2019-02-10, 01:05
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Man kan ju undra vad som finns i det där kassaskåpet. Förmodligen bilder och videoband på småpojkar. Pedofiler är noga med att hålla omgivningen borta från sina störda förehavanden. Känner i ryggmärgen att så är fallet.
Inte ens farbror Bosse tror jag förvarar pengar i ett kassaskåp. Pedofilen har naturligtvis ett bankkonto och släpar inte med en väska med sedlar till USA. Han blir nog ännu mer rökt när skåpet öppnas efter hans död i fängelset. Inte en chans att han överlever där i 15 år.

Han ojade sig för hyran och sa att ingen hade kombinationen utom honom själv till kassaskåpet. Strå i någon av intervjuerna han gav.
Citera
2019-02-10, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det här har jag redan förklarat för dig, dessa uppgifter är precis lika offentliga i Sverige. Skillnaden är att media inte hänger ut folk på samma sätt som i USA.

Sluta nu.

Det är mycket beklämmande att du jämför sexualbrott med hastighetsöverträdelser.

Naturligtvis VET jag ingenting, precis lika lite som du. Samtidigt så är jag inte förvånad, med alla rykten som florerat kring Bosse, att han åker dit till slut. Det är få personer med rent mjöl i påsen som blir misstänkta för en sådan här sak, två gånger samma dag dessutom.

Du kan vurma för bögar och vara den stora bögälskare du är, men det ser trist ut för Bosse..

Du är rätt homofob va? Tröttsamt med dina ideliga inlägg om att Bosse eventuellt skulle vara bög. Vad har det med saken att göra? Nån Mod får trycka till dig snart.
Citera
2019-02-10, 07:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Det är uppenbart att det han gjorde andra dagen, petade på äldre tonåringar men ej på könsdelar stärker åklagarens åtal eftersom vi nu har tre unga vittnen som säger att han har tafsat på dem på olika sätt i parker.

Jag tror att en bra plea bargain för Bosse kunde vara simple battery. Det innebär att det var ett misstag att han kom åt snoppen, men att han går med på att han vidrörde grabben mot hans vilja.

Simple battery - first degree misdemeanor, for which the state can request a sentence of imprisonment lasting up to one year and a fine that cannot exceed $1,000.

Det var det han gjorde andra dagen, men har tydligen inte åtalats för detta. Sedan som del av plea bargain kunde de gå med på de 2 veckor han var häktad och husarresten plus $1,000 i böter.

Jag skulle kanske vara hans advokat? Jag tar bara $125 i timmen i mina konsultuppdrag.
Jag tror inte plea bargain är något för Bo. Det jag sett av honom är att rätt ska vara rätt och han är samtidigt lite envis. Anser han sig oskyldig så kommer han att kämpa för att rentvå sig själv till varje pris.
Citera
2019-02-10, 08:37
Medlem
Joe Blows avatar
Jag har inte läst varenda post i denna tråd så jag kan ha missat hur många svenska barn/tonåringar som påstått sig ha blivit utsatt för Bosses klibbiga handpåläggningar. Har det framkommit någon?
Citera
2019-02-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag har inte läst varenda post i denna tråd så jag kan ha missat hur många svenska barn/tonåringar som påstått sig ha blivit utsatt för Bosses klibbiga handpåläggningar. Har det framkommit någon?

Nej! Inte en enda!
Citera
2019-02-10, 13:44
Medlem
Nu är du ute och cyklar igen. Bo Hansson är åtalad för lewd and lascivious molestation. Första steg i egentliga rättsprocessen var arraignment (när man ställs inför domstolen) där åklagaren läser upp åtalet och Bosse svarar skyldig eller icke skyldig. Dessutom var han redan åtalad första gången när borgen fastställdes. Lagen i Florida säger att åtalet måste väckas inom 24 timmar efter man är anhållen. Därefter har man en probable cause hearing före arraignment.

Nästa steg är preliminary hearing eller pretrial conference, som är 18 mars, där domaren bland annat bestämmer om åklagaren har tillräckligt med bevis för att det ska bli en rättegång. Om jag har korrekt uppfattning, så bestämmer åklagaren om det blir en rättegång i Sverige. M a o om man åtalas i Sverige då blir det en rättegång. Det amerikanska systemet här därför ett mycket bättre skydd för individens rättigheter. I andra (de flesta tror jag ) delstater har man en grand jury för alla felonies, som jag nämnde tidigare, som måste övertalas av åklagaren att åtalet är korrekt. M a o, det är inte bara domarem som bestämmer att åtalet ska gå vidare till rättegång i och med en grand jury.

Det är ofta just före preliminary hearing att det ofta blir en plea bargain eftersom åklagaren riskerar att den åtalade frias redan vid en preliminary hearing om beviset är tveksamt.

Ni kan läsa om processen här https://criminal.findlaw.com/criminal-procedure/arraignment.html

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Svenska är inte ditt modersmål antar jag eftersom du svänger dig med amerikanska uttryck och begrepp?

Det finns poster i tråden om vad pojken har sagt och det handlar om att ha kommit i kontakt med de privata delarna utanpå byxorna, så nej det finns inget som styrker det du påstår. Sedan är ju ingenting fastställt eftersom det amerikanska systemet är så långsamt. Det går inte att säga att han ännu är åtalad för något. I princip hålls han frihetsberövad under utredning.
Citera
2019-02-10, 14:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nu är du ute och cyklar igen.

