Citat:
Ursprungligen postat av
negergubbe
Hur kommer det sig att du kan skriva och formulera dig när du uppenbarligen inte kan läsa?
Jag har så länge jag kallat mig Negergubbe ALLTID påstått att jag är Agnostiker.
Att en av de mäktigaste böcker som författats i världshistorien har rätt i mångt och mycket
MEN också har fel om mångt och mycket är för de flesta självklart. MAKT brukar innebära just det
Men självklart inte för någon så dum som Smeso.
Du skulle aldrig uppfatta innehållet i en text, så om det bet dig i ansiktet.
Du uppfattar bara dina egna förutfattade meningar.
EDIT: OM Du verkligen tyckte att det var intressant att ha fel ibland, då skulle du råda bot på din sjukdom
Nu blir det riktigt roligt.
Du påstår att det finns ett universellt medvetande och du har liknat det vid gud.
När jag påpekar att du alltså påstår du att du tror på gud utan att strikt följa bibeln så säger du att du påstått motsatsen.
Hur då motsatsen?
Att motsatsen är att du inte tror på gud eller motsatsen att du faktiskt följer bibeln bokstavligt?
Båda dessa motsatser strider mot det du själv skrivit, eller tror du inte längre på ett universellt medvetande? Kul i så fall så som du verkligen ansträngde dig för att försöka få det att verka trovärt.
Eller så följer du bibeln bokstavligt, vilket då inte heller stämmer med dina egna påståenden.
Så hur ska du ha det?
Vilket av dina påståenden är felaktigt?
Tror du på ett universellt medvetande men inte strikt på bibeln?
eller
Tror du på ett universellt medvetande och att det strikt är i överensstämmelse med bibeln och att allt annat i bibeln också stämmer?
eller
Tror du inte på gud eller ett universellt medvetande och heller inte på bibeln?
Och att påstå att du är en agnostiker är rena skämtet. Du resonerar INTE som en agnostiker eftersom du hela tiden påstår dig vara helt övertygad om att du har rätt. Det är INTE att vara agnostiker, det är att vara gnostiker.
Om du vill bli uppfattad som agnostiker så får du börja bete dig som en sådan och skriva agnostiskt i stället för gnostiskt.