2019-02-16, 23:36
Medlem
Kvinnordominerande yrken har oftast lägre löner, männen roffar åt sig mer.
Citera
2019-02-16, 23:46
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Kvinnordominerande yrken har oftast lägre löner, männen roffar åt sig mer.
Ja, det är så man får lön. Man roffar åt sig.

ffs
Citera
2019-02-17, 00:15
Medlem
Mäns våld mot kvinnor kostar flera miljarder varje år
http://www.dagensarena.se/innehall/mans-vald-mot-kvinnor-kostar-minst-13-miljarder-om-aret/
https://skl.se/download/18.401f601b16277c12550967d2/1522843181300/skl-normreform-valdsforebyggande.pdf

https://www.expressen.se/nyheter/sa-mycket-kostar-mans-vald-mot-kvinnor-varje-ar/
Citera
2019-02-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Mäns våld mot kvinnor kostar flera miljarder varje år
http://www.dagensarena.se/innehall/mans-vald-mot-kvinnor-kostar-minst-13-miljarder-om-aret/
https://skl.se/download/18.401f601b16277c12550967d2/1522843181300/skl-normreform-valdsforebyggande.pdf

https://www.expressen.se/nyheter/sa-mycket-kostar-mans-vald-mot-kvinnor-varje-ar/

Kvinnors shoppande/slöseri förstör miljön och mördar på så vis alla framtida generationer av människor och djur. Massmord av värsta slaget.

Kvinnor är således sämre människor än män. Är kvinnor människor alls kan man undra, så mycket som de förstör för alla andra?

Vann jag könskriget nu eller ska vi leka vidare? Du kanske inte ens leker, du kanske är en sexistisk identitetsfanatiker på riktigt?
Citera
2019-02-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Kvinnors shoppande/slöseri förstör miljön och mördar på så vis alla framtida generationer av människor och djur. Massmord av värsta slaget.

Kvinnor är således sämre människor än män. Är kvinnor människor alls kan man undra, så mycket som de förstör för alla andra?

Vann jag könskriget nu eller ska vi leka vidare? Du kanske inte ens leker, du kanske är en sexistisk identitetsfanatiker på riktigt?
Bara den lilla detaljen att när det kommer till miljö så ligger män värre till än kvinnor på flera plan

Det är män som leder ligorna av köttätande, flygande, frossande av teknikprylar, körandet av bil etc
Utöver att det är betydligt fler män bland "surgubbande" klimatförnekare, du vet gubbarna som bara vägrar lyssna eller ändra på ett skit, känns det igen kanske?

Så "leken" är snart slut ändå.
Citera
2019-02-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
[QUTE=MainStreet|66759078]Att tycka att kvinnor är "horor" för att de haft sex, medan män, med samma beteende är "kungar" är respektlöst.
Du har svårt att se kopplingen mellan biologi och normer. Dock tror jag det bottnar i ignorans snarare än okunskap.

Killar som ligger runt är per definition killar som är framgångsrika, antingen pga beteende eller att dom haft turen att se väldigt bra ut. Kvinnor belönar alltså dessa män och ger dom fitta, därför ses dom som kungar då dom "lyckats".

Kvinnor däremot, behöver varken vara framgångsrika eller särskilt attraktiva för att få kuk. Att dom ligger runt är alltså inte särskilt imponerande. Att män undviker dessa beror på flera anledningar varav en är att förebygga att hon föder en annan mans barn(alltså när mannen är ute efter förhållande). Är mannen bara ute efter att ligga och inte binda sig så skiter han i hur många hon legat med, tvärtom så föredrar han just den typen av tjejer eftersom dom är enklast att få i säng.
Citera
2019-02-17, 10:09
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Bara den lilla detaljen att när det kommer till miljö så ligger män värre till än kvinnor på flera plan

Det är män som leder ligorna av köttätande, flygande, frossande av teknikprylar, körandet av bil etc
Utöver att det är betydligt fler män bland "surgubbande" klimatförnekare, du vet gubbarna som bara vägrar lyssna eller ändra på ett skit, känns det igen kanske?

Så "leken" är snart slut ändå.
A'men'ni'rå!? Ni är värst på allt som inte mannen är värst på. ALLT!!

Citera
2019-02-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Du har svårt att se kopplingen mellan biologi och normer. Dock tror jag det bottnar i ignorans snarare än okunskap.

Killar som ligger runt är per definition killar som är framgångsrika, antingen pga beteende eller att dom haft turen att se väldigt bra ut. Kvinnor belönar alltså dessa män och ger dom fitta, därför ses dom som kungar då dom "lyckats".

