Citat:
Ovan argumentation säger ganska mycket om din saklighet, kunskap och verklighetsförankring.
Bara för att verkligheten är en illusion och sanningen är subjektiv, så betyder inte det att vad som helst är sant.
Det vet säkert du också,
du gör dig bara dummare än du är för att med vilje driva dumma argument för en dum sak du vet inte stämmer
Är man dum då? Låter som definitionen av dum om du frågar mig.
Det här kanske är fel ämne för dig?
Bara för att verkligheten är en illusion och sanningen är subjektiv, så betyder inte det att vad som helst är sant.
Det vet säkert du också,
du gör dig bara dummare än du är för att med vilje driva dumma argument för en dum sak du vet inte stämmer
Är man dum då? Låter som definitionen av dum om du frågar mig.
Det här kanske är fel ämne för dig?
Man kan ju göra så som du själv påpekade tidigare och vända på frågan. Hur vet du att det skulle vara omöjligt?
Om (vissa) troende påstår att Lucifer arbetar på att förvilla och vilseleda troende, då måste de ju alltså mena att Lucifer skulle ha kraft och möjlighet att göra just det, så hur skulle de kunna fastställa huruvida det var Gud eller Lucifer som botade?
Jag menar, om de anser att koranen var Lucifers diaboliska handling för att vilseleda, varför skulle han inte kunna försöka igen genom att få någon att kunna bota andra?
När det gäller de andra exemplen, hur vet du att de skulle vara omöjliga?
Induktion fungerar bevisligen på det viset när det gäller magnetfält och elektricitet, så varför skulle inte andlig kraft fungera likadant? Känner inte du dig mer upplivad när du umgås med personer som är andligt starka?
När det gäller utomjordingar så är sannolikheten stor att de finns. Mindre sannolikt att de kan ta sig hit till jorden, men det vet vi ännu inget om.
Så hur var det nu?
Vilket tror du är bäst? Att blint låsa sig fast på något som det skrivits om i flera tusen år gamla böcker eller att vara öppen för olika alternativ, kanske även något alternativ som ännu inte nämnts?
Det kan ju också vara så att det finns en gud, men innan det finns belägg för det så är de andra alternativen också trovärdiga, såvida du inte på något sätt kan visa att det är rimligt att de kan avfärdas.