2019-02-13, 17:08
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Som Djurgårdare är min åsikt att Luleå har seglat upp som hatobjekt nummer 1 de senaste åren. lule grisar och gör fula grejer mot DIF och DIF grisar och gör fula grejer mot lule så det är lite lika tycker jag.

Har full förståelse för att en del fula saker DIF har gjort på isen irriterar lulefans lika mycket som de fula saker lule gjort irriterar oss. Man blir ju glad varje gång en lulematch slutar utan huvudskador numera.

Så länge det inte urartar till kravaller på läktaren så ser jag inga större problem med motsättningarna dock.

Jag som inte riktigt var med i hockeyloopen när färjestad blev den hemske fi för DIFär glad att ha fått mitt eget hatlag som jag kan vara skadeglad mot när det går dåligt...inget bygger lagkänsla som en gemensam fiende

Helt klart kul med lite känslor. Gärna utan skador på isen och kravaller på läktarna. Själv försöker jag hata lika även fast det ibland är svårt.
Citera
2019-02-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ottossons smäll på Rosdahl var inte snygg! Hur tänkte han där? Avstängd 13-26 februari, bedöms motsvara fem matcher. 11500 i böter. Bara 11500? Hur låg månadslön har han då?

40 tusen i månaden, verkar vara någonstans där en spelare som inte är typ en junior hamnar när de skriver sitt första SHL-kontrakt.
Citera
2019-02-14, 19:30
Medlem
Displaceds avatar
Växjö är helt seriöst en jävla parodiförening. Inför importtak och se dem cementeras i botten redan nästa år. De står inte för svensk hockey när 90% är utlänningar. Jag hade skämts åt in i helvete som supporter.
Citera
2019-02-14, 19:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Växjö är helt seriöst en jävla parodiförening. Inför importtak och se dem cementeras i botten redan nästa år. De står inte för svensk hockey när 90% är utlänningar. Jag hade skämts åt in i helvete som supporter.

Bara tio importer. De är väl inte ens bäst i klassen där. Kan nog bli det innan fönstret stänger imorgon.
Citera
2019-02-14, 20:22
Moderator
vfs avatar
Detta är SHL-tråden, inte matchprat, chatt raderat/Mod
Citera
2019-02-14, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ja, tror vi kan klämma in en till faktiskt. Gärna center. Är oftast mycket billigare att ta in från KHL nu än svenskar pga väl skatten.

Jag vet inte asså. Visst, ni vinner men ni är ju knappast bra för svensk hockey. Hade hela ligan agerat så som ni gör så hade vi bara haft hälften av de NHL-spelare vi har nu, 2 kursade klubbar om året och klappor på varenda arena. Det är inte hockey för mig, jag håller ju dock på Rögle där det viktigaste är att det finns åtminstone en handfull från de egna leden.
Citera
2019-02-14, 20:34
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Jag vet inte asså. Visst, ni vinner men ni är ju knappast bra för svensk hockey. Hade hela ligan agerat så som ni gör så hade vi bara haft hälften av de NHL-spelare vi har nu, 2 kursade klubbar om året och klappor på varenda arena. Det är inte hockey för mig, jag håller ju dock på Rögle där det viktigaste är att det finns åtminstone en handfull från de egna leden.

What ever works for you. Alla kan ju inte vara som rögle och ligga och kriga i botten år efter år. Då skulle ju toppen är shl varit ännu mer platt. Förresten varför har ni utlänska tränare och sportchef? Det gynnar ju inte svenska hockey. Ungefär lika relevant.

Vi har ju tex varit i j20 finaler i två år. Vi har junioren som har presterat bäst i SHL genom alla tider. Vi har ändå spelat hyfsat mycket juniorer iår. Vi har haft 3-4 spelare i olika jvmlag/år senaste åren

Vi kan absolut bli bättre på många plan men vi är bra på att trimma spelare. Bättre att ta in spets några månader än att betala någon svensk dussinlirare ett helt år.

Btw. Växjö HC har kursat en gång medans andra kommuner eller kommunala bolag har bailat ut sina lag vid ekonomiska problem. Så frågan är hur bra det är?

