Citat:
Ursprungligen postat av
Cpt.Obvious
Av vad jag pratat med olika byråers HR ska det till och med vara tvärtom, de ser gärna mångfald inom lärosätena (KAU kanske för tillfället är ett undantag).
Sen bör det vara enklare att knyta kontakter genom dylika events på de "bättre" skolorna. Tveksam på att t.ex. MSA eller Vinge arrangerar lika mycket uppe i Umeå.
Att knyta kontakter är helt klart enklare på UU exempelvis! Men så länge inte en examen från UmU anses vara sämre eller mindre attraktiv i arbetsgivarnas ögon så är jag glad och blir mer taggad på att läsa i Umeå!! Just det som oroar mig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mextio
Känner en person som tog examen förra året från UmU och han hade enbart gott att säga. Han jobbar förövrigt på en av de större byråerna i Stockholm nu för tiden. Dessvärre vet jag inte så mycket mer om UmU förutom att det är kallt som fasiken. Kör på är mitt tips!
Vad skönt att höra!! Nu är inte mitt mål att jobba på en stor byrå i Stockholm utan vill mest veta att man KAN få de finare jobben trots en examen från UmU. Så din kommentar ger mig hopp!