2019-02-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
1. Ok, berätta på vilket vis som det inte är troligt utifrån en filmsnutt med en klart förvirrad kuf?

2. Vad menar du? På vilket vis säger jag emot mig själv?

3. Inte jättekonstigt om man är det minsta insatt inom psykisk sjukdom.

4. Du frångår frågeställningen. Det handlade om att skjuta ihjäl någon i sömnen.
Det faller juridiskt varken inom ramen för förmildrande eller försvårande. Att skjuta ihjäl skyddslösa barn har jag redan fört upp som försvårande men du har kanske missat det i tråden.

5. Bra att du har brandvarnare, köp fler!

6. Vad sysslar en rättsläkare med tror du? Jag skrev att man gör en samlad bedömning och det gör man oavsett om offret överlevt eller inte.

7. Jag tror att vi kan uteslöta en musköt iaf. Om vi talar om jaktvapen eller i princip om samtliga moderna skjutvapen, är nog ett skott var fullt tillräckligt under förhållanden som max kan vara några meter, vindstilla inomhus och om nu inte SR var fullständig novis med att sikta eller hantera skjutvapen.
Att ladda om ett skjutvapen för nya skott tar förstås inte minuter såvida inget fallerar med själva vapnet.
Det heter inte omlopp, det heter lopp.

8. Här missar du helt vad det handlar om så jag förstår att klockan inte ringer.
Ja, Lotta blev under ett utdraget förlopp brutalt sönderslagen. Martin fick först livstid men sedan sänkt till tidsbestämt med tillhörande möjlighet att kunna vara ute efter redan avtjänade 3/4 av straff.

I Mantorp begick Edvard ett sällsynt bestialiskt och utdraget dubbelmord och fick livstid eftersom inga andra alternativ kunde komma på fråga.
Två exempel där båda visar hur det ev kunde ha slutat i domstol med SR. Man gör avväganden mot andra liknande brott och pekar på skillnader, vips så kan det första utfallet ändras. De längsta staffen ska förbehållas de grövsta brotten.
Det andra fallet fastställer delvis vad jag nyss skrev. Däremot finns ingen egen skala för dubbelmord i sig som Timeout tidigare fick det att låta som.

9. Är viss skillnad på att ha en otrevlig ton och att helt förkasta folk eller uppfattningar som sjuka bara för att det inte harmoniserar med den egna uppfattningen.
Det här blir min sista kommentar till dig. Du kanske kan lära dig att helt förkasta folk eller uppfattningar som sjuka kan man göra på flera olika sätt. Ditt sätt gillar jag inte alls...
Citera
2019-02-14, 01:32
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Det pratades lite om en ev insamling till Karin.
Detta är saxat från Facebook.

INSAMLING till Karin Andersson

Den här fantastiska kvinnan har varit med om det absolut värsta en människa kan behöva uppleva. På sin födelsedag den 23 januari 2019 förlorade hon båda sina barn Melker och Walter på värsta sätt. Pojkarna blev skjutna av sin egen pappa, de var bara 5 och 7 år gamla.
Karin har nu sitt livs största utmaning framför sig, att hitta en ny mening med livet, att finna orken och viljan att fortsätta kämpa för att kunna fortsätta leva och inte fastna i sorgen.
Hur en människa klarar av ett sånt här trauma vet jag inte, men jag hoppas att det finns en inre styrka, som driver de smulor som finns kvar av Karins hjärta framåt.
Hennes hundar finns i hennes liv och de hjälper henne att kliva upp ur sängen, att äta och att komma ut och få frisk luft. Men ska hon någonsin kunna leva på riktigt igen behöver hon mer än så.
För Karin har hästarna alltid varit en väldigt viktig del, och hon tror att det kan vara dom som kommer kunna hjälpa henne att se framåt.
Jag vill nu att vi alla som kan och vill, ska försöka hjälpa Karin att komma en bit på vägen mot hennes stora dröm och önskan, att en dag kunna köpa en egen islandshäst.
Genom att vi alla bidrar med det lilla eller stora vi kan, så kanske vi kan hjälpa Karin en liten bit på vägen, mot hennes nya framtid, mot viljan att fortsätta leva.
Ni som vill bidra kan swisha valfri summa till 070-9980991. Skriv gärna GÅVA som meddelande.
Vill du hellre föra över via bank kan det göras till Nordeakonto (3204) 01 48604.
Utomlands ifrån till BIC/Swift: NDEASESS, IBAN: SE3130000000032040148604.
Vill du vara anonym så ange det eller skriv det direkt till mig. Annars kommer Karin få namn på alla som bidragit.
(Karin har godkänt detta.)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157251876899235&id=50578423 4
Vet du varför sidan inte finns? Vem startade insamlingen?
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Det går inte att se sidan, hoppas nån kan ordna till det.
Nej det gör det inte, undrar varför. Skulle velat se den.

Nu finns ju swish-numret och ett kontonummer att se här på Flashback, kanske någon skickar pengar i alla fall, utan att kunna kolla ursprunget.
Citera
2019-02-14, 03:22
Medlem
Känns som att denna tråden dött helt. Vi kommer inte att få veta mer och ingen FU kommer att göras då GM är död.
Låt K sörja ifred och så släpper vi det här. Bara meningslöst dravel och grundlösa spekulationer nu.
Citera
2019-02-14, 04:23
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Känns som att denna tråden dött helt. Vi kommer inte att få veta mer och ingen FU kommer att göras då GM är död.
Låt K sörja ifred och så släpper vi det här. Bara meningslöst dravel och grundlösa spekulationer nu.

