2019-02-10, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Fick du någonsin klarhet i varför Oskar magrade och såg sjuk ut efter de där tre månaderna?

Jag tror att Missan träffade maken senast i april-maj, 8-9 månader innan morden skedde. Kan hon kanske bekräfta eller dementera detta?
Citera
2019-02-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad misstänker du är anledningen till att O mördade fru och barn?
Han gick bärsärkagång. Det är vad jag tror. Alla tror saker och ting här och det är vad jag tror. Han var ofattbart dålig redan på våren 2017. Jättedålig. Om du hade sett honom så hade du förstått. Om andra orsaker har det redan diskuterats mycket här. Sekt, hans karriär etc etc. Jag berättar här vad jag såg då.
Citera
2019-02-10, 17:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Han gick bärsärkagång. Det är vad jag tror. Alla tror saker och ting här och det är vad jag tror. Han var ofattbart dålig redan på våren 2017. Jättedålig. Om du hade sett honom så hade du förstått. Om andra orsaker har det redan diskuterats mycket här. Sekt, hans karriär etc etc. Jag berättar här vad jag såg då.

Lite underligt då att det inte kom fram vid polisens pressträff, det borde ju varit uppenbart vad som hänt om det nu har gått till på det viset du skriver.

Du vet ju vad som blev polisens slutsats av vad som hände.
Citera
2019-02-10, 17:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag tror att Missan träffade maken senast i april-maj, 8-9 månader innan morden skedde. Kan hon kanske bekräfta eller dementera detta?
Jo. Men 2017 såg han tydligen riktigt sjuk ut. Och då hade han inte skjutsat M på 3 månader.
Citera
2019-02-10, 17:35
Bannlyst
Citat:
Jo. Men 2017 såg han tydligen riktigt sjuk ut. Och då hade han inte skjutsat M på 3 månader.

Inte skjutsat M på tre månader?
Citera
2019-02-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden

Agnes fick sin diagnos 2015. Men hon undervisades inte hemma i tre år, 2015-2017? I protokollen från skolan hade man möte under våren 16, inför högstadiet, och hösten 16 blev det tydligen hemundervisning - trots att man tänkt att hon skulle vara i skolan och avstå från vissa ämnen? Sen visar protokollet från våren 2017 att A haft undervisning på heltid hemma - men hur länge? Året efter blev proceduren likadan för systern. Vet ej om jag tänker rätt kring A, men i artikeln ovan tycker jag att det verkar som att hon hade hemundervisning på heltid (eller deltid) först hösten 2016.

"I mars 2016 hölls den första elevhälsokonferensen.

Det gällde 14-åringen och närvarande var skolans rektor, en specialpedagog, en mentor, skolpsykolog och en av föräldrarna.

Vad som exakt avhandlades på mötet är sekretessbelagt men bara två månader senare hölls en ny konferens för att förbereda skolstarten i sjunde klass på en ny skola.

Ordnade vilrum
Inför högstadiet ville flickan gärna gå i skolan och man diskuterade en lösning med ett vilrum i beredskap när ljuden och störningarna blev för mycket.

Man beslutade att hon skulle avstå från hemkunskap, idrott, musik och moderna språk för att kunna koncentrera sig på kärnämnena svenska, matte, SO, NO och engelska samt bild eftersom hon brann för de estetiska ämnena.

Under konferensen pratade man om hur hon skulle klara antagningskraven till gymnasiet.

Hennes pappa och skolsköterskan skulle tillsammans informera hennes klasskamrater om situationen.

Lillasystern drabbad
I maj 2017, vid skolårets slut, hade det visat sig att 14-åringen inte orkade med skolmiljön, trots viljan och trots skolans anpassning. Istället hade hon undervisats hemma i skolans regi och så skulle det fortsätta i åttonde klass med fyra tillfällen i veckan.

Om orken fanns skulle hon försöka komma till skolan för att ha laborationer."

Hallå, hallå! Är rädd att min spaning drunknar i pianoläraranalysen och citerar mig själv, se ovan. Har jag förstått det rätt att Agnes hade heltidsundervisning/all undervisning hemma först hösten 2016? Och då kanske tom planen var att hon skulle vara i skolan ibland. Då är det bara ett år mellan kraven/önskningarna/behovet av hemundervisning uppstår för flickorna. Eller hade hon hemundervisning från 2015? Tycker inte det verkar så utifrån citerade artikeln ovan
Citera
2019-02-10, 17:37
Medlem
Citat:
Fick du någonsin klarhet i varför Oskar magrade och såg sjuk ut efter de där tre månaderna?
Nej ingen berättade. Och det är normalt. Jag var Moas pianolärare. Oskar hade inte ens berättat på sitt jobb om hur dålig han själv mådde . Han gömde sig bakom sina barn. Om barnens sk sjukdomar. Sanningen är att han själv var otroligt dålig. Finns det några här som vet vad en djup depression är ? Jag tror folk på hans jobb förstod läget.
Om man har en sån hemsk depression kan man gå ner i vikt. Vet av egen erfarenhet. Men jag trodde att han hade cancer. Trots Armstarks ansträngningar att göra mig till en hobbypsykolog så är jag självklart inte det. Men jag såg hur han magrade. Och trodde att han gick på cellgifter. Med facit i hand så vet vi vad det var. Ingen cancer hos honom. Han mådde dålig av psykiska orsaker. Jag borde förstå det pga egen erfarenhet.
Han var alltid propert klädd men nu satt han med en konstig mössa på huvudet i vårvärmen i ett varmt rum. Framåtlutat. Jag tänkte att han gick på cellgifter och ville dölja sitt huvud
Citera
2019-02-10, 17:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Inte skjutsat M på tre månader?
Ja. Till pianolektionerna.
Citera
2019-02-10, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lite underligt då att det inte kom fram vid polisens pressträff, det borde ju varit uppenbart vad som hänt om det nu har gått till på det viset du skriver.

Du vet ju vad som blev polisens slutsats av vad som hände.

Ja, det blir lite Missan vs Polisen.
Citera
2019-02-10, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ja. Till pianolektionerna.

Måste missat det. Kan du ange referens?
Citera
2019-02-10, 17:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Nej ingen berättade. Och det är normalt. Jag var Moas pianolärare. Oskar hade inte ens berättat på sitt jobb om hur dålig han själv mådde . Han gömde sig bakom sina barn. Om barnens sk sjukdomar. Sanningen är att han själv var otroligt dålig. Finns det några här som vet vad en djup depression är ? Jag tror folk på hans jobb förstod läget.
Om man har en sån hemsk depression kan man gå ner i vikt. Vet av egen erfarenhet. Men jag trodde att han hade cancer. Trots Armstarks ansträngningar att göra mig till en hobbypsykolog så är jag självklart inte det. Men jag såg hur han magrade. Och trodde att han gick på cellgifter. Med facit i hand så vet vi vad det var. Ingen cancer hos honom. Han mådde dålig av psykiska orsaker. Jag borde förstå det pga egen erfarenhet.
Han var alltid propert klädd men nu satt han med en konstig mössa på huvudet i vårvärmen i ett varmt rum. Framåtlutat. Jag tänkte att han gick på cellgifter och ville dölja sitt huvud
När man blir av med håret av olika orsaker, så fryser man om huvudet. Been there. Då är mössa skönt även inomhus. Det tar tid att vänja sig. Jag vande mig inte. Mössa på alltid.
Citera
2019-02-10, 17:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

H var ju som vanligt så hon verkade inte bekymrad över hur väldigt dåligt hennes man mådde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in