2019-02-13, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Det där med kläderna var kommer det ifrån?
Ett rykte från postaren undrande87.
Citera
2019-02-13, 08:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nja, nu gjorde du ett eget antagande. Om min döda kropp hittas där så måste någon fraktat den dit.

Det kanske skulle finnas bevis på Arlanda att du trots allt klev ombord.
Citera
2019-02-13, 09:25
Medlem
Har försökt läsa ikapp några dagars disk- ussion (fyndigt uttryckt Harperlee!) men inte ännu hunnit riktigt. Är det intressant med den staplade disken i sammanhanget? Uppenbarligen tyckte poliserna det eftersom de berättar om den. Om det bara var där och då vid den första genomgången eller haft betydelse också i den senare analysen av brottsplatsen sägs det ju inget om.

Det jag funderar över i polismännens redogörelse är det som de själva faktiskt noterade och berättar om - disken, lampor släckta och tända, kroppen som hängde, legot, nallen, de nedbäddade kropparna bakom stängda dörrar, flickornas ansikten ...

Men det är en hel del som de inte berättar, men som någon eller båda måste lagt märke till när de undersökte huset. Hur såg det ut i övrigt. Städat eller ostädat? Saker slängda överallt eller prydligt och ordnat? Luktade det? Var det kallt i huset? Hur såg kropparna ut? Ansiktena - hur såg de ut? De beskrev tunnelseende - såg de alltså inget annat än det som beskrivs? Eller kände? Eller luktade?

Det är klart att de gjorde! Naturligtvis är polisernas berättelse redigerad. De har alldeles säkert mycket mer att berätta än det som redovisas i artikeln.
Citera
2019-02-13, 09:31
Medlem
Citat:
Nja, nu gjorde du ett eget antagande. Om min döda kropp hittas där så måste någon fraktat den dit.
och då måste det gälla även Hanna eftersom du använder dig själv som fixpunkt för händelsen.
Citera
2019-02-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
och då måste det gälla även Hanna eftersom du använder dig själv som fixpunkt för händelsen.

Du är ändå ganska vidsynt, ibland nästan rättvis, men nu var du nog stressad.

På PT så säger polisen att man har bevis för "planeringen". Det hade varit mycket tryggare för rättssamhället om en åklagare fått pröva även denna bevisning. Risken finns att en oskyldig blir dömd för mord på sina barn. Om det är en man eller kvinna kvittar för mig.
Citera
2019-02-13, 10:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det verkar vara lite osäkert i din text om det är en gärningsperson som har mördat barnen. ....//...

Sa åklagaren ordagrant att Hanna blev mördad?

Ja, åklagaren sa, att av de forensiska fynd som framkommit, har barnen mördats av endast en person.

Ja, åklagaren sa att Hanna, precis som barnen, blivit mördad.
Åklagaren sa att antalet mordoffer i villan var tre. En person, fadern, har suiciderat.

Detta är de officiella uppgifter jag har fick, kan ej lämna fler detaljer som svar på dina frågor.
Citera
2019-02-13, 10:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, åklagaren sa, att av de forensiska fynd som framkommit, har barnen mördats av endast en person.

Ja, åklagaren sa att Hanna, precis som barnen, blivit mördad.
Åklagaren sa att antalet mordoffer i villan var tre. En person, fadern, har suiciderat.

Detta är de officiella uppgifter jag har fick, kan ej lämna fler detaljer som svar på dina frågor.

Fast om vi skall vara lite logiska här, istället för att skriva fan på väggen, så har två flickor mördats och Hanna har fått hjälp att dö. På egen begäran. Med tanke på alla bevis på att det är ett gemensamt beslut så tänker åtminstone jag inte se Hanna som ett oskyldigt offer i den här härvan.

I övrigt har vi bara ditt ord att du talat med nån åklagare. Det står överallt i media att ingen åklagare är inblandad eftersom inte något åtal kommer väckas. Lämna gärna namn på denna åklagare så skall även jag ringa densamma.
Citera
2019-02-13, 10:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Detta fall är bara sjukt... Det är ingen vacker planerad död. Inte en familj som hittas i samma säng.

Det är och förblir ”planeringen av TVÅ föräldrar" som är mest upprörande. Groteskt, hjärtskärande och ofattbart. Sida upp och ned så har trådens analytiker försökt jämföra med liknande fall i världen men kammat noll. Inte konstigt för det finns inget att jämföra med.

