Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 18:12
  #4285
Medlem
Tuhs avatar
Frågar på kamrats vägnar.

Kompis var på fest i skidort nyligen och hade tagit kokain och ecstacy samt druckit en hel del. Han mådde rätt dåligt och hans sällskap ringde 112, både polis och ambulans dök upp på festen.

Ambulanspersonalen undersökte han och gav dropp på plats. Polisen begärde även att ambulanspersonalen skulle ta ett blodprov då han var i för dåligt tillstånd att ge pissprov.

Efter han blivit undersökt och lämnat blodprov lämnar både polis och ambulanspersonal platsen. Han berättade varken för ambulanspersonal eller polisen att han hade tagit droger. Polisen sa inget om åtal eller liknande.

Kompisen är nu nervös över vad som kommer hända och att han eventuellt blir åtalad för narkotikabrott. Någon som vet något om detta?
Citera
2018-04-22, 18:34
  #4286
Medlem
Måste fråga 1 gång till bara, rökte 3 dagar i streck, när jag pissar kmr det vara 11 dagar sen jag rökte. Finns det nån chans alls att jag klarar mej? Är i hyfsat bra form osv..
Citera
2018-04-22, 20:11
  #4287
Medlem
TechoNisses avatar
Frågar på sambos bekostnad
Min sambo käkade en hel kartong med oxascand samt lika många imovane
( 15mgx25st) nu kommer frågan om hur länge de tar innan hon blir ren? Detta hände i tisdags och hon har inte tagit något på ca 3månader innan och inget efter, tacksam för alla svar. Mvh
Citera
2018-04-22, 23:26
  #4288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
Frågar på sambos bekostnad
Min sambo käkade en hel kartong med oxascand samt lika många imovane
( 15mgx25st) nu kommer frågan om hur länge de tar innan hon blir ren? Detta hände i tisdags och hon har inte tagit något på ca 3månader innan och inget efter, tacksam för alla svar. Mvh
Oxascanden syns ett bra tag skulle säga iallafall 2v, imovanen typ 2-4 dagar kanske?
Citera
2018-04-23, 00:22
  #4289
Medlem
TarmTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Det syns exakt vad som använts på analys, så funkar inte

Jag åkte dit på provtagning hos polisen (blod och piss) efter ha ätit enorma mängder FluAlprazolam under ett antal dagar innan. Syntes i pisset som benso men inget i blodet. Gick fri från alla misstankar. Fick tillbaka körkort och utredningen lades ned. Misstänker att pisseprov (snabbtest) inte är bevis. Provet skickades till lab men där kunde de inte hitta nåt olagligt. Det var ändå dagen efter jag tagit stora doser under nån veckas tid. Hur funkar det med RC-droger egentligen??
Citera
2018-04-23, 10:43
  #4290
Medlem
Hej!
Någon som vet om Rivotril ger utslag på annat än bensodiazepiner (klonazepam) vid drogtest, pga bindämnen eller någon slags utblandning från utlandet?
Citera
2018-04-23, 13:55
  #4291
Medlem
3f-pvp ger utslag på ACL men bara ett dygn eller så, vet ej hur länge men riktigt kort. Några styckena blev utskrivna från behandlingshemmet jag var på.
Citera
2018-04-23, 14:50
  #4292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinLillasyster
3f-pvp ger utslag på ACL men bara ett dygn eller så, vet ej hur länge men riktigt kort. Några styckena blev utskrivna från behandlingshemmet jag var på.

är ACL med på multisticka? vet du hur länge det syns? ett dygn.. jag har pissat negativt 2 dygn efter intag av denna. vet inte exakt vilken sticka dom använder hära men det är en multisticka ialf.
Citera
2018-04-23, 14:55
  #4293
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinLillasyster
3f-pvp ger utslag på ACL men bara ett dygn eller så, vet ej hur länge men riktigt kort. Några styckena blev utskrivna från behandlingshemmet jag var på.
Säger inte att du ljuger men kan knappast vara PvPn som dom pisaade positivt på då acl är Benso,o har en polare som gick på den och h*n pisaade negativt i 4veckor på de inkl beroende centrum
Citera
2018-04-23, 16:33
  #4294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte
Hur funkar det med RC-droger egentligen??

undrar detsamma!
Citera
2018-04-23, 18:09
  #4295
Medlem
lah-mis avatar
Hej, jag hittar inget svar på min fråga någonstans, men hoppas att någon här kan besvara den.

Hur är det med spårtider för heroin i urinprov? Alltså inte morfin/opiater generellt, utan specifikt heroin och dess metaboliter. Gäller alltså urinprov som skickas på analys.

Som jag har förstått det så omvandlas heroin snabbt till någon variant av acetylmorfin, som i sin tur bryts ned till morfin, och så vidare.

Hur länge kan man se just heroin/acetylmorfin i urin på lab-tester? Det gör nämligen ingenting om de ser enbart morfin etc, men jag vill inte att det ska synas att jag tagit specifikt heroin. Är det någon som har svar på detta? Det fåtal källor jag hittat när jag sökt ger alla olika svar.
Citera
2018-04-23, 22:10
  #4296
Medlem
Hur ser det ut när det gäller tystnadsplikt ang. pissprov? Får polisen ringa ens föräldrar och berätta att man varit inne på prov, för att dom känner igen namnet när dom läser sin rapport på måndagen?
Känns som att den som lämnat prov fortfarande borde vara endast misstänkt och då borde tystnadsplikt gälla?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback