2019-02-05, 23:31
Medlem
Okej, tror faktiskt bara det är ett vanligt besök hos sjuksköterska och någon form utav rutin. Men de måste alltså informera om det innan?
Tack för svar!
Citera
2019-02-05, 23:41
Medlem
alle021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Syns Lyrica i drogtest för körkortsärenden?

Skickas på analys, har bara sett samma fråga innan men inga svar...
Beror på, vanligt vis letar dom inte efter Lyrica, de syns iallafall inte på standard stickorna, möjligt vis ifall de vet att du har missbrukat det förut men det bör vara lungnt. Är det någon som vet hur länge 3mg Xanor syns i urin prov?
Citera
2019-02-06, 00:16
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alle021
Beror på, vanligt vis letar dom inte efter Lyrica, de syns iallafall inte på standard stickorna, möjligt vis ifall de vet att du har missbrukat det förut men det bör vara lungnt. Är det någon som vet hur länge 3mg Xanor syns i urin prov?

Vi får se hur lugnt det är...

Räknade lite på alprazolam och nanogram med 10timmar som halveringstid och kom fram till att 3mg kan synas bortåt 8-9 dagar.
Citera
2019-02-06, 01:33
Medlem
Begins avatar
Kreatinin och urinprov.

Hej nu är det såhär att jag är nu tvungen att ta urinprov som skickas på labb under 1års period genom mitt företag då jag rökt cannabis. Jag har inga problem med att vara rökfri då jobbet självklart går före rökat.

Nu till min fråga, då jag börjat komma igång med träningen igen har jag börjat ta kreatin kan det vara riskabelt då de kan tro att jag försöker manipulera provet? Jag är rädd för att de ska tro något, och att det i sin tur kan leda till att jag får sparken. Vill genuint sköta detta så bra som möjligt, kreatinet är ett av få kosttillskott jag använder som jag känner fungerar. Skulle vara surt att inte få använda sig av det under ett helt år.

Bör man fråga läkare om det är okej eller om man bör avstå? Eller går det att ta kreatin utan att det manipuleras, det vill säga att man kanske inte dricker så mycket vatten innan provet?
Vet att det finns ett par trådar om detta men handlar bara om att proverna ska manipuleras.

Mvh
Citera
2019-02-06, 01:58
Medlem
00sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omganton
Hallådär.

Har under senaste halvåret tröttnat hårt på jobbet vilket har lett till 6 olika sjuktillfällen (korttidsfrånvaro).
Och nu vill min chef att jag ska gå på någon form av rehab för att prata med sjuksköterska och ta lite blodprov osv.
Min största oro här är att jag har rökt cannabis dagligen i ungefär 10 år.
Tror ni att de kollar efter droger vid ett sådant tillfälle när det gäller ”sjukdom”? Om de tex tar kissprov/blodprov.
Tack för mig! / dödsknarkarn
Var i liknande sits som dig. Hade dock turen att aldrig behöva gå till sjuksköterska även fast jag hade varit sjuk mer än vad man fick. Dock frågade jag mina kollegor som har jobbat där längre än mig om man behövde ta drogtest och då sa dom att dom har aldrig behövt göra det. Men det lär skilja sig från jobb till jobb. Är du fast så kan dom inte sparka dig, dom måste erbjuda dig hjälp innan dom kan kicka dig.
Citera
2019-02-06, 10:39
Medlem
Begins avatar
omganton

Precis liknande sits jag befinner mig i, de kommer ej sparka dig om du har fast. Dock är jag tvungen och ta urinprov under 1år hade väldigt höga halter, är periodare. Hoppas du slipper hamna i samma sits som mig håller tummarna! Kan tillägga, beroende på vad du jobbar med och om de skulle hitta thc i ditt blod kan läkaren och företaget sjukskriva dig utan betalt tills du blir nollad, i mitt fall kunde jag fortgå men fick inte göra vissa moment i jobbet. Lycka till!
Citera
2019-02-06, 12:11
Medlem
Hej!

