2019-02-09, 23:18
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Blablablablabla!

Där vann du debatten.
Vad ska man svara på denna slagfärdiga harang?
Citera
2019-02-09, 23:24
Medlem
Han e redan åtalad för en felony second degree och det finns inga misdemeanors i Florida för det som han är anklagad för. Åtalet som är mildare än molestation är lewd and lascivious conduct som också är klass 2 felony med max 15 år. Däremot är minimum 30 månader i stället för 50 månader om jag minns rätt.

Om han ska sitta inne en kortare tid än minimistraffet måste åklagaren gå med på en downward departure i en plea bargain. Jag är inte expert men jag tror att han fortfarande döms för en av dessa felonies men under en plea bargain har domstolen möjlighet att gå med på ett kortare straff. Om han döms efter en rättegång då ser jag endast punkt 10 som en möjlighet för Bosse att slippa ett långt straff.

10. the offense was committed in an unsophisticated manner and was an isolated incident for which the defendant has shown remorse;

https://www.hubbslawfirm.com/criminal-defense/sentencing-hearings/motion-for-a-downward-departure/

Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Tid i husarrest räknas i Florida ej som del av avtjänad strafftid, påstås det

Det signaturen flashflr skriver skulle innebära att Bosse, skulle han dömas till ett tidsbestämt straff, vid en påföljande beräkning av den tid han måste avtjäna inte kan yrka på avdrag för den tidsrymd han befunnit sig i husarrest hos Extended Stay America i Fort Lauderdale. Översatt till svenska blir "Extended Stay America" detsamma som "Förlängd vistelse i Amerika", alternativt "Förlängt uppehåll i Amerika".

Extended Stay hotels in Fort Lauderdale rekommenderar sig själva med följande ord:

"Recognized for decades as a fabulous place to visit in the winter, the Florida coast between Boca Raton and Fort Lauderdale now attracts visitors year-round. Fort Lauderdale offers so much in the way of recreation, entertainment and relaxation, it is hard deciding what to do first."

Till sina värderade gäster ger man följande råd:

"Enjoy your time in Fort Lauderdale and make sure to share your photos with friends and family on our free Wi-Fi. We can’t wait to host your wonderful trip!"

Bosse är välkommen med foton, en bildberättelse, från sin förlängda USA-resa, att publiceras i kvällspressen eller hos Flashback!

Skulle åklagaren komma fram till den uppfattningen att Bosse inte är skyldig till brott eller att brott inte kan bevisas, då kommer han att släppas fri.

Skulle åklagaren i stället betrakta Bosse som skyldig till misdemeanor (mindre allvarligt brott eller förseelse), då måste rättegång hållas inom 90 dagar, exakt tre månader, från gripandet.

Blir Bosse åtalad för felony (svårare förbrytelse), då måste rättegång hållas inom 175 dagar, exakt 25 veckor eller knappt ett halvt år, från gripandet.
Citera
2019-02-09, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Du verkar helt besatt av fanskapet men jag vidhåller att den karln är så skyldig man kan bli. Som jag skrev tidigare. Tror du själv att dom skulle sätta dig en gamling utan anledning? Tyvärr så kommer inte pedofil-profilen sätta sin fot mer på svensk mark. Han kommer ruttna bort i fängelset.

Han kommer vara tillbaka i Sverige innan sommaren.
Citera
2019-02-09, 23:37
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson

Kom igen Bosse!
Du är inte kunglig.
Då är det inte tredje person utan första person som gäller.
'Jag' snarare än 'Han'.
"I'll be back", som en österrikisk muskelknutte yttrade på vita duken en gång i tiden.
Citera
2019-02-09, 23:53
Medlem
Lyzzas avatar
Undrar hur det går ekonomiskt för Bosse.

Räkningar och hyra i Sverige.
Har han inte autogiro på allt så blir det snart påminnelser och sedan kronofogden, ev. vräkning. Då kan han bli av med alla sina prylar, som kanske slängs i en konteiner.
Å då ryker väl kassaskåpet där han har all pluring. Enstöring som han är så litar han nog inte på eller har några nära vänner som kan hjälpa honom med att fixa allt.

Hyra för hotellrum i Florida, advokat, mat och medicin, mm. Hur fixar han pengarna?
Och vad händer om han säger att

- Jag kommer inte åt mina pengar i Sverige. ( kassaskåpet)
- Så ni får inte betalt för hotellrummet.

Då åker han väl tillbaka till häktet, eller?

Inte lätt att vara i USA som gammal, halvsenil gubbe, utan vänner. Han borde sitta på hemmet och kolla på Tv- sporten istället.

https://www.youtube.com/watch?v=DDQE-uQO3xk
Citera
2019-02-09, 23:54
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Kanske det. I en kista. Tror dock inte att någon en är intresserad av att begrava fanskapet. Pedofiler står lågt i kurs.
Citera
2019-02-09, 23:57
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Undrar hur det går ekonomiskt för Bosse.

Räkningar och hyra i Sverige.
Har han inte autogiro på allt så blir det snart påminnelser och sedan kronofogden, ev. vräkning. Då kan han bli av med alla sina prylar, som kanske slängs i en konteiner.
Å då ryker väl kassaskåpet där han har all pluring. Enstöring som han är så litar han nog inte på eller har några nära vänner som kan hjälpa honom med att fixa allt.

Hyra för hotellrum i Florida, advokat, mat och medicin, mm. Hur fixar han pengarna?
Och vad händer om han säger att

- Jag kommer inte åt mina pengar i Sverige. ( kassaskåpet)
- Så ni får inte betalt för hotellrummet.

Då åker han väl tillbaka till häktet, eller?

