2019-02-20, 23:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför i helvete frågar du aldrig en enda fråga? Du skriver här som om du är nån självutnämnd expert vilket du inte är.
Det är som om jag skulle skriva massor om män och hur de fungerar här. Det är skitlöjligt.
Fråga istället så kanske du får lära dig något. Att svara med "nej så är det inte" när någon säger vad denne tycker är ju så fruktansvärt låg nivå om man ska diskutera nånting.
Om du inte har något som helst intresse av att diskutera, alltså ställa frågor och ge svar, kan du lika väl sluta skriva till mig. Blir ju helt meningslösa samtal.
Tack på förhand.

Man ska inte lyssna på vad kvinnor säger, man ska iaktta vad de gör.
Citera
2019-02-20, 23:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Nej, det är ingen lösning. Som sagt, mina inlägg här löser ej saker IRL och det gör inte dina heller. Imorgon när vi vaknar kommer det fortsatt vara IRL-åsikter som styr IRL-samhället. Inte online-åsikter som styr IRL-samhället.

Jaha?

Det finns inget jag inte kan prata om med människor IRL.

Sedan bör du öva på språket om du ska skriva böcker. Du använder ofta fel prepositioner. Det heter inte ”i ditt köksbord”.

Jag skriver lite free writing metoden utan att redigera, så grammatiken får ta lite stryk.

Jag tycker att du blir som en tråkig repetitiv röst som repeterar samma meddelande: "inget kan göras, inget kan göras, inget kan göras". Inte undra på att du ändrar användarnamn då och då för att skapa lite variation.

Ifall inget kan göras, försök att ha lite mer roligt härinne än att repetera samma gamla trams.

Att inget kan göras är som sagt min premis, sedan så gör man vad man kan.
Citera
2019-02-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag skriver lite free writing metoden utan att redigera, så grammatiken får ta lite stryk.

Jag tycker att du blir som en tråkig repetitiv röst som repeterar samma meddelande: "inget kan göras, inget kan göras, inget kan göras". Inte undra på att du ändrar användarnamn då och då för att skapa lite variation.

Ifall inget kan göras, försök att ha lite mer roligt härinne än att repetera samma gamla trams.

Att inget kan göras är som sagt min premis, sedan så gör man vad man kan.

Jag skriver inte att inget kan göras. Möjligheterna för vad som kan göras är oändliga. Men vill man ha resultat IRL måste man agera IRL. Anti-pk dominerar redan pk 100 mot 1 i svenskspråkiga online-världen.
Citera
2019-02-20, 23:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag skriver inte att inget kan göras. Möjligheterna för vad som kan göras är oändliga. Men vill man ha resultat IRL måste man agera IRL. Anti-pk dominerar redan pk 100 mot 1 i svenskspråkiga online-världen.

Det är ditt mantra, den var intressant första gången men jag tror jag blev lite besviken när jag hörde att du inte diskuterar politik med någon, inte ens med din flickvän förutom när det är dags att flytta till landet med lägst skatt.

Lite ska man ändå leva som man lär.
Citera
2019-02-21, 01:23
Medlem
Citat:
Det är ditt mantra, den var intressant första gången men jag tror jag blev lite besviken när jag hörde att du inte diskuterar politik med någon, inte ens med din flickvän förutom när det är dags att flytta till landet med lägst skatt.

Lite ska man ändå leva som man lär.

Du tycker det är tråkigt när jag upprepar mig, men ändå tar du upp vad jag redan svarat på.

Jag brukar inte diskutera så mycket politik eftersom det inte är relevant. Men om du tycker det viktiga är vilken lapp man lägger i lådan vart fjärde år så får du väl tro det. Själv ignorerar jag det politiska spelet och röstar inte ens. Däremot är jag intresserad av kultur. Det är vad som spelar roll då allt annat är nedströms från kulturen.

Det där med skatt var ett exempel. Är övertygad om att du är mer brydd än jag över att betala så lite skatt som möjligt.

Jag lever som jag lär.
Citera
2019-02-21, 01:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Då har vi alltså ingenting mer att diskutera.
Citera
2019-02-21, 01:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du tycker det är tråkigt när jag upprepar mig, men ändå tar du upp vad jag redan svarat på.

Jag brukar inte diskutera så mycket politik eftersom det inte är relevant. Men om du tycker det viktiga är vilken lapp man lägger i lådan vart fjärde år så får du väl tro det. Själv ignorerar jag det politiska spelet och röstar inte ens. Däremot är jag intresserad av kultur. Det är vad som spelar roll då allt annat är nedströms från kulturen.

Det där med skatt var ett exempel. Är övertygad om att du är mer brydd än jag över att betala så lite skatt som möjligt.

Jag lever som jag lär.

Låter jag intresserad av åttaklövernspolitik? Jag kollade bara upp rösträkningen 2 dagar efteråt i denna val

Jag talar om att våga uttrycka ideer i riktiga livet (helst utanför jävla köksbordet, det kan nog redan dagens svenskar, svenska män saknar bara förföringsteknik för att övertyga exempelvis frugan och dottern), självfallet så finns inget träigt parti i riksdagen som representerar en.

