2019-02-09, 21:06
Medlem
Någon speciell anledning till att du inte kör ditt testo från Sis lab?
Citera
2019-02-10, 14:04
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Någon speciell anledning till att du inte kör ditt testo från Sis lab?

Nej. Har en massa testo från Mshop så ser ingen anledning att inte använda det då det är toppnivå på detta testo.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-11, 06:55
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
44 dagar senare - Back On Track!

Kan bli ett roligt inlägg detta, om inte annat lärorikt och ödmjukt. Verkar finnas en del som tror att jag är någon slags felfri ordningsnazist som aldrig fuskar eller misslyckas och alltid har en perfekt plan som följs slaviskt.
Så är det inte. Jag fick helt göra om planerna vid jul och vid nyårsfirandet satt jag där vid den stora brasan ute i natten och reflekterade över det gångna året med en fin whisky i handen med ett inte alltför imponerat ansiksuttryck. Magen "lagom" uppsvälld av chokladtryfflar och ris á la malta. För att inte nämna den gedigna craft beer-utvärderingen..
Kort sagt lämnade 2018 mycket att önska i mån av framgångar både formmässigt och affärsmässigt.
Utan att gå in på detaljer så gjorde förra årets händelseutveckling att mina tränings- och kur-planer blev smått surrealistiska att förväntas följas. Vad gör man då? Jo man får sätta sig ner och mata in ny data från verkligheten i planeringsmaskinen och skriva ut nya planer som är anpassade efter nya förutsättningar och är realistiska att följa.

Så vad har hänt sedan sist, dvs 44 dagar sedan? Där kring jul å nyår var det ju ingen idé att ens försöka slakta julfirandet i form av avhållsamhet till traditionsenliga onyttigheter till förmån för fysiska framsteg så jag slog av på allt och valde att istället ta tillfället i akt att balansera ut anabola/androgena-aktiviteten i kroppen och njuta av allt onyttigt gott som presenteras under denna förskräckliga högtid.
Statsen som detta resulterat i ser ut som följer:

Vikt: 90.2 kg
Kroppsfett: 12.5-13% uppskattningsvis
Vätskeretention: Medium+
Styrka: 3/5
Välmående: 3/5
Hälsa: 4/5

Jag gick ner på sparlåga med 150mg primo ew enbart under 2 veckor följt av 1 vecka utan primon också innan jag kände att mina t-nivåer hade dippat fint och effekterna av dalande nivåer var påtagliga.
Jag satte då in testot igen med en frontdos om 375mg test e första injektionen följt av 250mg test e plus 150mg primo e7d, vilket var i början av januari, för att inte jacka upp anabol aktivitet alltför snabbt igen.
Träningen smögs igång i samma veva men mer för att börja tömma/fylla muskulatur med glykogen ett par tre gånger i veckan uppdelat på push- eller pull-pass på hög intensitet/låg vikt i mellan 60-75 minuter varje pass.

I mitten av januari började jag få klart för mig hur kommande 3-4 månader ser ut samt att jag började känna att kroppen kom tillbaka och svarade fint på de blygsamma doser som tillsatts.
Jag satte då upp den plan som nu följs, och ser ut som följer:

Prepp

Näring Per Dag

Träningsupplägg

Pass 1: Bröst / Axlar / Triceps

Pass 2: Ben/Core

Pass 3: Rygg / Biceps

Pass 4: Core / Conditioning

Upplägget är rätt klassiskt för mig men har en del finslipning i exakt utformning av passen. Går verkligen inte att försöka täcka detaljerna i ett journalinlägg och dessutom något jag delvis livnär mig på att lära ut så ni får nöja er med att ha ett hum om ungefärlig energi-output/volym och struktur på min träning.
Matmässigt har jag återgått till mina kära rutiner och leverantörer vilket känns helt kanon. Mår verkligen bra av att aldrig känna sockersug/godissug utan enbart "normal" hunger när det är dags för mat. Det blir ju en del ätande när man inte fyller kalorierna med slarvmat som ni vet så det hjälper väl att hålla småätande/godissug i schack.

Nu kör vi på med detta tills jag känner att jag fyllt ut kavajen fint och viktökning stannat av då vi växlar över till det upplägg som egentligen var tänkt att ha körts igång med vid det här laget.
Känner jag min kropp rätt så kommer vikten nog att stanna av vid 92-93kg och där börja konsolidera/rekonstituera vätska och fett mot LBM och det är alltså när detta börjar ske som växel nr 2, eller 3 kanske det är nu skitsamma, det är i alla fall där och då som vi jackar upp hormonprogrammet ett par hack för att rulla igång fullfokus-träningen.

