2019-02-18, 10:01
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Begåvningsreserven har frukostmöte!

Tur att det finns folk som vet precis allt!
Ja visst är det och så äckligt med svanskit på pålen med.
Citera
2019-02-18, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nej, det var en massagestav som fastnat och han fick åka ambulans. Om farbror Bosse stoppade in den i Lennart visar det bara att han är en udda person. I alla fall om han tryckte upp den så djävla långt.

När jag växte upp var det ett avbrutet stearinljus. Utan hjälp av BH eller någon annan.
Citera
2019-02-18, 10:09
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nej. Han får inte gå utanför sitt rum en millimeter. Då blir det finkan direkt.
Det tror jag också. Han borde ändå få frisk luft varje dag, det får ju t.o.m de som sitter fängslade.
Citera
2019-02-18, 10:12
Avslutad
många som sprider påhitten om Swahn och Hansson tror att det finns en naturlig koppling mellan dem, men de jobbade aldrig tillsammans och sprang knappast på varandra i TV-huset heller. Swahn jobbade inte för TV-sporten och Bosse jobbade i princip aldrig utanför sportens domäner
Citera
2019-02-18, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det tror jag också. Han borde ändå få frisk luft varje dag, det får ju t.o.m de som sitter fängslade.
t.o.m de som har fällts för brott och dömts till fotboja och husarrest får röra sig utomhus till viss del. Martha Stewart t.ex. berättar ju själv att hon pysslade i trädgården hela dagarna då hon hade fotboja
Citera
2019-02-18, 10:30
Medlem
Om man bor i en lägenhet, då får man inte gå utanför själva lägenheten. Till och med förbjudet att hämta posten. (De flesta amerikanska lägenheter har postlådor nere i lobbyn eller utomhus.) Därför gäller samma sak på ett lägenhetshotell som ESA.

Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Stay är uppskov. Som jag sade tidigare får Bosse säkert äta frukost i matsalen på hotellet och använda gymmet och poolen. De har dock bara frukost så därför får han lämna hotellet och handla mat en gång i veckan som han kan laga till på rummet. Systemet funkar så här.

https://youtu.be/T5-vk7QkMsI
Citera
2019-02-18, 10:38
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
t.o.m de som har fällts för brott och dömts till fotboja och husarrest får röra sig utomhus till viss del. Martha Stewart t.ex. berättar ju själv att hon pysslade i trädgården hela dagarna då hon hade fotboja
Det kanske är skillnad om man befinner sig i sitt eget hem.
Citera
2019-02-18, 10:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Ja visst är det och så äckligt med svanskit på pålen med.

På tal om kejsarens nya kläder. Du verkar gilla att dikta ihop saker.
Citera
2019-02-18, 11:14
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
När jag växte upp var det ett avbrutet stearinljus. Utan hjälp av BH eller någon annan.

Det är just detta som de lågintelligenta i denna tråd har svårt att greppa. Ingen idé att uppröras över detta, de förstår och vet inte bättre. Detta är en vandringssägen/urban legend som varit i omlopp under decennier och med flertalet olika personer i rollerna, samt som du mycket riktigt också påtalar i bland helt utan biperson. Jag har hört denna ett otal gånger med olika personer inblandade, men inte förrän nu i denna vändan, med Bosse Hansson som en av parterna. Det är samma sanningshalt i detta som Råttan i Pizzan.
Citera
2019-02-18, 11:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju bottenskrapet som kommer med sådana ogrundade påståenden, vilka endast återspeglar deras egen skeva världsbild. Om Hansson hade varit ens en tiondel av vad de försöker få det till så hade det funnits trovärdiga källor som hade tagit upp det. Nu finns det ingenting annat är vandringssägner och fantasifoster.
Jag tror att Hansson försökte hjälpa yngligarna med träningen. Som jag skrivit tidigare så är Hansson från en annan generation där sexualiseringen inte var alls lika stor som idag. Att handfast hjälpa en yngling hur träning skulle utföras var inte så konstigt som det är nu.
Att amerikanare är ännu känsligare gjorde nog sitt till, samma sak att Hansson var utlänning och bröt.
Citera
2019-02-18, 12:21
Medlem
Jag kollade lite om fotbojor. De flesta är inte GPS baserade. De använder främst GPS om personen får vistas utanför hemmet, till exempel att kunna gå på jobbet. Fotbojans basstation placeras i hemmet och programmeras så att den alarmerar så snart man går utanför dörren. Med andra ord man måste vara innanför en viss radie från basstationen.

Jag vill också påpeka att det är bailbondsmannen som har ordnat fotbojan och installerat den. Och Bosse betalar en avgift på upp till USD 20 per dag för nöjet. Han dyker också upp och ordnar shopping för Bosse. Det är bailbondsmannen som har ansvaret för att Bosse inte smiter. Om Bosse smiter då blir det en räkning på USD 90k.
Citera
2019-02-18, 12:28
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Han har väl ett fönster som går att öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in