Den ”gemensamma” planeringen måste vi få svar på genom en FUP. Jag vill att alla skall få veta exakt, ordagrant, vad den bevisningen består av. När började planeringen? Exakt vilka bevis är det polisen grundar sina ”misstankar" på? Vad skulle lett till åtal? Skulle det vara en fara om allmänheten får ta del av de uppgifterna? Har ens de efterlevande fått ta del av den bevisningen? Det kan också vara intresserad att se om och hur polisen ifrågasatt testamentets giltighet.

Sen MÅSTE massmedia ta på sig ansvaret att undersöka hur två flickor i samma familj fick diagnosen ME.

Helt enig med dig!
I dag är både O och H utpekade av polisen som misstänkta för planerade dubbelmord på sina barn, kvävda och strypmördade barn.

Kan det bli så mycket värre? Eller grövre och hemskare för anhöriga? Är inte det här det hemskaste O och H kunde gjort?

Det borde inte finnas något mer hänsynstagande som ska lägga locket på vad som i stora drag har hänt. Det är redan mycket illa i de officiella uppgifterna.
Detaljerade beskrivningar kan lämnas utanför, de är ingen betjänt av. Men med tanke på de uppgifter som redan är officiella, borde inte anhörigas problem i första hand vara om en mer klargörande officiell förklaring kan lämnas ut.

Men varför polisen tror att en mördad person sedan månader planerat stryp/kvävningsmorden på sig själv och sina barn, kräver faktiskt en mer utförlig förklaring.
Citera
2019-02-13, 10:32
Bannlyst
Citat:
Du är ändå ganska vidsynt, ibland nästan rättvis, men nu var du nog stressad.

På PT så säger polisen att man har bevis för "planeringen". Det hade varit mycket tryggare för rättssamhället om en åklagare fått pröva även denna bevisning. Risken finns att en oskyldig blir dömd för mord på sina barn. Om det är en man eller kvinna kvittar för mig.

Du behöver nog läsa in dig på hur man hanterar ärenden där GM/MGM är död/döda. Då tror jag att du kommer att inse att polisen följer lagen i detta ärende, något som vi kanske ska vara glada för med tanke på deras befattning. Om gällande lagar skulle brytas för att ett antal tycker det, skulle jag inte känna mig särskilt trygg. Framförallt hade det inte varit förenligt med ett rättssamhälle. I detta ärende har man dessutom redan tänjt på gränserna genom att hålla en pressträff där man berättat mer än vad man egentligen hade behövt och ev. borde, sannolikt som en följd av ärendets unika karaktär.
Om man tycker att lagen ska ändras har man däremot alla möjligheter att börja engagera sig politiskt.

Sen tycker jag att du ska jämföra hur transparent Sverige är i förhållande till andra länder när det kommer till information om polisiärt utredningsarbete. Jag tror att du kommer att bli glad när du inser hur väl Sverige uppfyller dina önskemål om öppenhet. Denna öppenhet är däremot inte oproblematisk i vissa situationer, varför andra rättsstater gör andra rättssäkerhetsmässiga tolkningar om hur mycket man bör gå ut med.
Citera
2019-02-13, 10:41
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Sant men hur mkt dom än skriker och krumbuktar sig så hjälper det inte. Vi andra ser ändå O som mannen som gav ondskan ett ansikte.

När man googlat upp bilder på honom så ser han inte snäll ut på ögonen. Kan varit tyrann mot sin familj och skenheligt änglalik utåt. Fy.

Själens spegel på henne ser man inte, en nertryckt människa får inte hamna på bild.
Citera
2019-02-13, 10:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
När man googlat upp bilder på honom så ser han inte snäll ut på ögonen. Kan varit tyrann mot sin familj och skenheligt änglalik utåt. Fy.

Själens spegel på henne ser man inte, en nertryckt människa får inte hamna på bild.
Efterhandskonstruktion. Samma sa man om Peter Madsen (u-båtshistorien i Danmark) och Billy Fagerström (Tova-målet). Efteråt.
Citera
2019-02-13, 10:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Fast om vi skall vara lite logiska här, istället för att skriva fan på väggen, så har två flickor mördats och Hanna har fått hjälp att dö. På egen begäran..

Hur vet du att hon fick hjälp att dö på egen begäran????

Det fanns tre mordoffer på brottsplatsen.

Citat:
Med tanke på alla bevis på att det är ett gemensamt beslut så tänker åtminstone jag inte se Hanna som ett oskyldigt offer i den här härvan.

Vilka är alla bevis som du syftar till?

Citat:
I övrigt har vi bara ditt ord att du talat med nån åklagare. Det står överallt i media att ingen åklagare är inblandad eftersom inte något åtal kommer väckas. Lämna gärna namn på denna åklagare så skall även jag ringa densamma

Ring polisen Syd och be om namn på ansvarig åklagare i Bjärredsfallet. Initialer A-C A.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-13 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in