Inte lätt att vara i USA som gammal, halvsenil gubbe, utan vänner. Han borde sitta på hemmet och kolla på Tv- sporten istället.

https://www.youtube.com/watch?v=DDQE-uQO3xk
Man kan ju undra vad som finns i det där kassaskåpet. Förmodligen bilder och videoband på småpojkar. Pedofiler är noga med att hålla omgivningen borta från sina störda förehavanden. Känner i ryggmärgen att så är fallet.
Inte ens farbror Bosse tror jag förvarar pengar i ett kassaskåp. Pedofilen har naturligtvis ett bankkonto och släpar inte med en väska med sedlar till USA. Han blir nog ännu mer rökt när skåpet öppnas efter hans död i fängelset. Inte en chans att han överlever där i 15 år.
Senast redigerad av Zoom008 2019-02-10 kl. 00:01.
Citera
2019-02-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Där vann du debatten.
Vad ska man svara på denna slagfärdiga harang?

Finns inget som övertrumfar ett sådant dräpande svar.
Citera
2019-02-10, 00:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du har kollat på ett tv-program
Har du kollat med vad verkligheten säger?

Vem representerar »verkligheten«?

Citat:
Tycker du att Bosse-bög behandlats rättsvidrigt på något sätt?

Du har uppenbarligen svårt att tillgodogöra dig skriven text. Det amerikanska rättssystemet är ineffektivt och verkar tväremot devisen »oskyldig till motsatsen bevisats«.

Ett effektivt system hade arbetat snabbare och utan dessa överreaktioner på svaga misstankar. Naturligtvis har han blivit rättsvidrigt behandlad eftersom de väljer att lyssna på ena parten. De begagnar sig i princip av omvänd bevisbörda.

Citat:
Amerikansk media hänger ut folk, ser själv inga problem med det.

Hoppas du blir uthängd då, gärna oskyldigt.

Citat:
Exakt på detta sätt resonerar en pedofil.

Nej, exakt så resonerar den som har något att tänka med. Din motsats alltså.
Citera
2019-02-10, 00:21
Medlem
Du såg ett program om Sverige? Jag har ovan förklarat att amerikanska grundlagen och grundlagen i alla stater garanterar en speedy trial. Det innebär ungefär 6 månader för en felony. Undantaget verkar vara mord. Om åklagaren inte är klar att inleda en rättegång, då frias den anklagade. I Bosses fall är det 175 dar från och med arraingment i mitten av januari.

Bosse år åtalad för molestation. Det innebär att han måste ha tagit ordentligt tag i snoppen på grabben! Eller grabben måste ha anklagat honom för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du föklarar ingenting. Jag vet precis hur det är. Såg nyligt ett program om hur länge personer kan få vänta på rättegång. Det kan ta år. Ett fullständigt ineffektivt, inkompetent och rättsvidrigt system. Under dessa omständigheter hänger de ut personer som i detta fall för skitsaker.

En hand utanpå byxorna ska inte rendera mer än maximalt ett lägre bötesstraff om det alls kan bevisas. Det finns ingen anledning för en polis att sitta och dividera om detta för media före en rättegång. Ett sjukt system, men jag förstår att ett sådant system passar bra för en sådan som du.

Senast redigerad av flashflr 2019-02-10 kl. 00:24.
Citera
2019-02-10, 00:41
Medlem
Det är uppenbart att det han gjorde andra dagen, petade på äldre tonåringar men ej på könsdelar stärker åklagarens åtal eftersom vi nu har tre unga vittnen som säger att han har tafsat på dem på olika sätt i parker.

Jag tror att en bra plea bargain för Bosse kunde vara simple battery. Det innebär att det var ett misstag att han kom åt snoppen, men att han går med på att han vidrörde grabben mot hans vilja.

Simple battery - first degree misdemeanor, for which the state can request a sentence of imprisonment lasting up to one year and a fine that cannot exceed $1,000.

Det var det han gjorde andra dagen, men har tydligen inte åtalats för detta. Sedan som del av plea bargain kunde de gå med på de 2 veckor han var häktad och husarresten plus $1,000 i böter.

Jag skulle kanske vara hans advokat? Jag tar bara $125 i timmen i mina konsultuppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vem representerar »verkligheten«?

Du har uppenbarligen svårt att tillgodogöra dig skriven text. Det amerikanska rättssystemet är ineffektivt och verkar tväremot devisen »oskyldig till motsatsen bevisats«.

Ett effektivt system hade arbetat snabbare och utan dessa överreaktioner på svaga misstankar. Naturligtvis har han blivit rättsvidrigt behandlad eftersom de väljer att lyssna på ena parten. De begagnar sig i princip av omvänd bevisbörda.

Hoppas du blir uthängd då, gärna oskyldigt.

Nej, exakt så resonerar den som har något att tänka med. Din motsats alltså.
Citera
2019-02-10, 00:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Du såg ett program om Sverige? Jag har ovan förklarat att amerikanska grundlagen och grundlagen i alla stater garanterar en speedy trial. Det innebär ungefär 6 månader för en felony. Undantaget verkar vara mord. Om åklagaren inte är klar att inleda en rättegång, då frias den anklagade. I Bosses fall är det 175 dar från och med arraingment i mitten av januari.

Bosse år åtalad för molestation. Det innebär att han måste ha tagit ordentligt tag i snoppen på grabben! Eller grabben måste ha anklagat honom för detta.

Svenska är inte ditt modersmål antar jag eftersom du svänger dig med amerikanska uttryck och begrepp?

Det finns poster i tråden om vad pojken har sagt och det handlar om att ha kommit i kontakt med de privata delarna utanpå byxorna, så nej det finns inget som styrker det du påstår. Sedan är ju ingenting fastställt eftersom det amerikanska systemet är så långsamt. Det går inte att säga att han ännu är åtalad för något. I princip hålls han frihetsberövad under utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in