I år är det fan i mig mitt livs toppform som skall nås.

Vi ska också hålla tummarna för att gammel-Alfred kan komma ihåg att uppdatera bättre som han tidigare lovat gång efter annan... Påminnelser mottages varmt.

Mvh,

-Alfred

Kul att du är igång igen Alfred.

CBD olja syns inte det på ett pissprov ?

Du ligger ju nu på 35 % protein 25 % fett och 40 % kolhydrater.
Om du skulle vilja ner i vikt hur skulle du då lägga % ?

När jag tittar på ditt träningsupplägg hänger jag inte med dig på hur du menar.
Om vi tex tittar på pass 1.

• 1 x Pyramid Set: 12 - 14 - 16 - 18 - 20 reps
• 1 x Superset: 14 reps x 3 set
• 3 x Singel: 14 reps x 3 set

Totalt antal set: 20
Total antal rep: 290

Om du ska köra detta per muskelgrupp kommer passet ta rätt så lång tid. Om du inte har extremt högt tempo. Då blir det ju mer ett kondis pass än muskelbyggande. Så vad är tanken bakom detta ?
Citera
2019-02-11, 10:32
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Kul att du är igång igen Alfred.

CBD olja syns inte det på ett pissprov ?

Du ligger ju nu på 35 % protein 25 % fett och 40 % kolhydrater.
Om du skulle vilja ner i vikt hur skulle du då lägga % ?

När jag tittar på ditt träningsupplägg hänger jag inte med dig på hur du menar.
Om vi tex tittar på pass 1.

• 1 x Pyramid Set: 12 - 14 - 16 - 18 - 20 reps
• 1 x Superset: 14 reps x 3 set
• 3 x Singel: 14 reps x 3 set

Totalt antal set: 20
Total antal rep: 290

Om du ska köra detta per muskelgrupp kommer passet ta rätt så lång tid. Om du inte har extremt högt tempo. Då blir det ju mer ett kondis pass än muskelbyggande. Så vad är tanken bakom detta ?

Tjenare G2!

Jo det är fint att va igång igen.

CBD-olja syns ej på pissprov om det inte är så att CBD-oljan även innehåller THC, vilket är det man mäter. CBD-olja är fullkomligt lagligt så finns ingen vits med att testa för bruk CBD-olja. Nu förekommer inte pissprov så särskilt ofta i mitt liv men även om jag skulle åka på ett så är möjligt utslag på THC i samband med bruk av CBD-olja det minsta bekymret.

När jag börjar slipa vikt/form så börjar jag dra av från kolhydrat och fett, vilket således ger högre andel protein men jag ökar inte protein-intaget utan sänker enkom kcal-intag.
Säg att jag polerar av max 5% fett och ungefär 5-10% kolhydrat samt ökar energibalans lite.

Mitt tempo på gymmet är alltid högt. Jag väntar inga 60 sekunder mellan seten utan kör på, 15 eller absolut max 30 sekunders vila mellan set och övning. Under vilan mellan set förbereder jag maskiner/utrustning för nästa övning så att jag kan hoppa på utan uppehåll.
Mina pass tar inte så särskilt lång tid, faktum är att jag tycker jag är snabbare än de flesta andra som skrotar runt i timmar.
Visst detta ger ju mer konditions-ansträngning men det är knappast något som tar av min muskelutveckling och jag skulle inte tro att någon som körde samma upplägg skulle kalla det för mer av ett konditionspass än ett muskelbyggande pass.
Tanken är helt enkelt att inte slösa tid på gymmet. Jag tar ALDRIG upp telefonen annat än för att byta musik eller i NÖDFALL svara på något samtal/sms. Det är fullt fokus hela vägen å då tar det inte så värst lång tid.

EDIT: Insåg att du kanske missförstod mitt upplägg och tror att jag kör angiven mängd set/reps per muskelgrupp för det passet? Alltså "Total antal rep: 290" på bröst, "Total antal rep: 290" på triceps samt "Total antal rep: 290" på axlar? Då förstår jag att du inte får ihop det för så är det inte.
Total antal rep: 290 är hela passet som består av fokus på de muskler som angivits i passets rubrik.

Hoppas det gav svar på frågorna!

Mvh,

-Alfred
Senast redigerad av -KarlAlfred 2019-02-11 kl. 10:35.
Citera
2019-02-12, 13:11
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Vårsol, leveranser och halsont!

