2019-02-09, 14:35
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Om husarrest är ett villkor för bail, då räknas det inte som time served.

Tid i husarrest räknas i Florida ej som del av avtjänad strafftid, påstås det

Det signaturen flashflr skriver skulle innebära att Bosse, skulle han dömas till ett tidsbestämt straff, vid en påföljande beräkning av den tid han måste avtjäna inte kan yrka på avdrag för den tidsrymd han befunnit sig i husarrest hos Extended Stay America i Fort Lauderdale. Översatt till svenska blir "Extended Stay America" detsamma som "Förlängd vistelse i Amerika", alternativt "Förlängt uppehåll i Amerika".

Extended Stay hotels in Fort Lauderdale rekommenderar sig själva med följande ord:

"Recognized for decades as a fabulous place to visit in the winter, the Florida coast between Boca Raton and Fort Lauderdale now attracts visitors year-round. Fort Lauderdale offers so much in the way of recreation, entertainment and relaxation, it is hard deciding what to do first."

Till sina värderade gäster ger man följande råd:

"Enjoy your time in Fort Lauderdale and make sure to share your photos with friends and family on our free Wi-Fi. We can’t wait to host your wonderful trip!"

Bosse är välkommen med foton, en bildberättelse, från sin förlängda USA-resa, att publiceras i kvällspressen eller hos Flashback!

Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Dessutom har USAs bill of rights i grundlagen skydd mot excessive bail och right to a speedy trial. I Florida innebär det följande....

Two different types of speedy trial rights exist for a criminal case in Florida.

First, a person charged with a criminal offense in Florida is entitled to the statutory speedy trial rights provided under Florida Statutory provisions which provide for very specific time limits. The speedy trial time limit for a misdemeanor is 90 days. The speedy trial time limit for a felony is 175 days.

Skulle åklagaren komma fram till den uppfattningen att Bosse inte är skyldig till brott eller att brott inte kan bevisas, då kommer han att släppas fri.

Skulle åklagaren i stället betrakta Bosse som skyldig till misdemeanor (mindre allvarligt brott eller förseelse), då måste rättegång hållas inom 90 dagar, exakt tre månader, från gripandet.

Blir Bosse åtalad för felony (svårare förbrytelse), då måste rättegång hållas inom 175 dagar, exakt 25 veckor eller knappt ett halvt år, från gripandet.
Senast redigerad av kafu 2019-02-09 kl. 15:21.
Citera
2019-02-09, 14:36
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
GW hade inte riktigt koll på Hanssons ålder och påstod att han fyller 86 om några månader. Han fyllde 85 22 december. Ja ja, det är jul om några månader.

Bosse väntas fira sin 86:e födelsedag i Florida

Bosse föddes år 1933 i Ljungarums församling i Jönköpings kommun. Mitt i bibelbältet. Signaturen HerrGickhan menar att nedkomsten skedde på den tjugondeandra dagen i december. Under innevarande år 2019 sammanfaller 22:a december, lika med söndag den fjärde advent, med vintersolståndet, årets mörkaste dag. Se kalender för december 2019.

Men Bosse Hansson fyller inte år den 22:a. Han har födelsedag den 20 december. Viktigt att veta för den som vill gratulera honom på hans kommande 86:e födelsedag! Den firas väl borta i varma Florida även denna gången - så som det ser ut. Där har han under sina senaste år alltid tillbringat både julen, födelsedagen och nyår.

Kända födelsedagar tisdag 20 december 2005
Sundsvalls Tidning, 20 december 2005
Senast redigerad av kafu 2019-02-09 kl. 15:00.
Citera
2019-02-09, 19:16
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag säger inte han inte ska straffas om han är skyldig. Jag säger att han riskerar att dö i amerikanskt fängelse.
Och? Vem bryr sig. En pedofil mindre både i USA och Sverige.
Citera
2019-02-09, 20:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jo [och återigen polisen i media].
Det här har jag redan förklarat för dig, dessa uppgifter är precis lika offentliga i Sverige. Skillnaden är att media inte hänger ut folk på samma sätt som i USA.

Citat:
Det är bara din enkelspåriga hjärna som hittar sådana jämförelser.
Sluta nu.

Det är mycket beklämmande att du jämför sexualbrott med hastighetsöverträdelser.

