2019-02-14, 21:24
Medlem
Displaceds avatar
Släpp en bomb på Växjö.
Citera
2019-02-14, 21:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Kanske han hade gjort. Kanske inte. Det kan ju sägas om alla klubbar och spelare. Bättre att ge credd till de som hjälpt spelarn påvägen. han valde oss för utvecklingen och inte för pengar. Han såg vilken utveckling hans bror fick på nolltid i Växjö.

Ja. Kommunpengar har ju hjälp alla klubbar så det är väl något som bör tas upp.

Kris versteeg. Vilken lirare. Varför plockade ingen annan in honom? Det handlar om bra scouting och kontakter.

Viktig seger idag. Behövdes efter alla förluster.

Du kan väl svara på varför en konkurs (där man blåser folk på deras pengar) skulle vara bättre än kommunal hjälp (vilket jag också ogillar) Smiter du också från dina skulder?

Såg du Shinimins svineri dag?

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Släpp en bomb på Växjö.

Nä, men gärna på shinimin
Citera
2019-02-14, 21:25
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Timrå får ställa in sig på kval nu om det nu fanns en liten gnutta hopp om att slippa det innan kvällens omgång. Jag måste säga att jag hade varit riktigt oroad inför ett SHL-kval om jag vore Timråsupporter.

Resultaten till trots så har truppen onekligen sina kvalitéer och vare sig AIK eller Oskarshamn är lika vassa som Frölunda och övriga topplag i SHL så kvalmatcherna kommer bli betydligt jämnare tillställningar.

Skulle vi åka ur så är det inte hela världen. Allsvenskan är definitivt inte fy skam.
Citera
2019-02-14, 21:26
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Elias har spelat 44 matcher för Växjö och är ingen produkt av Småland, han hade sannolikt haft samma utväxling i valfritt topplag i SHL. vad gäller poängrekordet så spelade han fler matcher än Kenta (vars snitt är bättre) Hur många juniorguld har Växjö?

Växjö har 0 guld på j-sidan, men som du säkert vet så är juniorsidan oftast det som tar längst tid att utveckla. Föreningen har funnits i 22 år. Men jag förstår att du vill provocera.

Och en sak till, sen när är det snittet som räknas? Om du gör 20 mål på 30 matcher och jag 23 mål på 52 matcher, är det du som vinner målligan då? Rekord baseras i den högra kolumnen, det vet alla.
Pettersson har som du säger bara 68 (glöm inte CHL och framför allt slutspelet) matcher i Växjö, men är det något fel med att han är stor för klubben? Ingen har sagt att han är en egen produkt, men han kan fortfarande vara stor. Han är den första riktigt stora spelaren som fått sitt genombrott i Växjö (vilket hänger väl ihop med vår korta historia).

Men alla klubbar som bildats eller etablerats i SHL efter 90-talet är plast, vi vet.
Citera
2019-02-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Resultaten till trots så har truppen onekligen sina kvalitéer och vare sig AIK eller Oskarshamn är lika vassa som Frölunda och övriga topplag i SHL så kvalmatcherna kommer bli betydligt jämnare tillställningar.

Skulle vi åka ur så är det inte hela världen. Allsvenskan är definitivt inte fy skam.
Nånstans hoppas jag ändå att ni hänger kvar. Visst det tar emot som modoit att säga det men drömmen vore helt klart att Timrå etablerar sig i SHL och att Modo tids nog avancerar till SHL så länsderbyna kommer tillbaka. Men visst det är inte fel med länsderbyn i Allsvenskan heller även om stämningen varit lite sval senaste åren.
Citera
2019-02-14, 21:30
Medlem
Skellefteå tappar 3-0 till 3-3 bara i sista perioden och sen avgör Mora i förlängningen. Vad fan har hänt med Skellefteå som var så bra för ett par år sedan? Klarar ju inte ens av att hålla " trygga" ledningar längre. All heder åt Mora men ska man gå långt i ett slutspel ska man slå Mora ganska komfortabelt.
Citera
2019-02-14, 21:31
Medlem
tcfmogs avatar
Tappa 3-0 mot Mora är ju inte så bra....
Citera
2019-02-14, 22:04
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Jag vill fan inte se dessa jävla pissluffare till domare i Skellefteå igen. Två solklara trippingar i sluet av tredje och på övertiden.
Citera
2019-02-14, 22:16
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Skellefteå tappar 3-0 till 3-3 bara i sista perioden och sen avgör Mora i förlängningen. Vad fan har hänt med Skellefteå som var så bra för ett par år sedan? Klarar ju inte ens av att hålla " trygga" ledningar längre. All heder åt Mora men ska man gå långt i ett slutspel ska man slå Mora ganska komfortabelt.
Vad har hänt med IK Göta som var så bra och vann nio SM-guld?
Citera
2019-02-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad har hänt med IK Göta som var så bra och vann nio SM-guld?
Hur fan ska jag veta det? På den tiden levde jag inte ens.
Citera
2019-02-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jag vill fan inte se dessa jävla pissluffare till domare i Skellefteå igen. Två solklara trippingar i sluet av tredje och på övertiden.
Skellefteå tappar 3-0 till 3-3 och slutligen förlorar och du väljer att skylla på domaren? Flashback i ett nötskal
Citera
2019-02-14, 22:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Hur fan ska jag veta det? På den tiden levde jag inte ens.
Klubbar har bra och dåliga perioder. IK Göta är inne i en dålig period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in