2019-02-16, 16:26
Citat:
Ursprungligen postat av BenadKyckling
Kikade några sidor bak. Men var får ni tag i det? Ebay? iHerb? Fastnar inte i tullen osv?

Har för mig att jag köpte via ebay förra gången jag köpte men det var flera år sen. Använder det inte speciellt ofta men när jag verkligen inte kan sova tycker jag att det hjälper utan några jobbiga bieffekter.
eBay köpte jag ifrån. Se till att säljaren är inom EU, även om de kostar lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Innan jag fick det på recept av läkare i Sverige så körde jag både ebay och iHerb. Se till att köpa inom EU. Mina beställningar fastnade aldrig i tullen.
Jag beställde 500 st 3 mg, från USA för endast 65 kr. Men det tog dom i tullen... Det är dock inte straffbart. Sen beställde jag från Polen, 120 st 3 mg, men för 155 kr (inkl. frakt). De kom fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrummy
Är det billigare att köpa från utomlands? Just nu kostar en burk på 100 st tabletter 5mg runt 750:-..
Häromdagen flummade jag bort till apoteket o skulle köpa en annan sorts sömntabletter som jag har utskrivet. Då sa jag till expediten att jag köpt Melatonin från Polen för endast 155 kr, o att jag nästan aldrig behöver den Imovane eller Stilnoct längre. Jag sa att jag hade läst i FASS att Melatonin i Sverige kostade 800 kr men hon sa att det var billigare. Det går ju visserligen på högkostnadsskyddet (inte Circadin), men är betydligt billigare utomlands. Men sen ska man ju vara säker på att det innehåller rätt substans.

Jag har fått tips om att de ska finnas som kosttillskott i Danmark? Någon som kan bekräfta, försöker söka på danska... Jag har bara 4 mil till Helsingör.

EDIT: Det om Danmark verkar inte stämma;
https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/a...in-paa-nettet/
Senast redigerad av Mulla Krekar 2019-02-16 kl. 16:28.
Citera
2019-02-18, 14:35
Medlem
På Åland är det receptfritt. Om jag inte missminner mig så tror jag att det var någonstans runt 11-14€ för 90st 3mg, beroende på tillverkare.
Citera
2019-02-18, 16:43
Medlem
irrblosss avatar
Har skrivit det förr, men har handlat ett antal tillfällen från https://vitasunn.com och aldrig haft några problem med vare sig leverans eller kvalitet. Priserna är också helt ok. Skickas från Frankrike.
Citera
2019-02-18, 17:58
Medlem
Jofs avatar
Nån som har erfarenhet av droppar?
Citera
2019-02-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voiderz
På Åland är det receptfritt. Om jag inte missminner mig så tror jag att det var någonstans runt 11-14€ för 90st 3mg, beroende på tillverkare.

Edit: 1.9mg var det visst
Citera
2019-03-10, 21:17
Medlem
silbersteins avatar
https://www.lifeextensioneurope.com/...t/?q=melatonin Har bra och relativt billigt melatonin, även depåtablett "MicroActive" som verkar bra (beställde precis 4 burkar av denna). Har tidigare kört med deras vanliga som funkat mycket bra.
Senast redigerad av silberstein 2019-03-10 kl. 21:20.
Citera
2019-03-30, 01:49
Medlem
Kellywomans avatar
Jag har alltid köpt på ebay av märket Schiff Melatonin Ultra 3mg 300 tabletter. De fungerar utmärkt. Nu när jag behöver köpa nya så upptäcker jag att det märket är 7ggr så dyrt???
Då jag undrar vilka märken ni provat som fungerar? Jag får ju upp Puritans pride och jag får upp något som heter natrol. Kan någon rekommendera vad ni tycker är bra märke att beställa? Tacksam för snabbt svar
Senast redigerad av Kellywoman 2019-03-30 kl. 01:50. Anledning: glömt tilllägg
Citera
2019-03-30, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag har alltid köpt på ebay av märket Schiff Melatonin Ultra 3mg 300 tabletter. De fungerar utmärkt. Nu när jag behöver köpa nya så upptäcker jag att det märket är 7ggr så dyrt???
Då jag undrar vilka märken ni provat som fungerar? Jag får ju upp Puritans pride och jag får upp något som heter natrol. Kan någon rekommendera vad ni tycker är bra märke att beställa? Tacksam för snabbt svar
Puritan pride har jag kört. Nu är det Natrol men jag slarvar och dricker mängder med kaffe så jag kan inte lämna omdöme nu. Det har fungerat helt ok men jag har 10mg och behöver fler än en. Jag har dock särskilt svåra sömnstörningar och har haft det sedan jag var barn.

