Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Jag vet att denna diskussion är farlig, men känner att den måste komma fram.
Kan du tänka dig att en kvinna som är bland de låt säga 25% mest irrationella kvinnorna som saknar självkontroll, hon har blivit allt mer kåt på iden att tappa kontrollen (kanske amplifierad av porrtittande). Hon är i en fest och dricker och tar kokain för att än mer tappa kontrollen och "släppa loss". Hon tar taxi hem med en blatte som ska ha en hemmafest med löften om mer droger, hon har liksom allt mer låtit sig löpas med i en känsla hon går igång på, där fara blandas med erotisk rus.
Nu är hon plötsligt där ensam bland 3 av hans brursor. Plötsligt blir fantasin till en otäck verklighet. Det är en mardröm, inte alls känns det som det gjorde i fantasin hon haft. Det är hemskt och det gör så ont, och hon känner sig helt förstörd.
Det som händer ovan är inte hennes fel på så sätt att hon har moralisk ansvar, de som gruppvåldtog henne ska ställas till rätta med långa fängelsestraff. Men någonstans hade hon MAKT att inte låta det ske, ifall ni inte har den diskussionen kvinnor emellan kommer detta fortsätta att ske. Om och om igen.
De flesta våldtäkter sker ju faktiskt just på sådan sätt, i hytter i Viking Line, hemma hos någon som kvinnan går hem till i fyllotillstånd, etc.
Jag tror att de flesta svenska kvinnor har förstånd att aldrig begå sådana misstag, men den andel med minst förstånd måste ni ju nå ut till.
Hm..alltså jag tror att de är väldigt väldigt få kvinnor som begår såna här handlingar, iallafall sålänge de inte är 14-15 år. Men tror inte att det är ett utbrett problem..om vi tänker antalet fall vi hört talas om som skett på det sättet är det oerhört få.
Jag hade såklart gärna velat bidra till att förhindra att sånt alls förekommer, men jag tror dessvärre att en viss liten provent alltid kommer att råka ut för liknande händelser. Liksom en del av unga män kommer att råka ut för att köra ihjäl sig på vägarna för att de inte kan låta bli spänningen det ger att köra 200 km/h på fel plats.
Att tjejer går hem med ONS från krogen däremot, det händer nog rätt ofta. Och då är de ju säkert fulla. Men det har ju alltid varit så..tror inte heller att det är nån större risk att sånt händer under ONS. Det mesta som sker under sådana förhållanden sker antagligen på grund av missförstånd i situationer när båda är fulla.
Men, om man nu ska tänka förebyggande så är det nog mest effektivt att föräldrar sätter igång och berätta för sina döttrar att det inte bara är att springa runt och lalla och tro att hela världen är god. Att människor inte är särskilt goda sålänge de inte har något att vinna på det själv.
Jag tror dock att det är en viss kategori tjejer som råkar ut för sånt här och den avgörande faktorn skulle jag säga är hemmets förhållningssätt.
Vad tror du om saken?