanor...nej, det är liksom inte ett värdligt liv.
Sorry, "man up" är ett stort icke-argument när det kommer till kvinnor. Var någon feminist som sa att en man bör "klara av" två hängande pattar och lite extra fett här och av...men herregud, sex är inte som att springa långdistansmaraton, där, desto svårare det är att komma till mållinjen desto mer av en "man" bevisar man sig vara.