Citat:
Ursprungligen postat av
tcfmog
Var väl det en säsong, så inte konstigt om man glömt. Det viktigaste med ditt inlägg var väl dock att säga att jag som vanligt har fel.
Tydligen har du inte sett båda situationerna och jämfört (enligt ditt eget inlägg) men är ändå betydligt tvärsäkrare än vad jag är.. Är du förresten själv målvakt eller målvaktstränare?
Nej, jag har inte missat debatten då den pågått i flera år. Den kommer säkerligen pågå i flera år till men inget vettigt kommer att komma ut av den. Delvis på grund av att folk aldrig är nöjda utan hela tiden kräver något än vad som just då gäller.
Strörningen för Reideborn är ju dock större därav logiskt att det blir olika bedömningar. Hade de bara åkt på Reideborns plock hade det jämförbart. Precis som att en tackling som tar i huvudet bedöms annorlunda än en tackling som tar i axeln.
Werner är klart inne i målgården och plocken är utanför först efter att ha tryckts ut av HV spelaren. Påkörningen av Werners plockarm flyttar inte heller bara plocken utan vrider Werner så hans kroppsposition förändras. Det ser dessutom ut som att hv-killen är i målområdet när det sker, alltså en påkörning i målområdet.
Reideborns plock/arm är dock klart utanför redan innan fbk-spelaren kör på den och påkörningen påverkar enbart plocken som redan var utanför målgården.
Fbk-splearen är heller inte nära att vara inne i målgården.
Med domarens motivation efter HV matchen att om plocken var utanför så skall det godkännas så är det gränsfall i första läget(plocken är utanför målgården när skottet kommer men inte när den blir påkörd) men solklart att det skall godkännas i djurgården matchen.
Här har du en bild där det syns väldigt tydligt att störningen var betydligt grövre mot Werner än mot Reideborn.
BILD
EDIT: länken till bilden verkar inte funka.
Här finns samma bild.