2019-02-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Hej!

Ska på en ADHD/ADD-utredning inom den närmsta framtiden (om 1-3 veckor) och undrar lite ang. testerna som görs där. Dels gör de en generell kontroll men även drogtest(er). Frö två veckor sedan intog jag (mkt lite) Kokain. Denna veckan har jag tagit totalt 50 mg. Medikinet och för tre veckor sen Elvanse under 2-3 dagar. Dessutom ett snabbt bloss för två veckor sedan på en cannabisjoint.

Det dricks alkohol regelbundet ska jag lägga till.

Man blir återbetalnignskyldig på ca 4000:- om drogtestet/drogtesterna ger utslag. Hur länge måste jag hålla upp för att nå ett negativt resultat? Dessutom undrar jag för VAD de screenar för på en ADHD-klinik. Är det saliv eller blodprovet?

Mycket tacksam för svar i den utsträckning folk kan svara.

Bumpar denna, är orolig!
Citera
2019-02-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garderobs.skelett
När exakt ska man sluta träna inför ett prov (thc)? Hört allt ifrån en dag till 7. När börjar det blir kritiskt där träningen stjälper istället för att hjälpa? Överväger sluta fyra dgr innan? Men skull heslt velat träna ngn dag till så man slutar tre dgr innan. För tätt inpå?

24-48h innan.

Cousi.
Citera
2019-02-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
24-48h innan.

Cousi.

Gäller samma sak med xanor?
Citera
2019-02-08, 11:55
Medlem
Pillpoppertragedys avatar
Halojj!

Har skummat igenom tråden lite men den är för lång för att jag ska kunna hitta mitt svar.

Undrar bara hur länge cannabis finns kvar i kroppen/hur lång tid det måste gå innan det inte ger något utslag vid pisseprov, när cannabis rökts sporadiskt?

För att göra en lång historia kort; jag rökte cannabis dagligen under ca 2 års tid & blev "påkommen" av psykiatrin efter en överdos av olika receptbelagda preparat. Detta va ca 1,5 år sen. Dom plockade då bort vissa mediciner jag hade bl.a Elvanse. Accepterade detta & tänkte att jag testar ett tag utan Elvanse & fortsatte med cannabis fram tills i somras då jag bestämde mig för att jag ville testa med ADHD medicin igen, fick börja ge pisseprov 1 gång i veckan & när jag pissade rent fick jag tillbaka Elvanse.
Har nu varit ren från cannabis/THC sen i början av maj, alltså ca 10 månader & har inte behövt ge pisseprov sen i juli ungefär.

Ikväll ska jag på fest & hade verkligen velat unna mig några bloss, därav min fråga angående hur länge THC visas på pisseprov om jag endast röker max en spliff under kvällen. Förmodligen kommer psykiatrin inte ta något spontant pisseprov på mig eftersom dom inte begärt något sen i somras, men vill va på den säkra sidan.

Hoppas någon kan ge mig svar, tack på förhand!
Citera
2019-02-08, 12:00
Medlem
Om en urinestick visar två streck för thc dvs negativt men den ena sträcket bara e svagt färgat bör man oroa sig då?
Citera
2019-02-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Värdena kan mycket völ vara under gränsen efter 6h, är upp till 12h på alprazolam, skulle gissa på samma gällande diazepam on man inte söker specifikt efter lägre värden på någon benzo.

Menar du på att diazepam har samma halveringstid som alprazolam??
Citera
2019-02-08, 16:37
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Bumpar denna, är orolig!

Ska inte vara några problem om du inte tar nått mer nu tills det börjar.
Dock behövde jag själv inte göra något drogtest i själva utredningen vart senare när den var klar och innan man skulle få sin medicin.
Citera
2019-02-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillpoppertragedy
Halojj!

Har skummat igenom tråden lite men den är för lång för att jag ska kunna hitta mitt svar.

Undrar bara hur länge cannabis finns kvar i kroppen/hur lång tid det måste gå innan det inte ger något utslag vid pisseprov, när cannabis rökts sporadiskt?

För att göra en lång historia kort; jag rökte cannabis dagligen under ca 2 års tid & blev "påkommen" av psykiatrin efter en överdos av olika receptbelagda preparat. Detta va ca 1,5 år sen. Dom plockade då bort vissa mediciner jag hade bl.a Elvanse. Accepterade detta & tänkte att jag testar ett tag utan Elvanse & fortsatte med cannabis fram tills i somras då jag bestämde mig för att jag ville testa med ADHD medicin igen, fick börja ge pisseprov 1 gång i veckan & när jag pissade rent fick jag tillbaka Elvanse.
Har nu varit ren från cannabis/THC sen i början av maj, alltså ca 10 månader & har inte behövt ge pisseprov sen i juli ungefär.

Ikväll ska jag på fest & hade verkligen velat unna mig några bloss, därav min fråga angående hur länge THC visas på pisseprov om jag endast röker max en spliff under kvällen. Förmodligen kommer psykiatrin inte ta något spontant pisseprov på mig eftersom dom inte begärt något sen i somras, men vill va på den säkra sidan.

Hoppas någon kan ge mig svar, tack på förhand!

Tja! Som du kanske vet så är det individuellt hur länge thc sitter i kroppen . Men jag skulle tippa på att för max en joint ikväll så är du ren inom 3-5 dagar.
Då utgår jag från mig själv och egna erfarenheter när jag rökt sporadiskt en torsdag eller fredag - 1joint. Och varit ren mån eller tisdag
Citera
2019-02-10, 03:20
Medlem
Cakewets avatar
Kommer Metadon/Buprenorfin ge falskt utslag på opiater på ett 6-panel-test som inte specifikt testar för Metadon/Bupe men däremot Morfin/Opiater? Hade vart grymt tacksam för svar.
Senast redigerad av Cakewet 2019-02-10 kl. 04:09.
Citera
2019-02-10, 16:27
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garderobs.skelett
Om en urinestick visar två streck för thc dvs negativt men den ena sträcket bara e svagt färgat bör man oroa sig då?

Nej, 2 streck är negativt hur svagt de än är.
Citera
2019-02-10, 19:19
Medlem
Hej. Finns där något knep för att minska halten utav THC utan att provet i sig blir ogiltigt? Vet att för mycket vatten ogiltighetsförklarar provet, (dricker alltid B vitamin). 2 liter några timmar innan provet, räcker det?
Tack som fan för svar.
Citera
2019-02-10, 22:49
Medlem
alle021s avatar
Tja tja, snabb fråga, är det någon som vet hur länge H synns på dagens urin prov? Alltså om man bara har tagit det en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in