2019-01-23, 15:21
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
är det en myt att kroppens naturliga melatoninproduktion hämmas av att använda melatonin?

Den här frågan ställs titt som tätt i den här tråden. Ja, det är felaktigt.
Citera
2019-01-23, 20:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
är det en myt att kroppens naturliga melatoninproduktion hämmas av att använda melatonin?
Jag har använt melatonin av och till under flera års tid, ännu aldrig märkt av att kroppens naturliga produktion skulle upphöra.
Citera
2019-01-23, 22:12
Medlem
storpungens avatar
Är 10 mg Melatonin per kväll skadligt?
Citera
2019-01-23, 23:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Är 10 mg Melatonin per kväll skadligt?
Överdosering kan leda till olika problem ja pga bristande forskning finns det dåligt med data, bla sänkt kortisol och diabetes nämns utöver sedvanliga biverkningar som bla insomnia och försämrad sömnkvalité.
Citera
2019-01-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Överdosering kan leda till olika problem ja pga bristande forskning finns det dåligt med data, bla sänkt kortisol och diabetes nämns utöver sedvanliga biverkningar som bla insomnia och försämrad sömnkvalité.
10 mg räknas inte som hög dos.
Citera
2019-01-23, 23:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
10 mg räknas inte som hög dos.
ska jag tolka det som att du väljer att dels förneka människors personliga erfarenheter, dels förneka att det är avsevärt mycket högre än kroppens naturliga produktion och dels förneka den data som finns?
Citera
2019-01-24, 15:48
Medlem
storpungens avatar
Citat:
ska jag tolka det som att du väljer att dels förneka människors personliga erfarenheter, dels förneka att det är avsevärt mycket högre än kroppens naturliga produktion och dels förneka den data som finns?
Vilka personliga erfarenheter och vad för data?
Citera
2019-01-24, 16:28
Medlem
Citat:
Höga doser behövs när det används som preventivmedel och då är det knappast 10 mg. Jag läser dessutom en bok om ämnet just nu faktiskt och har ätit det under några år. Du kan tolka det hur du vill men varken mina egna erfarenheter eller kunskaper är mindre värda än andras.
Citera
2019-02-16, 10:23
Medlem
Kikade några sidor bak. Men var får ni tag i det? Ebay? iHerb? Fastnar inte i tullen osv?

Har för mig att jag köpte via ebay förra gången jag köpte men det var flera år sen. Använder det inte speciellt ofta men när jag verkligen inte kan sova tycker jag att det hjälper utan några jobbiga bieffekter.
Citera
2019-02-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenadKyckling
Kikade några sidor bak. Men var får ni tag i det? Ebay? iHerb? Fastnar inte i tullen osv?

Har för mig att jag köpte via ebay förra gången jag köpte men det var flera år sen. Använder det inte speciellt ofta men när jag verkligen inte kan sova tycker jag att det hjälper utan några jobbiga bieffekter.
Innan jag fick det på recept av läkare i Sverige så körde jag både ebay och iHerb. Se till att köpa inom EU. Mina beställningar fastnade aldrig i tullen.
Citera
2019-02-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Innan jag fick det på recept av läkare i Sverige så körde jag både ebay och iHerb. Se till att köpa inom EU. Mina beställningar fastnade aldrig i tullen.

Är det billigare att köpa från utomlands? Just nu kostar en burk på 100 st tabletter 5mg runt 750:-..
Citera
2019-02-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrummy
Är det billigare att köpa från utomlands? Just nu kostar en burk på 100 st tabletter 5mg runt 750:-..

Ja men har du det på recept från din läkare så ingår det i högkostnadsskyddet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in