Kvinnor däremot, behöver varken vara framgångsrika eller särskilt attraktiva för att få kuk. Att dom ligger runt är alltså inte särskilt imponerande. Att män undviker dessa beror på flera anledningar varav en är att förebygga att hon föder en annan mans barn(alltså när mannen är ute efter förhållande). Är mannen bara ute efter att ligga och inte binda sig så skiter han i hur många hon legat med, tvärtom så föredrar han just den typen av tjejer eftersom dom är enklast att få i säng.
Ja du, jag har väldigt svårt se kopplingen att kvinnors fullt "biologiska" sexualitet ska nedvärderas till "hora" ja. Ser ingen som helst "biologi" i det, jag ser bara dumhet och maktutövning. Är dumhet och maktutövning sk "manlig" "biologi" tycker du?
Senast redigerad av Merapi 2019-02-17 kl. 10:44.
Citera
2019-02-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ja du, jag har väldigt svårt se kopplingen att kvinnors fullt "biologiska" sexualitet ska nedvärderas till "hora" ja. Ser ingen som helst "biologi" i det, jag se bara dumhet och maktutövning. Är dumhet och maktutövning sk "manlig" "biologi" tycker du?
Det är ju precis det här jag menar, uppenbar ignorans. För det här är inte första gången vi har den här diskussionen. Jag har tidigare fullt ut beskrivit kvinnans sexualitet och varför hon är kräsen. Trots det låtsas du som att det hela bottnar i att vi män hatar kvinnor och ser ner på er.
Citera
2019-02-17, 10:40
Medlem
Citat:
Det är ju precis det här jag menar, uppenbar ignorans. För det här är inte första gången vi har den här diskussionen. Jag har tidigare fullt ut beskrivit kvinnans sexualitet och varför hon är kräsen. Trots det låtsas du som att det hela bottnar i att vi män hatar kvinnor och ser ner på er.

Ingen kan "fullt ut" beskriva någon grupps sexualitet, vänligen fatta det. Inom gruppen kvinnor återfinner du alla möjliga varianter av sexualitet, precis! som du gör hos gruppen män.

Det du mfl, jag diskuterat detta med, MainStreet nu senast ex, så se man samma gamla iver att berätta vad kvinnor ska gilla, hur kvinnor ska bete sig, för att de ska vara "nooooormala"och "acceptabla" eller snarare hur de INTE ska bete sig, i det oändliga. Snubbar som ni har väldigt svårt fatta att nej, ni har faktiskt inte ett skit att säga till om när det kommer till vad kvinnor ska göra med sina kroppar eller inte, och ni har fattar inte att det ni sysslar med är kvinnohat i sin ursprungligaste form.
Senast redigerad av Merapi 2019-02-17 kl. 10:43.
Citera
2019-02-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ingen kan "fullt ut" beskriva någon grupps sexualitet, vänligen fatta det. Inom gruppen kvinnor återfinner du alla möjliga varianter av sexualitet, precis! som du gör hos gruppen män.

Det du mfl, jag diskuterat detta med, MainStreet nu senast ex, så se man samma gamla iver att berätta vad kvinnor ska gilla, hur kvinnor ska bete sig, för att de ska vara "nooooormala"och "acceptabla" eller snarare hur de INTE ska bete sig, i det oändliga. Snubbar som ni har väldigt svårt fatta att nej, ni har faktiskt inte ett skit att säga till om när det kommer till vad kvinnor ska göra med sina kroppar eller inte, och ni har fattar inte att det ni sysslar med är kvinnohat i sin ursprungligaste form.
Här visar du återigen prov på uppenbar ignorans och bekräftar bara det jag skrev i förra inlägget. Du är en sorglig person Merapi, förutsatt att du inte trollar förstås vilket inte är en omöjlighet.

Det handlar inte om vad kvinnan ska gilla, det handlar om vad kvinnan faktiskt gillar. Det är ingen slump att sexuell frustration är ett manligt fenomen. Kvinnor är kräsna(inget fel med det) och som ett resultat så favoriseras ett litet antal män och det är dessa som kallas kungar. Hur du inte kan se den kopplingen är otroligt, snudd på sorgligt.

Som jag även beskrivit flertal gånger så ratar män promiskuösa kvinnor enbart när dom är ute efter förhållanden. Är dom däremot ute efter att ligga så föredrar man dessa kvinnor av uppenbara skäl.

Män har alltså olika preferenser beroende på ifall man bara vill ha sex eller bilda familj.
Citera
2019-02-17, 11:21
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Män har alltså olika preferenser beroende på ifall man bara vill ha sex eller bilda familj.
Med andra ord samma fenomen som generellt återfinns bland kvinnor? Det vill säga bad boy/girl for sex and good boy/girl for relationships...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in