Ja, det är så oerhört tragiskt! K har så mycket att bearbeta och kommer nog aldrig att bli samma människa igen. Jag undrar om det finns tillräckligt med hjälp att få i dagens vård och dess nedskärningar.
Citera
2019-02-14, 07:33
Medlem
Ja väldigt mycket har skrivits i denna tråd, att vi berörts ända in i hjärterötterna av detta märks tydligt.
Vi är väl otroligt många som tänker på de små pojkarna som så oförtjänt berövats sina liv. Mamman som ska försöka överleva utan de små pojkarna.
Hon skaffade sig jobb där hon fick många vänner och var uppskattad.Pendlade långt varje dag för att försörja sig och pojkarna.Alla önskar vi väl att hon ska få komma till ro och i den mån det går att läka, hitta saker som för henne framåt i livet. Att hon tar tillbaka makten på alla sätt ,att inte låta honom ha någon mer makt över henne någonsin.
Men KA är ingen ö, hon har nära släkt och syskon som sörjer. Hon kom från en normal familj, med ordnade liv och hos dom hade de underbara somrar med bad och sol.Många tårar rinner hos alla dessa dagar. Jag önskar hon tar hem sina små pojkar till sin barndoms trygghet, där ingen mer kan skada någon av dom.
Mina tankar och kärlek går till alla i familjen och släkten som lider och saknar de små. Jag önskar dom allt gott som jorden rymmer. Mvh/monnadeddan.
Citera
2019-02-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Nu finns ju swish-numret och ett kontonummer att se här på Flashback, kanske någon skickar pengar i alla fall, utan att kunna kolla ursprunget.

Jag vågar inte skicka pengar till det som finns på Flashback. Är rädd för att någon luras , finns ju folk till allt!
Tycker det var ett fint initiativ till att hjälpa KA , men man vill vara säker på att pengarna kommer fram till KA och ingen annan.

Vila i frid Walter o Melker <3 <3

Massor av kärlek till Karin <3
Citera
2019-02-14, 08:52
Medlem
illalillas avatar
Citat:

Numret ägs av samma kvinna som skrev inlägget och min gissning är att hon helt enkelt gjort inlägget synligt bara för vänner/vänner vänner......kanske pga att det uppmärksammats här inne?
Citera
2019-02-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monnadedda
Ja väldigt mycket har skrivits i denna tråd, att vi berörts ända in i hjärterötterna av detta märks tydligt.
Vi är väl otroligt många som tänker på de små pojkarna som så oförtjänt berövats sina liv. Mamman som ska försöka överleva utan de små pojkarna.
Hon skaffade sig jobb där hon fick många vänner och var uppskattad.Pendlade långt varje dag för att försörja sig och pojkarna.Alla önskar vi väl att hon ska få komma till ro och i den mån det går att läka, hitta saker som för henne framåt i livet. Att hon tar tillbaka makten på alla sätt ,att inte låta honom ha någon mer makt över henne någonsin.
Men KA är ingen ö, hon har nära släkt och syskon som sörjer. Hon kom från en normal familj, med ordnade liv och hos dom hade de underbara somrar med bad och sol.Många tårar rinner hos alla dessa dagar. Jag önskar hon tar hem sina små pojkar till sin barndoms trygghet, där ingen mer kan skada någon av dom.
Mina tankar och kärlek går till alla i familjen och släkten som lider och saknar de små. Jag önskar dom allt gott som jorden rymmer. Mvh/monnadeddan.

Jag har också förstått att hon är en helt vanlig tjej, hann ju läsa en del från hennes facebooks sida och hon verkar vara en empatisk människa med mycket kärlek.

Vet att vi är många i detta land som tänker på henne o pojkarna <3 <3 <3 .

Mina tankar går varje dag till henne o pojkarna och all hennes släkt. Vi alla får ge henne styrkan att klara detta.

Jag tänker även på Samuels systrar som inte har det lätt. <3
Citera
2019-02-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illalilla
Numret ägs av samma kvinna som skrev inlägget och min gissning är att hon helt enkelt gjort inlägget synligt bara för vänner/vänner vänner......kanske pga att det uppmärksammats här inne?

Så kan det vara, men det skulle nog vara bättre om alla kunde se och att kunna dela inlägget. Då skulle det komma fram till många fler människor som vill hjälpa Karin.
Citera
2019-02-14, 12:43
Medlem
Jag fråga varför inlägget försvann, då jag ville bidra med en slant. Fick till svar att hon ändrade till privat inställning för att hon skulle landa lite i detta o inte längre fram inse att hon ångrar att det spridit sig så stort. Jag swishade en slant. ♥️
Citera
2019-02-14, 12:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag kan se sidan. Finns jättefina småbilder av Karin och pojkarna som pussas. Försök igen.

Senast redigerad av Rosamund 2019-02-14 kl. 12:48. Anledning: Länk
Citera
2019-02-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag kan se sidan. Finns jättefina småbilder av Karin och pojkarna som pussas. Försök igen.

Då har hon gjort den synlig för resten av omvärlden igen! Den försvann igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in