2018-08-14, 21:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är enbart dig jag syftar på när jag säger ni.

Det är du personligen som kommer hem och tar pengar ur min plånbok under pistolhot.

Till dess att ni ger en adekvat förklaring om vilka det är som är detta patriarkat, och visar på dess sanna existens, samt dess relevans, så nöjer jag mig så här.

Jag har aldrig pratat om något patriarkat. Så, dessa"ni" existerar alltså inte i någon reell mening. Lite som uttrycket "någon".

Som ett litet tillägg, jag är inte ens någon feminist att tala om. Ni här inne däremot provocerar fram mothugg, även av människor som inte ens anser att patriarkatet existerar i egentlig mening, eller att kvinnor är förfördelade i samhället. Bara genom att ni uttrycker er så jädra dumt.
Senast redigerad av Moment22x22 2018-08-14 kl. 21:49.
Citera
2018-08-14, 21:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag personligen brukar inte känna mig förtryckt och gör således heller inte sådana påståenden. Verkar dock finnas en hel hop av män här som känner sig förtryckta eller förfördelade på andra sätt. Eller gapar man bara för gapandets skull?
Förklara vad dina personliga känslor har med något att göra.

Att du "känner" att något är på ett visst sätt är tyvärr inte bara helt irrelevant, det är dessutom att idiotförklara sig själv. Ledsamt nog är du inte ensam, mycket som är fel med samhället idag går att härleda till denna mentala härdsmälta.
Citera
2018-08-14, 22:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Förklara vad dina personliga känslor har med något att göra.

Att du "känner" att något är på ett visst sätt är tyvärr inte bara helt irrelevant, det är dessutom att idiotförklara sig själv. Ledsamt nog är du inte ensam, mycket som är fel med samhället idag går att härleda till denna mentala härdsmälta.

Hur är det irrelevant? Vi utgår från våra upplevelser då det är vad vi kan utgå från i såna här sammanhang. Du utgår också från din upplevelse, även om du inte kan förstå det själv. Bara för att något är på ett visst sätt på papper betyder det inte att det är så i realiteten. Tror man det är man drabbad av den så kallade mentala härdsmältan. Se verkligheten, inte vad som står på pränt för fan!
Ni så kallade antifeminister här är så välklädda i era offerkoftor att ni verkar sakna förankring till verkligheten. Ni letar efter nålar i en höstack för att hitta anledningar till att tycka synd om er själva och anklaga kvinnor i allmänhet för detta.
Men fortsätt för all del..
Citera
2018-08-14, 23:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur är det irrelevant? Vi utgår från våra upplevelser då det är vad vi kan utgå från i såna här sammanhang. Du utgår också från din upplevelse, även om du inte kan förstå det själv. Bara för att något är på ett visst sätt på papper betyder det inte att det är så i realiteten. Tror man det är man drabbad av den så kallade mentala härdsmältan. Se verkligheten, inte vad som står på pränt för fan!
Ni så kallade antifeminister här är så välklädda i era offerkoftor att ni verkar sakna förankring till verkligheten. Ni letar efter nålar i en höstack för att hitta anledningar till att tycka synd om er själva och anklaga kvinnor i allmänhet för detta.
Men fortsätt för all del..
Jag känner att du har fel.

Jag befinner mig för övrigt utanför det område man kallar Sverige, men inom området som kallas Europa. Här skakar man på huvudet åt mitt födelseland.

Det är min upplevelse, just nu.

I mitt liv har jag besökt ett antal länder. Fler än hälften av jordens administrativa indelningar.

Ni så kallade feminister är helt enkelt de mest galna nötter jag någonsin mött. Då har jag ändå mött rätt galna människor.

Vet inte vilken höstack du pratar om, det är inte ett dugg synd om mig.
Citera
2018-08-16, 04:18
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Haha, vad sjukt.

Du slipper. Det är helt frivilligt att skaffa unge. Jag och min tjej har tex valt bort det. Det är skitlätt. Googla "preventivmedel".

Varsågod, du kan tacka mig sen.

Jag har valt bort det. Min man steriliserade sig så fort de lät honom, året vi fyllde 25. Det antar jag att du också gjort? Det enda rätta om ett par inte vill ha barn är att mannen steriliserar sig.
Men att jag har valt bort det betyder inte att jag inte känner solidaritet med mina systrar.
Citera
2018-08-16, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Du har ju sluppit det.

Det är något de flesta kvinnor gör med ganska stor glädje. Ni får dessutom BETALD ledighet i över ett år, betald frånvaro om de små är sjuka, väldigt mycket gratis vård o.s.v.