Knappast. Jag försöker framför allt styra diskussionen till att inte rada upp lösryckta engelska (amerikanska) juridiska termer och i stället nyansera diskussionen till själva händelseförloppet.

Citat:
Nästa steg är preliminary hearing eller pretrial conference, som är 18 mars, där domaren bland annat bestämmer om åklagaren har tillräckligt med bevis för att det ska bli en rättegång.

Om man ser till svenska domstolar bygger åtal på följande:

[PHP]Förundersökningen kan leda till att åklagaren beslutar att åtala en person, vilket [om så sker] leder till rättegång[/PHP]

I nuläget har inte undersökningen avslutats och genom att det amerikanska systemet ger åklagaren möjlighet att söka en uppgörelse, vill jag inte påstå att Hansson i nuläget är betraktad som åtalad. Om du tycker annorlunda får du väl göra det. Var jag än letar hittar jag ingen information som säger att han är »prosecuted« endast »accused«, men jag kanske har missat någon viktig källa som du har?
Citera
2019-02-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror inte plea bargain är något för Bo. Det jag sett av honom är att rätt ska vara rätt och han är samtidigt lite envis. Anser han sig oskyldig så kommer han att kämpa för att rentvå sig själv till varje pris.

Hans dyra advokat får övertala honom. Snålheten kanske trumfar envisheten. Men jag tror att du läser honom korrekt. Det är också därför det är bra att ha en advokat.

Men har inte nekat att han har vidrört grabbarna. Bara att lägga handen på någon utan tillstånd är simple battery, så han säger sig inte vara skyldig till någon form av sexuell ofredande med denna plea bargain.
Citera
2019-02-10, 14:14
Medlem
kennethakares avatar
Knattarna hälsar på hos Bosse Hansson

http://kalletarknark.com/serie.php?id=3957
Citera
2019-02-10, 14:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Nej! Inte en enda!

Det här får mig att tro Bosse är oskyldig. Att han på gammelmansfumligt mästrande vis inte ville göra annat än att hjälpa till.

Att han skulle hållit sig i skinnet och inte tafsat vare sig här hemma eller under alla de andra resorna till samma hotell är osannolikt. Nån skulle kommit fram och gråtit ut i kvällspressen.
Citera
2019-02-10, 14:35
Medlem
Han är charged. (Prosecuted är processen om det blir en rättegång.) Det hände inom 24 timmar när han släpades framför svarta domaren på video när borgen bestämdes. Jag vill poängtera igen att lagen i Florida säger att man måste åtalas (charged) inom 24 timmar. De flesta delstater tillåter längre tid.

Sedan sker arraignment i domstolen med domaren där han ska prövas och Bosse hade möjlighet att säga att han var skyldig. Man kan inte säga att man är skyldig om inget åtal har väckts, eller hur? Men amerikanska systemet har en process där grand jury eller domaren kan bestämma att åklagaren inte har bevis och slänger ut åtalet före själva rättegången. Ett mycket bättre system.

Åtal motsvarar indictment enligt en juridisk ordbok, men i USA är det endast en grand jury som gör en indictment. Men i Florida har man endast en grand jury i capital cases, m a o där maxstraffet är en dödsdom. Därför används ordet charged i denna process. Bosse blir aldrig indicted i Florida. I New York skulle han bli indicted, och det är en grand jury som gör en indictment, inte en åklagare.

I andra delstater blir man aldrig indicted om det är en misdemeanor (under ett års fängelse som maxstraff) eftersom bara felonies prövas av en grand jury.

Det är en helt annan process än i Sverige, och individens rättigheter skyddas på ett bättre sätt.

Det är också därför jag använder engelska ord eftersom motsvarigheten inte finns på svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Knappast. Jag försöker framför allt styra diskussionen till att inte rada upp lösryckta engelska (amerikanska) juridiska termer och i stället nyansera diskussionen till själva händelseförloppet.

Om man ser till svenska domstolar bygger åtal på följande:

[PHP]Förundersökningen kan leda till att åklagaren beslutar att åtala en person, vilket [om så sker] leder till rättegång[/PHP]

I nuläget har inte undersökningen avslutats och genom att det amerikanska systemet ger åklagaren möjlighet att söka en uppgörelse, vill jag inte påstå att Hansson i nuläget är betraktad som åtalad. Om du tycker annorlunda får du väl göra det. Var jag än letar hittar jag ingen information som säger att han är »prosecuted« endast »accused«, men jag kanske har missat någon viktig källa som du har?
Citera
2019-02-10, 14:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det är också därför jag använder engelska ord eftersom motsvarigheten inte finns på svenska.

Det blir bara ett enda virrvarr med dina inklipp i ett svenskt sammanhang. Det ger ingen helhet. Bättre att du försöker översätta dem till vad det handlar om och möjligen sätter den amerikanska beteckningen inom parentes.

Det är alltid bäst att hålla saker enkla. Det han är anklagad för är sexuellt ofredande mot minderårig. Det de utreder är graden av detta. Alla dessa engelska begrepp som du svänger dig med (utan att du exakt vet vad de står för) rör bara ihop det till en oformlig massa.

»Charged« betyder anklagad i juridisk mening. »Accused« betyder anklagad (och därmed misstänkt) via anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in