Men har inte något emot en gräns av utländska spelare. Kan bli roligt men ligan blir sämre. Säker på att vi skulle hitta bra svenska spelare då.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-02-14 kl. 20:44.
Citera
2019-02-14, 20:44
Bannlyst
Citat:
What ever works for you. Alla kan ju inte vara som rögle och ligga och kriga i botten År efter år. Då skulle ju toppen är shl varit ännu mer platt. Förresten varför har ni utlänska tränare och sportchef? Det gynnar ju inte svenska hockey. Ungefär lika relevant.

Vi har ju tex varit i j20 finaler i två år. Vi har junioren som har presterat bäst i SHL genom alla tider. Vi har ändå spelat hyfsat mycket juniorer iår. Vi har haft 3-4 spelare i olika jvmlag senaste åren

Vi kan absolut bli bättre på många plan men vi är bra på att trimma spelare. Bättre att ta in spets några månader än att betala någon svensk dussinlirare ett helt år.

Btw. Växjö HC har kursat en gång medans andra kommuner eller kommunala bolag har bailat ut sina lag vid ekonomiska problem. Så frågan är hur bra det är?

Var detta ett jobbigt ämne eller? Herregud vad du la dig på defensiven.

Du har inte följt hockey så länge va? Du är lika ödmjuk som Aaltonen. Erkänn bara att du bor i Stockholm och började följa Växjö 2014.
Citera
2019-02-14, 20:52
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Var detta ett jobbigt ämne eller? Herregud vad du la dig på defensiven.

Du har inte följt hockey så länge va? Du är lika ödmjuk som Aaltonen. Erkänn bara att du bor i Stockholm och började följa Växjö 2014.

Nejda. Bara att jag har behövt att dra detta i tio år. Folk fattar inte vilken resa vi gjort så finns ingen anledning att gå på offensiven för folk förstår inte hur det är att lira div 3 hockey tex. Många av dagens shl har ju som mest tvingats lira i shl eller möjligen toppen av SHL. Suga ut all talanger och bra spelare underifrån år ut år in.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-02-14 kl. 20:55.
Citera
2019-02-14, 20:56
Medlem
Timrå får ställa in sig på kval nu om det nu fanns en liten gnutta hopp om att slippa det innan kvällens omgång. Jag måste säga att jag hade varit riktigt oroad inför ett SHL-kval om jag vore Timråsupporter.
Citera
2019-02-14, 21:07
Moderator
vfs avatar
Citat:

Vi har ju tex varit i j20 finaler i två år. Vi har junioren som har presterat bäst i SHL genom alla tider. Vi har ändå spelat hyfsat mycket juniorer iår. Vi har haft 3-4 spelare i olika jvmlag/år senaste åren

Elias har spelat 44 matcher för Växjö och är ingen produkt av Småland, han hade sannolikt haft samma utväxling i valfritt topplag i SHL. vad gäller poängrekordet så spelade han fler matcher än Kenta (vars snitt är bättre) Hur många juniorguld har Växjö?

Citat:

Fantastiskt, du tycker alltså det är bättre att lämna fordringsägare utan sina rättmätiga pengar än att ta in extern hjälp?

Sedan är det hysteriskt roligt att du nämner kommunal hjälp Läjkers har fått många miljoner av kommunen, många.
Citera
2019-02-14, 21:20
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Elias har spelat 44 matcher för Växjö och är ingen produkt av Småland, han hade sannolikt haft samma utväxling i valfritt topplag i SHL. vad gäller poängrekordet så spelade han fler matcher än Kenta (vars snitt är bättre) Hur många juniorguld har Växjö?

Fantastiskt, du tycker alltså det är bättre att lämna fordringsägare utan sina rättmätiga pengar än att ta in extern hjälp?

Sedan är det hysteriskt roligt att du nämner kommunal hjälp Läjkers har fått många miljoner av kommunen, många.

Kanske han hade gjort. Kanske inte. Det kan ju sägas om alla klubbar och spelare. Bättre att ge credd till de som hjälpt spelarn påvägen. han valde oss för utvecklingen och inte för pengar. Han såg vilken utveckling hans bror fick på nolltid i Växjö.

Ja. Kommunpengar har ju hjälp alla klubbar så det är väl något som bör tas upp.

Kris versteeg. Vilken lirare. Varför plockade ingen annan in honom? Det handlar om bra scouting och kontakter. Inte pengar i första hand.

Viktig seger idag. Behövdes efter alla förluster.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-02-14 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in