Det du köper kan inte kosta många kronor, vad är 7 ggr dyrare för summa?
Citera
2019-03-30, 02:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Puritan pride har jag kört. Nu är det Natrol men jag slarvar och dricker mängder med kaffe så jag kan inte lämna omdöme nu. Det har fungerat helt ok men jag har 10mg och behöver fler än en. Jag har dock särskilt svåra sömnstörningar och har haft det sedan jag var barn.

Det du köper kan inte kosta många kronor, vad är 7 ggr dyrare för summa?

jo den jag alltid förut beställt kostar ju 100 dollar
https://www.ebay.com/itm/Schiff-Mela...frcectupt=true

Det låter väldigt mycket som du tar. Jag tycker 3 mg funkar.
Ska kanske testa Puritan pride som du skev
Citera
2019-03-30, 20:06
Medlem
Citat:
jo den jag alltid förut beställt kostar ju 100 dollar
https://www.ebay.com/itm/Schiff-Mela...frcectupt=true

Det låter väldigt mycket som du tar. Jag tycker 3 mg funkar.
Ska kanske testa Puritan pride som du skev
Skojar du?! 😱 För de pengarna hade du kunnat gått till en läkare i Sverige istället för.

Jag såg nu hur många de innehöll men ändå. Det är högkostnadsskyddet ungefär. Det tillkommer ju till och postavgift förutom frakt och tull.

Nästan 300 gick det på för ett år för mig tidigare (kanske bara äter 180 om året) och nu är jag nog upp i en femhundring för några månader. Skulle jag köpa allt på en gång skulle jag göra det i Sverige. Omkring 700 (under 800 iaf)för en burk 5 mg, vid tre har man ändå gratis mediciner för resten av året. Jag äter dock inte andra piller och tycker inte att det lönar sig då.
Citera
2019-03-31, 00:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Skojar du?! 😱 För de pengarna hade du kunnat gått till en läkare i Sverige istället för.

Jag såg nu hur många de innehöll men ändå. Det är högkostnadsskyddet ungefär. Det tillkommer ju till och postavgift förutom frakt och tull.

Nästan 300 gick det på för ett år för mig tidigare (kanske bara äter 180 om året) och nu är jag nog upp i en femhundring för några månader. Skulle jag köpa allt på en gång skulle jag göra det i Sverige. Omkring 700 (under 800 iaf)för en burk 5 mg, vid tre har man ändå gratis mediciner för resten av året. Jag äter dock inte andra piller och tycker inte att det lönar sig då.

Tja fast jag menade alltså att numera kostar de 100 dollar. När jag köpte dem kanske jag betalade knappt 200kr inkl porto.
Men att jag började köpa på nätet/ebay var svenska sjukvården som tipsade. Detta för att circadin inte ingick i högkostnadsskyddet vilket blev väldigt dyrt
Senast redigerad av Kellywoman 2019-03-31 kl. 00:42. Anledning: felstavat
Citera
2019-03-31, 01:09
Medlem
Citat:
Tja fast jag menade alltså att numera kostar de 100 dollar. När jag köpte dem kanske jag betalade knappt 200kr inkl porto.
Men att jag började köpa på nätet/ebay var svenska sjukvården som tipsade. Detta för att circadin inte ingick i högkostnadsskyddet vilket blev väldigt dyrt
Nu finns melatonin och det ska ingå tror jag.

Jag säger inte till vården att jag handlar utifrån iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in