Men vi börjar med morgonen stats:

Vikt: 91.1 kg
Kroppsfett: 12.5-13% uppskattningsvis
Vätskeretention: Medium+
Styrka: 4/5
Välmående: 3/5
Hälsa: 3/5

Härligt som fan med sol som värmer! Lika lustigt att man år efter år glatt överraskas de välgörande solstrålarnas effekt på psyket. Jag blir påmind om sommaren och allt som kommer därtill vilket ger mig en kraftig boost i jävlaranammat! Finns ju inte mycket som är så fint som att bada i solens strålar iförd ett par väl måttade badshorts från Hugo Boss och ett par RayBan-bågar med en fysik man verkligen trivs med. Gärna med en svalkande mellis i ena näven och en grilltång i andra.
Men då vill det till att man varit flitig under vinterns mörka och svala månader!

Igår trillade det in leveranser från allsköns håll på förbrukningsvaror kommande månad/månader:

- Hydrolyserat Kollagen
- Whey Isolate
- Aminosyrakomplex
- Slaktarlådan (från 2 av mina köttleverantörer innehållandes högrev i hel bit + färs, ryggbiff, flankstek, kycklingbröstfilé, kotletter från vildsvin, karré från vildsvin, sadel och innanlår från rådjur, stek från hjort och entrécôte från älg samt färs på älg och vildsvin. Dryga 25kg kött av absolut toppkvalitet får det att sprudla av glädje i Alfreds gamla ben!)
- Torkat renkött från norr
- Ägg och lammkött från Småländsk gård
- Peptider från Schweiz (HGH Frag & BPC 157)
- Fin låda träningsgear från UA, skickat från min broder i US.

Hälsan

Eftersom jag inte har varit sjuk på ett bra tag nu så var det väl dags att vakna med halsont idag. Känns ju rätt frustrerande när peppen är maxad och man bara vill köra 100% fullt ut men som ni vet är Alfred extremt hård på det här med att träna med sjukdomstecken. Särskilt när det gäller halsont. Inte en rep, inte ett simtag så länge skiten sitter i halsen. Blir riktigt kul att se hur snabbt jag lyckas återhämta mig nu när kosten är på banan och primon är i full effekt. Min prognos säger att jag kommer känna mig hyfsat ok mot onsdag eftermiddag och vakna frisk som en nötkärna på torsdag morgon.
Tills dess är det enbart vila och bra mat som gäller.

Vikten

Som ni ser har jag jackat upp ett steg till på vågen, vilket gick lite fortare än vad jag hade väntat mig. Jag funderar på att redan nu börja dra av lite på kcal-intaget då jag inte har någon större lust att bygga fett, vilket jag sannolikt gör om jag ökar vikten i den här takten.
Tar ny utvärdering på detta framåt måndag om jag lyckats bli frisk torsdag och fått iväg ett par träningspass under slutet av veckan och har en rättvis invägning att gå efter måndag morgon.

Träningen

Jag har sedan förra uppdateringen gått å funderat lite med bakhuvudet på mina upplägg och kommit fram till att jag i princip har kört samma volym på träningspassen sedan jag inledde min rehabträning på gymmet för dryga 1 ½ år sedan. Som ni kanske vet tycker jag inte att det är särskilt bra att hamna i rutter, annat än övergripande rutiner på kost, vila och träning.
Således har jag funderat på vad som skulle hända om jag vid ilägg av nästa växel preppmässigt även adderar runt 20-25% på rep-volymen under varje träningspass. Jag vet ju inte hur jag svarar på detta eftersom jag aldrig kört mer volym än det jag nu kör med den här formen av träning (lägre vikt, absolut mind/muscle connection/fokus, 1:2-tempo negativ belastning samt fler reps).
Jag får nog ta å testa en månad eller så med en uppskalad variant där varje träningspass lutar mer åt 90min än 60 som jag idag lyckas hålla mig runt.

Det får räcka för denna uppdatering så återkommer jag med ny uppdatering torsdag med analys av min prognos om tillfrisknande!

