Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-31, 14:07
Bannlyst
Har läst att det ska vara riktigt bra, och inte farligt eller beroendeframkallande som dom flesta sömnpiller verkar vara...
Nån som vet vart man kan köpa det? Verkar ha funnits på hälsokost tidigare i sverige, men tagits bort..
Sen vet jag inte om det är enkelt att få recept eller så..
sjukt trött
Citera
2007-03-31, 14:13
Medlem
Det finns att köpa recptfritt i USA. I Sverige kan läkare skriva ut det.
Sömnmedlet skiljer sig markant från de flesta sömnmedlena på marknaden idag.
Det består faktiskt av samma sak som hudfärgpigmenten från svarta människor.
Man kan dock inte ta ett par stycken och sätta sig vid TV´n och invänta tröttheten, när den väl kommer så är det försent.
Man ska ta de när man ligger i sängen och vill sova. Tröttheten från pillerna kommer som ett tåg. Somnar man inte när tåget kommer så är det försent, då kommer inte pillrerna hjälpa en att somna.
Effekten av de är alltså trötthet som kommer som en stöt, man blir inte tröttare och tröttare och somnar utslagen vid TV´n och vaknar upp med huvudvärk och förvirring.

Det är vad jag har hört. Jag ska förresten få det på recept snart.
Citera
2007-03-31, 15:35
Medlem
Nasonexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Det består faktiskt av samma sak som hudfärgpigmenten från svarta människor.

du tänker på melanin där som för övrigt är samma pigment som vita har.
Citera
2007-03-31, 16:51
Medlem
abcabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aph3x3d
Har läst att det ska vara riktigt bra, och inte farligt eller beroendeframkallande som dom flesta sömnpiller verkar vara...
Nån som vet vart man kan köpa det? Verkar ha funnits på hälsokost tidigare i sverige, men tagits bort..
sjukt trött
Tyvärr, saker som verkar vara för bra för att vara sanna, är oftast inte sanna. Kolla artikeln som refererar till British Medical Journal http://www.sleepmedicinenews.com/?p=86. Om en läkemedel inte har någon effekt är det inte någon större nytta att inte vara "farligt eller beroendeframkallande".
Citera
2007-04-01, 13:38
Bannlyst
Citat:
sjukt trött

Jag har testat och det fungarade inte på mig överhuvudtaget.

mvh
Citera
2007-04-01, 21:20
Medlem
Citat:
sjukt trött
Funka ett par veckor för mig.
Här kan du köpa.
http://www.demonlab.com/advanced_search_result.php?keywords=melatonin&osCs id=957795ed577e704e3a485a61f3ef1f82&x=0&y=0
Citera
2007-04-01, 21:31
Bannlyst
tack

Ska köpa omgående=)
Citera
2007-04-02, 14:09
Medlem
Har fått melatonin utskrivet av läkare här i Sverige och för mig fungerade det inte över huvudtaget. Iofs funkar varken stilnoct, propavan eller imovane heller vidare bra. Är endast bensodiazepiner som hjälper mig - tyvärr måste jag säga.
Citera
2007-04-09, 07:59
Bannlyst
äh det här var helt värdelöst! http://www.demonlab.com/advanced_sea...ef1f82&x=0&y=0

Funderar på kvaliten på den där produkten med...Bara ett fattigt paket som dom typ skapat i photoshop eller nått. Sen är det 3 kartor med tabletter utan text på. Dom kan ju stoppa in vadsomhelst där igentligen.
Skulle vara bättre med riktiga tabletter, typ sånna dom säljer på hälsokost i usa.
nån?
Citera
2007-04-09, 10:24
Bannlyst
FAN. Så jävla irriterande. Jag har nått skumt problem eller vad det är ibland! När jag försöker sova kommer jag till nått stadie eller vad man ska kalla det där jag måste rycka till av frustration eller vad det nu är. Innan man somnar, sen måste man bara rycka till! Svårt att förklara. Eller så måste jag skaka frenetiskt på handen eller ena foten/fötterna ibland.
Låter skumt, men jag vet fan inte vad det är. Kanske stress eller frustration som måste komma ut, och att jag då skakar så fort jag kan på foten eller så...

men det är olika, ibland sakta. äh det lär inte finnas nån annan med sånt här symptom...önska man kunde förklara en känsla ibland. Att nån annan skulle vara tvungen att uppleva det för att förstå..
Citera
2007-04-10, 13:12
Bannlyst
tror jag har restless legs syndrome eller nått. sökte lite på google efter..
crawling in my foot sleep twitch
Sen måste man rycka till i frustration typ FUCK! hehe nån som känner igen det jag skrivit..
Det kommer ibland bara, vet inte avd det beror på. Men som just nu t.ex, måste jag typ röra foten, skaka den eller nått för att försöka få bort känslan.
Citera
2007-04-10, 16:14
Medlem
shadow1s avatar
http://www.biovea.net/product_detail.asp?PID=1135&CID=7&POS=6&PageNo=&To tal=17
Jag har kört på dom här ett bra tag, funkar bra för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in