Citat:
Ursprungligen postat av
zorzes
Jag vet inte asså. Visst, ni vinner men ni är ju knappast bra för svensk hockey. Hade hela ligan agerat så som ni gör så hade vi bara haft hälften av de NHL-spelare vi har nu, 2 kursade klubbar om året och klappor på varenda arena. Det är inte hockey för mig, jag håller ju dock på Rögle där det viktigaste är att det finns åtminstone en handfull från de egna leden.
What ever works for you. Alla kan ju inte vara som rögle och ligga och kriga i botten år efter år. Då skulle ju toppen är shl varit ännu mer platt. Förresten varför har ni utlänska tränare och sportchef? Det gynnar ju inte svenska hockey. Ungefär lika relevant.
Vi har ju tex varit i j20 finaler i två år. Vi har junioren som har presterat bäst i SHL genom alla tider. Vi har ändå spelat hyfsat mycket juniorer iår. Vi har haft 3-4 spelare i olika jvmlag/år senaste åren
Vi kan absolut bli bättre på många plan men vi är bra på att trimma spelare. Bättre att ta in spets några månader än att betala någon svensk dussinlirare ett helt år.
Btw. Växjö HC har kursat en gång medans andra kommuner eller kommunala bolag har bailat ut sina lag vid ekonomiska problem. Så frågan är hur bra det är?
Men har inte något emot en gräns av utländska spelare. Kan bli roligt men ligan blir sämre. Säker på att vi skulle hitta bra svenska spelare då.