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-13, 00:27
Medlem
Får du ut någon märkbar effekt på 20mg Anavar?
Så många som skriver att man måste gå på så höga doser, men är själv sugen på att lägga mig på en låg dos under min deff endast för att behålla massa
Citera
2019-02-13, 11:47
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverkoppen
Får du ut någon märkbar effekt på 20mg Anavar?
Så många som skriver att man måste gå på så höga doser, men är själv sugen på att lägga mig på en låg dos under min deff endast för att behålla massa

Finns ju många som säger att det bor en gubbe i molnen också.
Skämt åsido, ja jag får givetvis en effekt av 20mg oxandrolone ed. Jag vet likväl som du att de flesta verkar tycka att anavar under 50 är inget att ha. Men det är oftast samma individer som säger att primo under 800 inte är något att ha heller.
Klart anavar är milt anaboliskt och lågandrogent så för dem som enbart ser till hur mycket vågen mäter förstår jag att högre doser förespråkas men om man som jag använder oxandrolone för dess specifika egenskaper så räcker 20-40mg ed gott och väl. Om jag hade 125kg kanske jag hade sniffat på mellan 40-60mg som maxdos men sannolikt aldrig mer än så.
Sen har det ju lite å göra med vad man har för målsättningar också. Att som du använda oxandrolone för att stävja katabolism under deff är ett smart drag. Att använda oxandrolone för att växa så mycket som möjligt under blast är inte ett smart drag i regel då oxar eller dbol hade varit bättre alternativ för de flesta.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-13, 11:53
Medlem
Citat:
Finns ju många som säger att det bor en gubbe i molnen också.
Skämt åsido, ja jag får givetvis en effekt av 20mg oxandrolone ed. Jag vet likväl som du att de flesta verkar tycka att anavar under 50 är inget att ha. Men det är oftast samma individer som säger att primo under 800 inte är något att ha heller.
Klart anavar är milt anaboliskt och lågandrogent så för dem som enbart ser till hur mycket vågen mäter förstår jag att högre doser förespråkas men om man som jag använder oxandrolone för dess specifika egenskaper så räcker 20-40mg ed gott och väl. Om jag hade 125kg kanske jag hade sniffat på mellan 40-60mg som maxdos men sannolikt aldrig mer än så.
Sen har det ju lite å göra med vad man har för målsättningar också. Att som du använda oxandrolone för att stävja katabolism under deff är ett smart drag. Att använda oxandrolone för att växa så mycket som möjligt under blast är inte ett smart drag i regel då oxar eller dbol hade varit bättre alternativ för de flesta.

Mvh,

-Alfred

Vilken är den lägsta dosen anavar man behöver ta för att dra nytta av ”fettförbränningen” runt navelområdet tror du?
Citera
2019-02-13, 12:14
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catbag
Vilken är den lägsta dosen anavar man behöver ta för att dra nytta av ”fettförbränningen” runt navelområdet tror du?
Effekt uppstår nog redan vid 10mg om inte mindre men om man vill ha någon slags effekt kanske 20mg ed? Jag vet inte, ärligt talat sitter jag bara å gissar nu för jag har inte undersökt detta själv och har heller inte läst något specifikt om just lägsta verksamma dosering för den fettoxidationen. Men som med de flesta andra preparaten uppstår effekt tidigare än vad man tror, märkbar effekt är dock en annan femma.
Men min gissning är nog som sagt 10-20mg ed på en manlig kropp.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-13, 14:20
Medlem
Citat:
Effekt uppstår nog redan vid 10mg om inte mindre men om man vill ha någon slags effekt kanske 20mg ed? Jag vet inte, ärligt talat sitter jag bara å gissar nu för jag har inte undersökt detta själv och har heller inte läst något specifikt om just lägsta verksamma dosering för den fettoxidationen. Men som med de flesta andra preparaten uppstår effekt tidigare än vad man tror, märkbar effekt är dock en annan femma.
Men min gissning är nog som sagt 10-20mg ed på en manlig kropp.

Mvh,

-Alfred

Sitter och funderar på om jag ska slänga in 20mg ed här nu på slutet i två veckor men är osäker på vilken stress det sätter på mina receptorer som jag försöker få fräscha nu inför nästa blast.
Citera
2019-02-13, 17:31
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catbag
Sitter och funderar på om jag ska slänga in 20mg ed här nu på slutet i två veckor men är osäker på vilken stress det sätter på mina receptorer som jag försöker få fräscha nu inför nästa blast.

Det tror jag knappast spelar någon roll. Handlar ju inte direkt om receptorerna på det viset utan snarare vilken anabol/androgen aktivitet du utsätter kroppen för. Det är ju den aktiviteten du vill ha ner och där är ju exempelvis 100mg mast större skillnad.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-13, 20:08
Medlem
Vill inte smutsa ner din tråd med frågor, är du öppen för frågor i private message? Tänker främst på frågor som gör AI under testo, någon fråga som rör hcg och nolva?

Har suttit och läst till mig kunskap och känner att jag har kött på benen, däremot så finns där massor av olika svar från 'proffs'. Hade velat ha en input på dina tankar också, om du är öppen för det dvs.

Kör hårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in