2019-03-07, 02:53
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Överallt där kvinnor rör sig finns gratis kondomer att hämta. Det finns även andra preventivmedel, piller, spiral, stav osv.
Adoption är också ett alternativ.
Har man inte råd med barn ska man använda sig av något av ovanstående tips. Abort är ett dåligt alternativ. Ändå är det mellan 40 och 50 000 såna som görs varje år.
Detta är ett av sätten kvinnor i Sverige frånhändar sig ansvar för vad de gör.
I sedvanlig stil börjar du prata om helt andra saker. Nu pratade jag om barnbidrag, i ett svar till mm. Att det skulle vara något lockande i att bli en ensamstående mamma att ”lura” staten på barnbidrag som knappt täcker blöjor för en månad.
Alla, även rika knösar får barnbidrag och den ensamstående mamman kan mycket väl ha råd med ett barn, men hon skaffar alltså knappast ungar för att kunna ”köpa skor”.

Att göra en abort är för övrigt att ta ansvar om inga andra alternativ finns.
Citera
2019-03-07, 03:52
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
I sedvanlig stil börjar du prata om helt andra saker. Nu pratade jag om barnbidrag, i ett svar till mm. Att det skulle vara något lockande i att bli en ensamstående mamma att ”lura” staten på barnbidrag som knappt täcker blöjor för en månad.
Alla, även rika knösar får barnbidrag och den ensamstående mamman kan mycket väl ha råd med ett barn, men hon skaffar alltså knappast ungar för att kunna ”köpa skor”.

Att göra en abort är för övrigt att ta ansvar om inga andra alternativ finns.
Jag gav dig just en massa alternativ.
Ta bort barnbidraget. Ta bor abort utom i de fall där det är medicinskt nödvändigt där man har att välja mellan att rädda ett liv eller inget.
Sänk skatten och låt dem som skaffar barn ta lite eget ansvar för sina livsval.
Jag är inte intresserad av att betala för snorungar till mammor som inte är vuxna själva eller som uppenbart inte klarar av att behålla en fungerande försörjande man under tiden det behövs.
Citera
2019-03-07, 09:42
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag gav dig just en massa alternativ.
Ta bort barnbidraget. Ta bor abort utom i de fall där det är medicinskt nödvändigt där man har att välja mellan att rädda ett liv eller inget.
Sänk skatten och låt dem som skaffar barn ta lite eget ansvar för sina livsval.
Jag är inte intresserad av att betala för snorungar till mammor som inte är vuxna själva eller som uppenbart inte klarar av att behålla en fungerande försörjande man under tiden det behövs.

Vi diskuterar liksom inte ens samma sak. Jag höll alltså inte med mm att kvinnor lurar till sig spermier för att snuva staten på barnbidrag för att ”köpa skor”

Jag tycker gott täta människor som ändå bara sparar barnbidraget till ungarnas 18 årsdag gott kan vara utan, inomstbepröva för all del.

Abortlagstiftningen fungerar utmärkt som den är, vad fan har du i andras livmödrar att göra

Och så symtomatiskt av dig att anse att män har exakt noll ansvar för var de sprutar.
Citera
2019-03-07, 11:48
Medlem
Citat:
Och så symtomatiskt av dig att anse att män har exakt noll ansvar för var de sprutar.
Männen har självklart precis lika stort ansvar och blir därför vid separationer skyldiga att betala underhåll, med tillägg ifall de har hög lön. Färskaste siffran jag hittar är 108.000 män som är bidragsskyldiga (och ca en tiondel så många kvinnor).
Citera
2019-03-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Om jag lever i en fantasivärld så skulle jag inte veta det, så hur ska jag kunna svara? Och du är bevisligen i min värld hur som helst. Nej, jag tror att det måste finnas fler svarsalternativ än så.

Tror du ett barnbidrag är tillräckligt för att betala alla omkostnader för ett barn? Isåfall får jag väl gå med på att det verkar vara en myt, ännu en gång då jag verkar ha för höga tankar om människor.
Det var väl mest din syn på att man får socialen på sig om man inte spenderar barnbidraget minst på sitt barn som får alla som har någon verklighetsförankrng i socialt arbete idag att förstå att du är helt sänkt. Det är liksom busy days för sosskärringarna idag.
Citera
2019-03-07, 21:56
Medlem
Citat:
Vi diskuterar liksom inte ens samma sak. Jag höll alltså inte med mm att kvinnor lurar till sig spermier för att snuva staten på barnbidrag för att ”köpa skor”

Jag tycker gott täta människor som ändå bara sparar barnbidraget till ungarnas 18 årsdag gott kan vara utan, inomstbepröva för all del.

Abortlagstiftningen fungerar utmärkt som den är, vad fan har du i andras livmödrar att göra

Vilket ansvar har kvinnorna som låter sig bli sprutade i då?
Citera
2019-03-07, 23:47
Medlem
Citat:

Kvinnan har makt och rättigheter. Män har ansvar. Vi vet, vi behöver inte genomlida 25000 inlägg till i den frågan, det har redan fastställts här. Allt ansvar i det sexuella samspelet mellan man och kvinna faller på mannen. Så då var det klart.
Citera
2019-03-08, 01:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnan har makt och rättigheter. Män har ansvar. Vi vet, vi behöver inte genomlida 25000 inlägg till i den frågan, det har redan fastställts här. Allt ansvar i det sexuella samspelet mellan man och kvinna faller på mannen. Så då var det klart.

Ja ok skönt att vi redde ut ansvarsfrågan en gång för alla.
Citera
2019-03-08, 01:49
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det var väl mest din syn på att man får socialen på sig om man inte spenderar barnbidraget minst på sitt barn som får alla som har någon verklighetsförankrng i socialt arbete idag att förstå att du är helt sänkt. Det är liksom busy days för sosskärringarna idag.

Okej, ja det är definitivt en mer rimlig sak att invända på.
Citera
2019-03-08, 10:49
Medlem
Ja, idag är det ju kvinnodagen och därmed ledig helgdag. Igår kom dottern hem från skolan med en tulpan och en present hon fått av bänkgrannen. Pojkarna i klassen hade fått i uppgift att ge flickorna varsin blomma och present, och sista lektionen ägnades åt att alla barn fick göra presenter till sina mammor. Och givetvis har fröken gratulerats med blombuketter.

Jag tittar in lite i svenska medier, och tidningssidorna verkar fyllas till bredden av det vanliga gnället. Som en vanlig folkhemstisdag, bara med lite ytterligare intensitet i propagandan.
Citera
2019-03-08, 15:35
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, idag är det ju kvinnodagen och därmed ledig helgdag. Igår kom dottern hem från skolan med en tulpan och en present hon fått av bänkgrannen. Pojkarna i klassen hade fått i uppgift att ge flickorna varsin blomma och present, och sista lektionen ägnades åt att alla barn fick göra presenter till sina mammor. Och givetvis har fröken gratulerats med blombuketter.

Jag tittar in lite i svenska medier, och tidningssidorna verkar fyllas till bredden av det vanliga gnället. Som en vanlig folkhemstisdag, bara med lite ytterligare intensitet i propagandan.
Behandla dem som kungligheter. Gratulera dem för att de föddes med snippa. Det var väldigt bra gjort av dem.
Nästa börjar vi med medalj också?
Glöm inte bort att demonstrera emot den internationella mansdagen när det är dags bara...
Citera
2019-03-08, 17:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker

Så, då kommer kontrasten här. På min skola har det inte nämnts ett ord om kvinnodagen på allmän nivå och ej heller har en enda kollega eller elev nämnt det.

Var bor du förresten?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-08 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in