Citat:
Ursprungligen postat av
BenadKyckling
Kikade några sidor bak. Men var får ni tag i det? Ebay? iHerb? Fastnar inte i tullen osv?
Har för mig att jag köpte via ebay förra gången jag köpte men det var flera år sen. Använder det inte speciellt ofta men när jag verkligen inte kan sova tycker jag att det hjälper utan några jobbiga bieffekter.
eBay köpte jag ifrån. Se till att säljaren är inom EU, även om de kostar lite mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kamratuppfostran
Innan jag fick det på recept av läkare i Sverige så körde jag både ebay och iHerb. Se till att köpa inom EU. Mina beställningar fastnade aldrig i tullen.
Jag beställde 500 st 3 mg, från USA för endast 65 kr. Men det tog dom i tullen... Det är dock inte straffbart. Sen beställde jag från Polen, 120 st 3 mg, men för 155 kr (inkl. frakt). De kom fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
Scrummy
Är det billigare att köpa från utomlands? Just nu kostar en burk på 100 st tabletter 5mg runt 750:-..
Häromdagen flummade jag bort till apoteket o skulle köpa en annan sorts sömntabletter som jag har utskrivet. Då sa jag till expediten att jag köpt Melatonin från Polen för endast 155 kr, o att jag nästan aldrig behöver den Imovane eller Stilnoct längre. Jag sa att jag hade läst i FASS att Melatonin i Sverige kostade 800 kr men hon sa att det var billigare. Det går ju visserligen på högkostnadsskyddet (inte Circadin), men är betydligt billigare utomlands. Men sen ska man ju vara säker på att det innehåller rätt substans.
Jag har fått tips om att de ska finnas som kosttillskott i Danmark? Någon som kan bekräfta, försöker söka på danska... Jag har bara 4 mil till Helsingör.
EDIT: Det om Danmark verkar inte stämma;
https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/a...in-paa-nettet/