Ska på en ADHD/ADD-utredning inom den närmsta framtiden (om 1-3 veckor) och undrar lite ang. testerna som görs där. Dels gör de en generell kontroll men även drogtest(er). Frö två veckor sedan intog jag (mkt lite) Kokain. Denna veckan har jag tagit totalt 50 mg. Medikinet och för tre veckor sen Elvanse under 2-3 dagar. Dessutom ett snabbt bloss för två veckor sedan på en cannabisjoint.

Det dricks alkohol regelbundet ska jag lägga till.

Man blir återbetalnignskyldig på ca 4000:- om drogtestet/drogtesterna ger utslag. Hur länge måste jag hålla upp för att nå ett negativt resultat? Dessutom undrar jag för VAD de screenar för på en ADHD-klinik. Är det saliv eller blodprovet?

Mycket tacksam för svar i den utsträckning folk kan svara.
Citera
2019-02-06, 18:07
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:

Lyrica kollades inte på urinprov.

Däremot positiv på benzo, men det kan inte stämma då jag inte tagit på ca 6 veckor...

Om analysen visar samma, vilket jag utgör från att den inte gör, om inte så måste antingen lyrica ger utslag på benzo eller att diazepam gav utslag 6 v efter intag.
Citera
2019-02-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Hej!

Ska på en ADHD/ADD-utredning inom den närmsta framtiden (om 1-3 veckor) och undrar lite ang. testerna som görs där. Dels gör de en generell kontroll men även drogtest(er). Frö två veckor sedan intog jag (mkt lite) Kokain. Denna veckan har jag tagit totalt 50 mg. Medikinet och för tre veckor sen Elvanse under 2-3 dagar. Dessutom ett snabbt bloss för två veckor sedan på en cannabisjoint.

Det dricks alkohol regelbundet ska jag lägga till.

Man blir återbetalnignskyldig på ca 4000:- om drogtestet/drogtesterna ger utslag. Hur länge måste jag hålla upp för att nå ett negativt resultat? Dessutom undrar jag för VAD de screenar för på en ADHD-klinik. Är det saliv eller blodprovet?

Mycket tacksam för svar i den utsträckning folk kan svara.
du borde vara ren från dem flesta substanser vi dehär laget iallafall.
Citera
2019-02-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
du borde vara ren från dem flesta substanser vi dehär laget iallafall.

Tack! Jag bestämmer lite själv när jag vill komma på ett första-besök, dvs om en månad exempelvis. Att hålla sig ren i en månad framåt, då? Känns risky ändå.
Citera
2019-02-07, 01:43
Medlem
alle021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Lyrica kollades inte på urinprov.

Däremot positiv på benzo, men det kan inte stämma då jag inte tagit på ca 6 veckor...

Om analysen visar samma, vilket jag utgör från att den inte gör, om inte så måste antingen lyrica ger utslag på benzo eller att diazepam gav utslag 6 v efter intag.
Njaa, Lyrica ska inte ge utslag på benso. Köpte du dom svart? Om de inte var i kartan och inte var märkta så var det kanske låtsad Lyrica du fick där de använt benso istället för det kanske var billigare, eller så satt den benson du tog kvar, vissa har en halverings tid av flera hundra timmar. (Flurazepam 40-250h halverings tid)
Citera
2019-02-07, 02:52
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Njaa, Lyrica ska inte ge utslag på benso. Köpte du dom svart? Om de inte var i kartan och inte var märkta så var det kanske låtsad Lyrica du fick där de använt benso istället för det kanske var billigare, eller så satt den benson du tog kvar, vissa har en halverings tid av flera hundra timmar. (Flurazepam 40-250h halverings tid)

Nej köpte blister från svenskt apotek.

Ja visar det utslag även på analysen som svar kommer efter ca 2 veckor så är det skumt, tog 10-15 stesolid i december utspritt, det ska inte synas nu... men får se som sagt om det var fel på sticka eller inte, vill gärna veta exakt ämne och mängd isåfall då det inte stämmer känns det som, tex rökte jag cannabis efter nån benso och inte syntes det.
Senast redigerad av bdbdbdbd 2019-02-07 kl. 02:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in