Föräldraledighet och vab kan tas ut av båda föräldrarna. Vård? Hundratusentals kvinnor lever med odiagnostiserade förlossningsskador för att vården har inställningen att "så är det att vara kvinna". Att behöva sticka in en hand i vaginan för att trycka på ändtarmen för att man ska kunna få ut avföringen varje gång man bajsar ses som helt normalr.
Citera
2018-08-16, 06:29
Avslutad
Citat:
Jag känner att du har fel.

Jag befinner mig för övrigt utanför det område man kallar Sverige, men inom området som kallas Europa. Här skakar man på huvudet åt mitt födelseland.

Det är min upplevelse, just nu.

I mitt liv har jag besökt ett antal länder. Fler än hälften av jordens administrativa indelningar.

Ni så kallade feminister är helt enkelt de mest galna nötter jag någonsin mött. Då har jag ändå mött rätt galna människor.

Vet inte vilken höstack du pratar om, det är inte ett dugg synd om mig.

Ja, det är där jag hamnat med. De svenska feministerna (och då den passiva kvinnliga drönarskaran) är verkligen en unik art. Jag har efter 50+ år av resande globalt aldrig sett någon mer korkad, mer manshatande och mer rent ut sagt oattraktiv folkgrupp som den svenska kvinnan är idag.

Jag kan inte nog betona hur mycket jag föraktar dem..
Citera
2018-08-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, det är där jag hamnat med. De svenska feministerna (och då den passiva kvinnliga drönarskaran) är verkligen en unik art. Jag har efter 50+ år av resande globalt aldrig sett någon mer korkad, mer manshatande och mer rent ut sagt oattraktiv folkgrupp som den svenska kvinnan är idag.

Jag kan inte nog betona hur mycket jag föraktar dem..

Dels måste du vara 70+ och dels kan du inte känna hjorder av kvinnor runt om i världen.

Du ser en massa kvinnor du går förbi och tycker de är fula. Varför behöver du tycka att alla kvinnor är attraktiva ? Det är ju inte relevant. Om du har haft några långa relationer i livet ( eller korta om du så vill ) med kvinnor som du tyckt varit fina , attraktiva och haft en bra relation med räcker väl det. Om det inte råkar vara svenska kvinnor får det väl vara så.
Det är ju ändå bara ett avgränsat hörn på jordklotet.
Citera
2018-08-16, 13:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Men att jag har valt bort det betyder inte att jag inte känner solidaritet med mina systrar.
Svenska kvinnor har det bättre än svenska män inom nästan samtliga områden i samhället som mäts, inklusive nöjd med livet och livskvalitet (HDI).

Utsatthet för det mesta som våld, droger, hemlöshet, sjukdomar, psykisk ohälsa, skulder etc drabbar män mest.

Ändå satsas det särskilt på kvinnor inom alla områden.

Solidaritet kanske.

Patriarkatet?
Citera
2018-08-16, 13:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Jag har valt bort det. Min man steriliserade sig så fort de lät honom, året vi fyllde 25. Det antar jag att du också gjort? Det enda rätta om ett par inte vill ha barn är att mannen steriliserar sig.
Vill du att jag frågar igen om tio år?
De är mina systrar också och jag känner dem från ett annat perspektiv.
Citera
2018-08-16, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Dels måste du vara 70+ och dels kan du inte känna hjorder av kvinnor runt om i världen.

Du ser en massa kvinnor du går förbi och tycker de är fula. Varför behöver du tycka att alla kvinnor är attraktiva ? Det är ju inte relevant. Om du har haft några långa relationer i livet ( eller korta om du så vill ) med kvinnor som du tyckt varit fina , attraktiva och haft en bra relation med räcker väl det. Om det inte råkar vara svenska kvinnor får det väl vara så.
Det är ju ändå bara ett avgränsat hörn på jordklotet.

Med oattraktiv menar jag givetvis som väsen, som potentiell partner o.s.v.. Utseendet är sekundärt för mig faktiskt. Eller ja, om jag ska vara ärlig så måste musen vara slät och luktfri. Ingen överstekt 90 grammare med cheese m.a.o.

Och nej, jag tänker inte ge dig min exakta ålder..
Citera
2018-08-16, 21:01
Medlem
Citat:
Utsatthet för det mesta som våld, droger, hemlöshet, sjukdomar, psykisk ohälsa, skulder etc drabbar män mest.

Män mer utsatta för psykisk ohälsa? Alltså det är för mycket bevis för motsatsen att jag inte ens tänker ange källa. Stort fett NEJ!

Citat:
Svenska kvinnor har det bättre än svenska män inom nästan samtliga områden i samhället som mäts, inklusive nöjd med livet och livskvalitet (HDI)

Det är för att män är gnällfittor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in