Det blir väldigt repetitivt att ha en röst som hela tiden kommer in och säger att allt man skriver härinne inte har någon effekt, utan att han har någon vildaste aning om hur han själv ska förändra kulturen som han vill förändra.

Du har en välfungerande hjärna mannen, första gången jag hörde din invändning höll jag till stora delar med (utan att veta något bättre alternativ, då ingen enskild människa kan gå ut och ändra på kulturen med sin trut). Men nu när du har framfört din ide om att "det är ingen ide att babbla härinne" 20-30 gånger så undrar jag vad som är din agenda?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-21 kl. 01:35.
Citera
2019-02-21, 04:50
Medlem
Citat:
Läs på om dubbelironi.

Patetiskt försök till comeback
Citera
2019-02-21, 06:47
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då har vi alltså ingenting mer att diskutera.
Och med ”vad kvinnor gör” avses ”vad jag säger att kvinnor gör eftersom jag har läst på internet att kvinnor gör”.
Citera
2019-02-21, 08:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och med ”vad kvinnor gör” avses ”vad jag säger att kvinnor gör eftersom jag har läst på internet att kvinnor gör”.

Jag vet. Tröttsamt.
Vad som gör mig mest förundrad/irriterad är hur man helt samvetslöst sprider lögner.
Det andra är hur man kan vara så pass dum(eller illvillig?) att man tror att det man själv upplevt eller tycker är någonting som gäller för alla överallt per automatik.
Citera
2019-02-21, 09:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag vet att denna diskussion är farlig, men känner att den måste komma fram.

Kan du tänka dig att en kvinna som är bland de låt säga 25% mest irrationella kvinnorna som saknar självkontroll, hon har blivit allt mer kåt på iden att tappa kontrollen (kanske amplifierad av porrtittande). Hon är i en fest och dricker och tar kokain för att än mer tappa kontrollen och "släppa loss". Hon tar taxi hem med en blatte som ska ha en hemmafest med löften om mer droger, hon har liksom allt mer låtit sig löpas med i en känsla hon går igång på, där fara blandas med erotisk rus.
Nu är hon plötsligt där ensam bland 3 av hans brursor. Plötsligt blir fantasin till en otäck verklighet. Det är en mardröm, inte alls känns det som det gjorde i fantasin hon haft. Det är hemskt och det gör så ont, och hon känner sig helt förstörd.
Det som händer ovan är inte hennes fel på så sätt att hon har moralisk ansvar, de som gruppvåldtog henne ska ställas till rätta med långa fängelsestraff. Men någonstans hade hon MAKT att inte låta det ske, ifall ni inte har den diskussionen kvinnor emellan kommer detta fortsätta att ske. Om och om igen.
De flesta våldtäkter sker ju faktiskt just på sådan sätt, i hytter i Viking Line, hemma hos någon som kvinnan går hem till i fyllotillstånd, etc.
Jag tror att de flesta svenska kvinnor har förstånd att aldrig begå sådana misstag, men den andel med minst förstånd måste ni ju nå ut till.

Hm..alltså jag tror att de är väldigt väldigt få kvinnor som begår såna här handlingar, iallafall sålänge de inte är 14-15 år. Men tror inte att det är ett utbrett problem..om vi tänker antalet fall vi hört talas om som skett på det sättet är det oerhört få.
Jag hade såklart gärna velat bidra till att förhindra att sånt alls förekommer, men jag tror dessvärre att en viss liten provent alltid kommer att råka ut för liknande händelser. Liksom en del av unga män kommer att råka ut för att köra ihjäl sig på vägarna för att de inte kan låta bli spänningen det ger att köra 200 km/h på fel plats.

Att tjejer går hem med ONS från krogen däremot, det händer nog rätt ofta. Och då är de ju säkert fulla. Men det har ju alltid varit så..tror inte heller att det är nån större risk att sånt händer under ONS. Det mesta som sker under sådana förhållanden sker antagligen på grund av missförstånd i situationer när båda är fulla.

Men, om man nu ska tänka förebyggande så är det nog mest effektivt att föräldrar sätter igång och berätta för sina döttrar att det inte bara är att springa runt och lalla och tro att hela världen är god. Att människor inte är särskilt goda sålänge de inte har något att vinna på det själv.
Jag tror dock att det är en viss kategori tjejer som råkar ut för sånt här och den avgörande faktorn skulle jag säga är hemmets förhållningssätt.
Vad tror du om saken?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-21 kl. 09:58.
Citera
2019-02-21, 10:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Skulle nog har skrivit det feministiska etablissemanget och förtydliga att jag menar sådant som riktas mot barn/pojkar. Män behöver inte bry sig även om vissa tvångs/straff-metoder (som kvoteringar) även påverkar oss/dem...
.

Du skrev sedan "ideologisk fostran".
Vad är det du syftar på rent konkret här? Gärna också någon jämförelse med hur det var innan feminismen fått fäste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in