Citat:
Ursprungligen postat av
trez77
Vad är det för fel på dig eg? Är du verkligen polis? Isåfall borde de vara mer psykologiska tester,ditt bemötande är hel kasst.
Visst,du försvarar polisernas agerande,men varför dumförklara Eric och göra dig dum över andras kommentarer här?
Eller är det kanske så att du,och ditt bemötande,förklarar polisen idag?
Vill du vara ansiktet utåt och stå för dina åsikter offentligt? Eller är du bara en liten tuffing bakom skärmen?
Nej, men jobbat som det 7 år, och kanske tillbaka som förundersökningsledare till sommaren

. Jag står för mina åsikter IRL, men det är klart att jag gör skillnad på flashback och verkligheten.
Eric var förståndshandikappad och det var förmodligen orsaken till att han pekade med vapen mot polis, han förstod inte det olämpliga i att göra så helt enkelt.
Ja det är jäkligt korkat och verklighetsfrånvänt att förvänta sig att poliser skall göra diagnostiska bedömningar, och tydligen låta bli att försvara sig vid vapenhot, om gärningsmannen befinns ha vissa diagnoser. Varför skulle jag ha några som helst problem att stå för det IRL menar du?
Tuff är och har jag alltid varit, därför jag är en sådan hit hos damerna( även fast jag hållit mig till en och samma nu under många års tid)
Citat:
Just det.
Ponera att en hundägare måste rasta sin valp mitt i natten och möts av ett kulregn från polisen.
Nej,fruktansvärt dåligt av polis allt detta.
Tyvärr blir nog ingen dömd. Åklagare,polis,domstol håller varann om ryggen.
Tragiskt.
Så innan polisen försvarar sig emot vapenhot så måste dom först granska omgivningen och göra en riskanalys gällande faran för rikoschetter

, det lät ju nästan lika intelligent som den intellektuella elitens påpekande om att personer med vissa diagnoser äger rätt att gå omkring med vapen och rikta mot poliser
Ett fall som prövats i just avseende nödvärnsskjutning och risk för tredje person är ju rånet av guldbutiken och skjutningen in i gymfönstret.
Den polisen dömdes till framkallande av fara för annan i tingsrätten, men friades av hovrätten. Således går nödvärn på ett generellt plan före i en sådan situation.
Vi får återigen konstatera att det inte är särskilt smart att knalla runt med vapen på stan, och rikta sådant mot poliser..