Citat:
Du hoverar om skuld och erkänner här att du inget vet. Jag är bara övertygad om att det hittills inte framkommit något som är att betrakta som annat än misstanke om lindriga ofredanden. Jag vet därför till skillnad från dig att det inte finns något värre som är bekräftat och jag anser att det han är misstänkt för är olämpliga handlingar om han gjort det, men ingenting som ska ge mer än möjligen låga böter.
Naturligtvis VET jag ingenting, precis lika lite som du. Samtidigt så är jag inte förvånad, med alla rykten som florerat kring Bosse, att han åker dit till slut. Det är få personer med rent mjöl i påsen som blir misstänkta för en sådan här sak, två gånger samma dag dessutom.

Du kan vurma för bögar och vara den stora bögälskare du är, men det ser trist ut för Bosse..
Citera
2019-02-09, 20:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Och? Vem bryr sig. En pedofil mindre både i USA och Sverige.
Pedofili är ett felaktigt begrepp när det handlar om ett intresse som riktas mot tonåringar.
Senast redigerad av enfindam 2019-02-09 kl. 21:08.
Citera
2019-02-09, 22:02
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är mycket beklämmande att du jämför sexualbrott med hastighetsöverträdelser.

OT. Jag reagerar på det utbredda missförståndet kring ordet 'jämföra'. Självklart kan man alltid jämföra saker och ting hur som helst.

Ett klassisk exempel på jämförelse är när nobelpristagaren i fysik, Richard Feynman, i en av sina berömda föreläsningar inom ämnet (finns på youtube och rekommenderas både för novisen och den insatta) säger att en atom storleksmässigt förhåller sig till ett äpple som ett äpple förhåller sig till jordklotet.

Det begrepp du famlar efter är 'jämställa'. Nej, självklart kan sexualbrott och trafikbrott inte jämställas. Men att jämföra dem går bra.
Citera
2019-02-09, 22:10
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
OT. Jag reagerar på det utbredda missförståndet kring ordet 'jämföra'. Självklart kan man alltid jämföra saker och ting hur som helst.

Ett klassisk exempel på jämförelse är när nobelpristagaren i fysik, Richard Feynman, i en av sina berömda föreläsningar inom ämnet (finns på youtube och rekommenderas både för novisen och den insatta) säger att en atom storleksmässigt förhåller sig till ett äpple som ett äpple förhåller sig till jordklotet.

Det begrepp du famlar efter är 'jämställa'. Nej, självklart kan sexualbrott och trafikbrott inte jämställas. Men att jämföra dem går bra.
Det var inte dig jag citerade.
Citera
2019-02-09, 22:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det här har jag redan förklarat för dig, dessa uppgifter är precis lika offentliga i Sverige. Skillnaden är att media inte hänger ut folk på samma sätt som i USA.

Du föklarar ingenting. Jag vet precis hur det är. Såg nyligt ett program om hur länge personer kan få vänta på rättegång. Det kan ta år. Ett fullständigt ineffektivt, inkompetent och rättsvidrigt system. Under dessa omständigheter hänger de ut personer som i detta fall för skitsaker.

En hand utanpå byxorna ska inte rendera mer än maximalt ett lägre bötesstraff om det alls kan bevisas. Det finns ingen anledning för en polis att sitta och dividera om detta för media före en rättegång. Ett sjukt system, men jag förstår att ett sådant system passar bra för en sådan som du.

Citat:
Sluta nu.

Sluta själv snacka skit. Du som yrar om »bögbrott«, vilket överhuvudtaget inte finns.

Jag ska ta det igen:

En hand utanpå byxorna är lika långt från klämma på könsorganet som 110 på 90-väg är från 200 på 90-väg. Fattar du trögskalle, det är en förhållandejämförelse? Med andra ord 2 förhåller sig på samma sätt till 4 som 1000 förhåller sig till 2000.

Det Bosse är misstänkt för är ingenting i sig. Att du fabulerar om andra händelser som du hört eller läst har inget med verkligheten att göra.

Citat:
Naturligtvis VET jag ingenting...

Lika förbannat har du i otaliga inlägg berättat vad han har gjort. Du måste vara helt slut där uppe. Du vet att du ingenting vet, men fortsätter älta om skuld.

