Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Så man kan inte kritisera föräldrarna för att de mår redan dåligt. Däremot kan man kritisera poliserna som tydligen enligt dig INTE mår dåligt?
Självklart kan man kritisera föräldrar som inte ser till att deras "3åring" hålls inomhus nattetid utan springer runt med en leksakspistol som kan förväxlas att vara äkta vara. Vilken ordentlig föräder agerar så? Dessutom var det "känt" ATT han "brukade" rymmas.. Ursäkta mig? En 3åring som "brukar" rymmas på nattetid utan att föräldrarna vet var han befann sig! :-0 Är föräldrarna helt blåsta? Svarar själv: jo, så tycks vara fallet.
Sen lägger man all skuld på poliserna som har blivit ditkallade av rädda samhällsmedborgare som tror att en aggressiv pistolman springer runt och härjar. Lågt.
Vem köpte vapnet till den här 3åringen? Vem såg till att han fick leka med den - även på nattetid och utan övervakning? Vad ska en 3åring med ett vapen till?
Du misstolkar. Vad jag menar är att de löser inget med att kritisera sörjande föräldrar med livslång skuld för sitt barns död.
Polisen kan kritiseras för de är tjänstemän som vi ska kunna lita på,känna oss trygga med.
Så blev det inte här.
Då du försvarar polisens agerande här undrar jag vad din åsikt skulle vara om någon till blev ihjälskjuten denna tidiga morgon?
Någon som är på väg till jobbet,någon som rastar sin hund,tidningbudet?
Som sagt,kulorna träffande allt möjligt..
Det handlar inte "bara" om ett tragiskt onödigt ihjälskjutande,det handlar också om polisens övriga agerande här.
Vill vi ha dessa i vår poliskår?