Jag vet till skillnad från dig, att det inte finns några tillgängliga uppgifter som pekar på att han har gjort något tidigare. Det finns nu en anmälan om att ha tagit en pojke utanpå byxorna samt ha begärt att få känna på två ungdomars muskler. Det är det enda jag går på. det som är känt. Om det bevisas att han gjort detta så bevisar det inget annat. Om det bevisas att han gjort detta är det löjligt små incidenter.

I nuläget håller jag det minst lika troligt att pojken inte talar sanning.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-02-09 kl. 22:36.
Citera
2019-02-09, 22:14
Medlem
Proras avatar
Citat:
Det var inte dig jag citerade.

Nej, det har jag inte heller påstått. Som jag påpekade reagerade jag på en betydelseglidning vad gäller ett ord. Inte ett angrepp på dig. Det är vanligt att ordet i fråga används slarvigt.
Citera
2019-02-09, 23:06
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Pedofili är ett felaktigt begrepp när det handlar om ett intresse som riktas mot tonåringar.
En pedofil mindre i Sverige. Bosse kommer bäras ut ur fängelset i en kista.
Citera
2019-02-09, 23:07
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Det avgörande i den här rättegången kommer att bli huruvida man bedömer att BHs närmanden var av brottslig karaktär eller enbart ett utslag av hans naturliga läggning att hjälpa kreti o pleti med träningstips.

Det är naturligtvis snudd på omöjligt för oss svenskar att sätta oss in i hur en amerikansk jury kommer att bedöma detta. Vad vi vet är att man i USA är extremt känsliga och vaksamma på otillbörliga närmanden mot minderåriga. Plus att man troligen inte ser det som helt naturligt att oombedd assistera okända på det sätt som BH och hans advokat kommer att hävda.

Så om domstolen går på 13-åringens version att BH avsiktligt vidrörde genitalierna blir det en fällande dom. Oavsett om vi tycker att det kunde ha varit mycket värre än så.
Citera
2019-02-09, 23:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Du föklarar ingenting. Jag vet precis hur det är. Såg nyligt ett program om hur länge personer kan få vänta på rättegång. Det kan ta år. Ett fullständigt ineffektivt, inkompetent och rättsvidrigt system. Under dessa omständigheter hänger de ut personer som i detta fall för skitsaker.
Du har kollat på ett tv-program
Har du kollat med vad verkligheten säger?
Tycker du att Bosse-bög behandlats rättsvidrigt på något sätt?

Amerikansk media hänger ut folk, ser själv inga problem med det.

Citat:
En hand utanpå byxorna ska inte rendera mer än maximalt ett lägre bötesstraff om det alls kan bevisas. Det finns ingen anledning för en polis att sitta och dividera om detta för media före en rättegång. Ett sjukt system, men jag förstår att ett sådant system passar bra för en sådan som du.
Exakt på detta sätt resonerar en pedofil.

Citat:
Sluta själv snacka skit. Du som yrar om »bögbrott«, vilket överhuvudtaget inte finns.

Jag ska ta det igen:

En hand utanpå byxorna är lika långt från klämma på könsorganet som 110 på 90-väg är från 200 på 90-väg. Fattar du trögskalle, det är en förhållandejämförelse? Med andra ord 2 förhåller sig på samma sätt till 4 som 1000 förhåller sig till 2000.

Det Bosse är misstänkt för är ingenting i sig. Att du fabulerar om andra händelser som du hört eller läst har inget med verkligheten att göra.

Lika förbannat har du i otaliga inlägg berättat vad han har gjort. Du måste vara helt slut där uppe. Du vet att du ingenting vet, men fortsätter älta om skuld.

Jag vet till skillnad från dig, att det inte finns några tillgängliga uppgifter som pekar på att han har gjort något tidigare. Det finns nu en anmälan om att ha tagit en pojke utanpå byxorna samt ha begärt att få känna på två ungdomars muskler. Det är det enda jag går på. det som är känt. Om det bevisas att han gjort detta så bevisar det inget annat. Om det bevisas att han gjort detta är det löjligt små incidenter.

I nuläget håller jag det minst lika troligt att pojken inte talar sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nej, det har jag inte heller påstått. Som jag påpekade reagerade jag på en betydelseglidning vad gäller ett ord. Inte ett angrepp på dig. Det är vanligt att ordet i fråga används slarvigt.
Blablablablabla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in